Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Tesco chce být zodpovědným sousedem

Tesco chce být zodpovědným sousedem

Redakce Babinet

Třídit odpad, šetřit energii, podporovat neziskový sektor a pomáhat lidem vést zdravý životní styl – to jsou jen některé ze závazků, které představuje společnost Tesco Stores ČR a.s.

Pod názvem „Tesco, váš zodpovědný soused“ představuje firma dnešním dnem Plán zodpovědného sousedství zahrnující čtyři hlavní oblasti: péči o životní prostředí, propagaci zdravého životního stylu, podporu neziskového sektoru a snahu stát se součástí komunity.

„V centru všeho, co děláme, stojí naši zákazníci. Jen díky tomu, že jim neustále nasloucháme a snažíme se plnit jejich přání, se nám na trhu daří. Naši zákazníci nám říkají, že ze všeho nejvíc po nás žádají pohodlný nákup. Očekávají od nás, že jim nabídneme kvalitní zboží, pohodlí a široký výběr. Ale to není jediné, co požadují. Chtějí, aby pro ně byly naše obchody dobrým sousedem. A chtějí mít jistotu, že se k nim jako jejich sousedé budeme chovat zodpovědně, čestně a upřímně,“ říká Philip J. Clarke, generální ředitel společnosti Tesco Stores ČR a. s

„Proto nyní přicházíme s Plánem zodpovědného sousedství, který deklaruje naši snahu být nejen dobrým maloobchodníkem, ale také být pro naše zákazníky dobrým sousedem,“ informuje Philip J. Clarke. Plán zodpovědného sousedství, který má za úkol přispět ke zlepšení podmínek ve společnosti, ve které žijeme a pracujeme, se od nynějška stává nedílnou součástí klíčových ukazatelů úspěchu firmy Tesco. Na jeho plnění se budou podílet mnohá oddělení, zaměstnanci centrální kanceláře i zaměstnanci jednotlivých provozoven Tesco v celé České republice.

Plán zodpovědného sousedství bude veřejnosti představen sérií konkrétních aktivit. Všechny aktivity bude spojovat jednotné logo, které reprezentuje čtyři části plánu: péči o životní prostředí, propagaci zdravého životního stylu, podporu neziskového sektoru a snahu stát se součástí komunity. Logo je doprovázené sloganem „Tesco, váš zodpovědný soused“. O Plánu zodpovědného sousedství budou informovat rovněž nové internetové stránky, které Tesco dnes spouští. Na adrese www.zodpovedny-soused.cz budou uvedeny všechny základní informace o tomto novém směru Tesco.

Chráníme životní prostředí

Cílem společnosti Tesco je snížit dopad jejího podnikání na životní prostředí, a to prostřednictvím komplexní ekologické politiky. Ta zahrnuje nejen vlastní aktivity, ale také motivaci zákazníků k tomu, aby se i oni chovali k životnímu prostředí odpovědně. Tesco se chce do ochrany životního prostředí zapojit uvedením nových služeb a nových výrobků v obchodech Tesco. Jaké to jsou? „Je to například zvýšení procenta tříděného odpadu v našich obchodech doprovázené informační kampaní o recyklaci,“ informuje Miroslav Friml, ředitel stavebního oddělení společnosti Tesco Stores ČR a. s.

Vedle toho Tesco letos plánuje otevřít své první nízko-energetické obchody, ve kterých budou využívány obnovitelné zdroje energie. První takový obchod bude otevřen v červnu tohoto roku v Žatci. „Tesco se celosvětově zavázalo k tomu, že ve svých provozovnách sníží do roku 2020 spotřebu energie o 50 procent. K tomuto plánu budeme přispívat i v rámci dílčích projektů v České republice. Projektů v této oblasti bude neustále přibývat a my pevně věříme tomu, že budou pro životní prostředí velkým přínosem,“ říká Miroslav Friml.

Hlavní projekty v oblasti ochrany životního prostředí:

• snížení spotřeby energie o 50 % do roku 2020

• snížení spotřeby energie na stávajících obchodních jednotkách Tesco

• otevření nízko-energetických obchodů – první takový obchod bude otevřen v červnu

• představení nové ekologické textilní „Tašky pro život“ pro opakované použití

• zvýšení procenta tříděného odpadu o 17,5 % na celkových 74,5 %

• umístění kontejnerů na tříděný odpad v blízkosti obchodů Tesco

• umístění kontejnerů na textil v blízkosti obchodů Tesco

Podpora zdravého životního stylu

Otázka zdraví lidí se stává velkou prioritou a ve zvýšené míře se jí začala věnovat nejen Evropská unie, ale také vlády jednotlivých zemí. Společnost Tesco se proto se rozhodla připravit řadu aktivit, které zákazníkům mohou pomoci zlepšit stravovací návyky a celkový životní styl. Tesco v této souvislosti přichází s novou řadou výrobků s názvem Tesco Healthy Living. Jedná se o přibližně 50 výrobků, u nichž je ponížen obsah tuku, cukru a soli. Výrobky Tesco Healthy Living budou v prodeji od poloviny května letošního roku.

