Přečtěte si další "perličky" od klientů některých bankovních institucí. Najdete zde i informace o 4.ročníku ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“.
Dobrý den,
včera jsem objevila úplně úžasný poplatek u Raiffeisenbank a to čirou náhodou. Nejsem přitom jediná, koho tento objev překvapil, pracovník pobočky této banky byl na tom stejně.
Mám MasterCard Internetcard (za neuvěřitelných 150 Kč ročně, ale to patří do jiné kolonky poplatků), tedy internetovou kartu. Od začátku jsem ji měla nastavenou tak, že je zamčená, před transakcí ji odemknu a ona se pak automaticky opět zamkne. Chtěla jsem uskutečnit nákup za 25 USD na Yahoo. Po kliknutí na potvrzující button se zřejmě banka Yahoo spojila s moji bankou, z nějakého důvodu proběhla transakce ve výši 1 USD a moje karta se uzamkla. V té době jsem ale na screenu teprve viděla stránku s textem vybízejícím k přečtení a potvrzení pravidel nákupu. Když jsem po té klikla opět na button, který měl vést k nákupu, transakce nemohla proběhnout, neboť karta už byla zamčená. Naštvala jsem se na Yahoo, jak to mají zařízené. Jediným řešením bylo, změnit nastavení mé karty, aby se automaticky nezamykala.
To jsem tedy udělala a z účtu se mi okamžitě strhlo 50 Kč za změnu nastavení. To samé mě čeká, když to teď budu chtít vrátit zpět do původního nastavení. A pak že internetové bankovnictví je bez poplatků.
Co tak asi musejí zaměstnanci banky provést, aby uskutečnili změnu v nastavení mé karty. Vezmou příkaz, někam s ním běží, přes spoustu překážek, samozřejmě je to také psychicky náročné a stráví s tím několik desítek minut, že?
Lenka
-------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
další z úžasných poplatků - jen jsme nikde nedohledali, jestli je vůbec nějak písemně podložen v ceníku produktů Raiffeisenbank.
Přítel si posílal Eura z Anglie na svůj český účet s tím, že náklady nese banka odesilatele (tedy ne Raiffeisenbank). Peníze přišly na účet, byly strženy poplatky za náklady a navíc byla částka o 70 Euro nižší?! Spojili jsme se s bankou odesilatele, oni potvrdili, že náklady dle příkazu nesou oni a navíc nám nabídli, že to s Raiffeisenbank vyřídí. Úžasné. Na nás tedy zůstalo, abychom zjistili, proč bylo strženo zmíněných 70 Euro.
Trvalo 3 dny a komunikace se 3 různými klientskými pracovníky na telefonu, než nám bylo oznámeno, že peníze přišly přes pobočku v Rakousku a z toho důvodu bylo strženo 70 Euro jako poplatek. Banku přitom nezajímalo, že my jsme nic přes Rakousko neposílali. My jsme v Anglii zadali číslo českého účtu a jakou cestou pak peníze jdou, je věcí banky. Nakonec nám opět slíbila pomoc anglická banka, prý se to pokusí vyřídit. To prostě rozum nebere.
Lenka O.
--------------------------------------------------------------
20. 11. 2008
Hlasování ve 4. ročníku ankety bude zahájeno 1. prosince 2008
Server www.bankovnipoplatky.com vyhlásil 4. ročník ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“. Anketa, která bude probíhat nejen v České republice, ale i na Slovensku vejde do své hlavní fáze. Od 1. prosince budou moci návštěvníci webu hlasovat a to až do konce ledna 2009. Do finálového kola hlasování (únor 2009) postoupí prvních pět nejabsurdnějších poplatků.
Z loňského ročníku byly nominovány poplatky, které se umístily na 2. až 10. místě:
• Poplatek za nadměrný vklad
• Poplatek za připsání úroku
• Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, přes internetbanking
• Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
• Poplatek za účetní položku
• Poplatek za službu internetbanking
• Poplatek za rozměnění peněz
• Poplatek za vedení platební karty (roční)
• Poplatek za neuskutečnění platby (např. nepřijatý příkaz)
Další absurdní poplatky nyní nominují bankovní klienti. Zároveň jsme do tohoto ročníku nezařadili, stejně jako loni, všechny vítěze předchozích ročníků ankety. V 1. ročníku návštěvníci webu zcela suverénně zvolili za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve 2. ročníku pak zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Loni to byl poplatek za vedení běžného účtu.
Nominační diskusi najdete na adrese:
Babinet.cz se stal mediálním partnerem 4. ročníku ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.