Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Reklama aneb symbol dokonalé slepice

Reklama aneb symbol dokonalé slepice

Hana Formánková

Vrásky, celulitida, deko navíc, opar, lupy, málo lesklé vlasy, pupínky – šok, tragédie, pohroma! Ženy se hroutí pod tíhou těchto katastrofálních zjištění, propadají zoufalství a neskutečnému trápení.

A když se k tomu přidá ještě hrůzné zjištění, že na prádle zůstávají fleky a bíle prádlo není bílé, to je už na mašli nebo přinejmenším na psychoterapeuta, aby poradil, jak se vyrovnat s tak těžkým údělem.

Co když se s vráskou nebo celulitidou přestanu líbit mužům a oni budou stát v jiné frontě?! Co když mě manžel opustí protože nemám čistě bíle prádlo, a tak perfektní vlasy jako Alena?!

Co když mě nikdo nebude chtít protože mám půl deka nadváhy?!

Ještě, že všechny ženy mají kamarádky, které jim skvěle poradí, jaký používat šampón, prášek, krém, prostředek na hubnutí atd. Jinak by se zhroutily i ordinace psychoterapeutů pod návalem zoufalých žen propadajícím depresi.

Jaká to úleva když jedna zoufalka zjistila, kvůli kterému šamponu stojí všichni i muži ve frontě její kolegyně a jiná, který prášek má používat, aby její prádlo bylo čistě bíle voňavé a perfektně srovnané ve skříni.

Ano sláva kamarádkám! Ted už muži budou stát i v její frontě, děti budou zdravé a plné energie. Manžel spokojený s domácí polévkou ze sáčku,s prádlem stále bělejším. I svetrem vypraným v zázračném prášku, po němž neblednou barvy, který samozřejmě každá správná žena nosí sebou v kabelce, aby ho mohla ukázat všem kamarádkám obdivujícím její svetr neblednoucí barev.

Och, ty dokonalé ženy z reklamy, které po celodenním pracovním a rodinném shonu stále upravené a krásné. I ty jejich bolavé a oteklé nohy jsou krásně štíhlé, jejich hrozné vrásky vlastně neviditelné, pupínky jen miniaturní tečky a špeky jen kůže. Ale přesto chtějí být ještě a ještě dokonalejší jako jejich prášky na praní, krémy, šampóny atd.

Díky kamarádkám a někdy dokonce i samy objeví nějaký trik, jak zvládnout perfektně práci a rodinu či se vyrovnat s tragédií drobné nedokonalosti na svém zevnějšku.

A proč?

No přece, aby se líbily mužům a měly spokojenou rodinu.

V reklamách nám servírují ideální ženy, které mají v životě jediný cíl - líbit se mužům a dokonale pečovat o rodinu a samozřejmě přitom zvládat i své zaměstnání. Neboli údernice z dob socialistických vylepšené dnešním povrchním trendem dokonalé krásy. Šátky a zástěry vystřídalo sexy módní oblečení a perfektní makeup. A místo utahaných údernic se na nás usmívají euforické pipiny, nadšené novým zlepšovákem, jak si vylepšit své skóre vzorné ženušky a matky.

I když reklamy vychází z typicky ženské vlastnosti - vzájemně si pomáhat, či poradit, přiblble inscenované šoty včetně intonace řeči. dělají z žen naivní neschopenky, které v banálnostech objevují Ameriku.

Neboli zase mediální obraz ženy pipiny, aneb ideální ženy pro muže. Krásná, starající se perfektně o rodinu a svůj vzhled, nosící domů peníze a emocionální IQ tykve.

Prosím Vás nevíte, jak se jmenuje ten prášek, co je po něm prádlo nejenom bělejší, ale samo se srovná do perfektních komínků ve skříni?

Foto:Jiří Akir Konarski

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz