Je stále zřejmější, že ve své době oslavované vynálezy či postupy se po nějaké době až podezřele často zvrtnou. I naše babičky sice už věděly, že dobré úmysly vedou do pekla, jejich zkušenosti ale byly spíše individuální.
Rozmáchlé budovatelské projekty poroučení větrům a dešťům se ovšem do historie lidstva a krajiny zapisují dlouhodoběji a tragičtěji. Dnes by se dalo napsat tragikomičtěji. Protože nepoučitelnost úřadu a sociálních inženýrů je neuvěřitelná. Jistě bych mohl začít vypočítávat i předchozí kampaně, které se zvrtly, začnu ale jen některými, jichž jsem byl a jsem svědkem.
Například DDT. Jaké ódy pěly noviny na tento moderní a dokonalý způsob, jak se zbavit „škůdců“ na polích. Pak se to ale nějak zvrtlo.
Podobně nadšenou kampaň jsem zažil se Sunarem: mateřské mléko je nahrazeno, děti na celém světě už nebudou mít hlad. Hm. Kde jsou všichni ti propagátoři masové konzumace umělé výživy?
Podobné to je s císařskými řezy, epidurální analgezií a dalšími „nadstandardy“, které nabízejí nejen české porodnice. Přes propagandu těch, kteří jsou na těchto vynálezech finančně závislí, se ukazuje stále častěji, že důsledky a následky jsou daleko dražší a často přímo opačné, než bylo slibováno.
Nějak se to zvrtlo i s hormonální antikoncepcí. Ryby v mořích Evropy jsou stále více samé samice, protože (nejen rybí) samci jsou plni umělých ženských hormonů, které vyčuraly generace žen užívajících hormonální antikoncepci.
Nějak se to zvrtlo i s hamburgery. Tedy hovězím. „Dobytek je odpovědný za 18 procent z celkové produkce skleníkových plynů. Dohromady to je víc emisí, než kolik produkuje celé odvětví dopravy. Oblíbený argument obhájců vegetariánství zní: tuna krmiv se přemění v pouhý metrák masa. Masitou stravou člověk přidá na své konto ročně 1,5 tuny skleníkových plynů. Přitom by stačilo sníst jeden hamburger týdně místo dvou – a už to by byla výrazná úleva pro naši planetu. http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=077&r=vikendv&c=716371
Zvrtlo se to i jinak: synové Američanek konzumujících během těhotenství velké porce hovězího masa mohou mít narušenou plodnost. Chovatelé ve Spojených státech zvyšují růstové schopnosti dobytka anabolickými steroidy od padesátých let. Hojně používaný hormon dietylstilbestrol byl sice v roce 1979 zakázán, ale povolení dostaly další hormony. Jejich zbytky zůstávají v mase zvířat i po jeho kuchyňské úpravě. V těle nastávajících matek se mohou hormony či jejich metabolity dostat z masa do těla plodu a u chlapců poznamenat vývoj varlat
http://lidovky.zpravy.cz/pomsta-dopovanych-krav-0vk-/ln_veda.asp?c=A070410_092124_ln_veda_vvr
Podobné je to s dálnicemi. Co článků jsem čítával a stále čtu na téma „dálnice vyřeší“ problém nezaměstnanosti, a denně ráno a odpoledne a na začátku a na konci víkendu ucpané silnice a ulice, a bude čistší vzduch, a aut bude méně. Zkušenosti draze získané v zemích na západ od Aše ale jednoznačně dokazují, že nová dálnice nejen že nezmenší počet aut projíždějících tou či onou vesnicí či městečkem, nebo ulicemi Prahy, ale naopak, počet aut se po krátké době opět zvýší.
V tomto ohledu je i letošní kácení alejí, aby se zvýšila bezpečnost silničního provozu a ubylo nehod, podobně zvrtlý nesmysl. Příslušný podnik v průběhu mírné zimy ušetřil nějaké mzdové fondy, a tak zadal kácení alejí, prý aby zvýšil bezpečnost silničního provozu. Je to nesmysl z pohledu ekologů i milovníků zeleně a typického rázu české zvlněné krajiny. Navíc ovšem zkušenosti z Rakouska dokazují, jak uvedlo Rakouské kuratorium pro bezpečnost silničního provozu (viz LN 12. 4. 2007), že „počet dopravních nehod stoupl po vykácení stromů o 35 procent, zejména těch, které byly způsobeny nadměrnou rychlostí jízdy. Dopravní odborníci došli k závěru, že stromy stojící podél silnice jsou důležité pro hodnocení vlastní rychlosti jízdy i rychlosti jízdy ostatních vozidel. Bez stromoví u silnic chybí vhodné měřítko, a řidiči bezděčně tíhnou k příliš rychlé jízdě.“
Nějak se vám to, vážení zodpovědní úředníci a politici, zvrtlo… Nějak se nám to zvrtlo.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.