Vedle výrobků Tesco Healthy Living přichází firma také s výrobky v oblasti sportovního vybavení a sportovního náčiní. Ty budou uvedeny pod názvem „Tesco One Body“. Jedná se o 42 výrobků, které mohou být velkým přínosem pro všechny, kteří mají blízko ke sportu nebo se sportovními aktivitami teprve začínají. Mezi výrobky lze nalézt například činky, posilovací stroje, krokoměr, závaží na zápěstí či na kotníky, švihadla aj. Tesco chce také posílit informovanost zákazníků o možnostech zdravého životního stylu a posílit propagaci konzumace ovoce a zeleniny 5 x denně.

Hlavní projekty v oblasti podpory zdravého životního stylu:

• uvedení 52 nových potravinových výrobků značky Tesco Healthy Living

• na výrobcích Tesco Healthy Living bude uváděno přehledné nutriční značení

• uvedení 42 nových výrobků značky Tesco One Body pro sport a aktivní život

• informace pro zákazníky o tom, jak mohou posílit svůj zdravý životní styl

• podpora konzumace ovoce a zeleniny 5 x denně

Charita a podpora neziskového sektoru

Od svého vstupu na český trh se Tesco věnuje dobročinným aktivitám, a to na regionální i na celorepublikové úrovni. „Považujeme za důležité pomáhat našemu okolí, proto realizujeme mnoho projektů, které mají za cíl podpořit neziskové organizace, pomoci lidem v nouzi a zapojovat do těchto aktivit i naše zaměstnance. Každým rokem se spektrum našich aktivit v této oblasti rozrůstá. Realizujeme jak velké celonárodní projekty, které trvají několik měsíců, tak lokální krátkodobé projekty,“ informuje Eva Williams, ředitelka oddělení vnějších vztahů společnosti Tesco Stores ČR a. s.

Mezi největší charitativní projekty firmy patří Tesco Charita roku. Tento projekt má za cíl pomoci jedné vybrané neziskové organizaci, a to prostřednictvím veřejné finanční sbírky a série doprovodných aktivit konaných v našich obchodech po celé České republice po dobu šesti měsíců. Dalším velkým projektem je vánoční charitativní sbírka Pomáhejte s námi. Ta se konala v loňském roce již pošesté s cílem finančně podpořit partnerské neziskové organizace obchodů Tesco. Za všech šest ročníků konání sbírky se pro neziskové organizace podařilo získat 10 911 061,10 Kč.

Hlavní projekty v oblasti charity a podpory neziskového sektoru:

• celofiremní projekt Tesco Charita roku na podporu jedné neziskové organizace

• každý větší obchod Tesco dlouhodobě podporuje jednu vybranou neziskovou organizaci

• vánoční sbírka Pomáhejte s námi na podporu partnerských neziskových organizací

• Tesco již několik let podporuje sbírku Pomozte dětem! organizovanou NROS a ČT

• do charitativních projektů Tesco se zapojují i zaměstnanci firmy

• podpora drobných charitativních projektů

Tesco chce být součástí komunity

Cílem společnosti Tesco je hrát větší roli v místních komunitách, ve kterých se nacházejí obchody Tesco, a být dobrým sousedem pro své zákazníky. „Chceme posílit naše vztahy s okolím, ve kterém stojí naše obchody, a to zejména pomocí lokálních marketingových aktivit a podpory místních projektů. Budeme hledat způsoby, jak naše menší obchody co nejvíce přizpůsobit okolí, ve kterém se nacházejí. Vyhledáme příležitosti, jak podpořit místní podnikání nebo lokální výrobky,“ říká Gabriel Točka, manažer tohoto projektu.

Hlavní projekty v oblasti začlenění do komunity:

• vyhledávání příležitostí na podporu lokálních firem

• podporovat místní akce významné pro obyvatele dané lokality

• přizpůsobování vzhledu malých obchodů Tesco jejich okolí

• umístění informačních nástěnek v obchodech Tesco

O společnosti Tesco Stores ČR a. s.

Společnost Tesco Stores ČR a. s. vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 84 obchodů – čtyřicet šest hypermarketů, třicet dva supermarketů, šest obchodních domů a dvanáct čerpacích stanic. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo v loňském roce oceněno hned dvěma tituly – Hypermarket roku 2006 a Obchodník roku 2006. Se svými 12 700 zaměstnanci patří Tesco k největším zaměstnavatelům v České republice. Za své rozvojové programy pro zaměstnance získalo Tesco na vyhlašování ocenění Credit Suisse Zaměstnavatel roku 2005 titul Personální projekt 2005. K tomuto ocenění přibyl také titul HN Personální projekt roku 2006, a to za projekt Linky ochrany zájmů, která má za úkol poskytnout všem zaměstnancům možnost otevřeně komunikovat s vedením společnosti se zaručením anonymity.

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz