Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Zájem o výrobky značky Tesco roste

Zájem o výrobky značky Tesco roste

Redakce Babinet

Podle prodejních výsledků společnosti Tesco Stores ČR a. s. je patrné, že zájem o výrobky vlastní značky stále roste. Zatímco v letech minulých byla důvodem k nákupu těchto výrobků především nízká cena, dnes je to rovněž vysoká kvalita a jedinečnost sortimentu. Proto se Tesco v posledním roce soustředilo především na rozvoj řady výrobků Tesco Standard – na trh jich bylo za rok 2006 uvedeno více než 750.

Výrobky značky Tesco Standard představují značkovou kvalitu za cenu o 15 procent nižší než srovnatelné konkurenční výrobky. Vedle toho Tesco nabízí rovněž výrobky značky Tesco Výhodný nákup – ty jsou určeny pro zákazníky, pro něž je při nákupu rozhodující cena. Tyto výrobky představují to nejlevnější v nabídce Tesco. V minulém roce k těmto řadám přibyla ještě luxusní linie Tesco Finest, která je v tuto chvíli reprezentována výběrem 15 vín z celého světa.

Společnost Tesco Stores ČR reaguje na zájem zákazníků a stále rozšiřuje počet privátních produktů. Zatímco v minulých letech převažoval ze strany zákazníků zájem o výrobky značky Tesco Výhodný nákup, nyní se zákazníky vedle ceny začínají rovněž zajímat o kvalitu. Proto Tesco vložilo v minulém roce síly do rozvoje značky Tesco Standard a do uvedení vín značky Tesco Finest. V současné době se výrobky značky Tesco podílejí na celkových prodejích cca 10 procenty.

Růst počtu výrobků značky Tesco

Letos čeká zákazníky obchodů Tesco mnoho novinek

Značkové výrobky se přitom budou i nadále rozšiřovat. Během letošního roku společnost plánuje uvedení dvou řad, které podporují zdravý životní styl. První z nich je řada výrobků značky Tesco Healthy Living, která bude obsahovat jak nepotravinové výrobky, jako jsou například sportovní potřeby či sportovní vybavení, tak potraviny. U potravin bude zaručeno snížené množství tuků, solí a cukrů a zákazníci budou mít k dispozici viditelné označení nutričních hodnot hned na přední straně výrobku.

Druhou novinkou, kterou letos Tesco chystá, je uvedení vlastní řady bio výrobků pod názvem Tesco Organics. Výrobky s označením BIO pocházejí z ekologického zemědělství a každý pěstitel i chovatel musí splňovat celou řadu standardů. Toto však nejsou jediné novinky, které Tesco pro své zákazníky chystá - protože zájem o vysokou kvalitu i nadále roste, plánuje Tesco rovněž rozšíření řady luxusních výrobků s označením Tesco Finest. Ty budou snadno rozpoznatelné podle stříbrných obalů.

„Zákazníky, kteří opakovaně nakupují zboží s logem Tesco, lze rozdělit do tří skupin,“ říká Erika Kováčová, manažerka značky Tesco, a dodává: „První dávají přednost cenově výhodným nákupům, ti druzí chtějí kvalitní výrobky za přiměřenou cenu. V neposlední řadě jsou to labužníci žádající kvalitu, aniž by přitom museli chodit do specializovaných prodejen. Naší nabídkou se snažíme oslovit všechny tyto skupiny a dle stoupající obliby výrobků značky Tesco můžeme říci, že se nám to daří.“

Výrobky vlastní značky zprostředkují tuzemskou i mezinárodní kuchyni

Značkové výrobky často provází pověst, že jde o běžně dostupný sortiment, který se od srovnatelných výrobků liší pouze firemní nálepkou. Společnost Tesco však využívá odlišný koncept – díky svému mezinárodnímu působení se z výrobků vlastní značky stává jedinečné zboží. Například v období Vánoc mohou zákazníci ochutnat pravý anglický pudink, v průběhu celého roku pak různé cukrovinky, v Británii tolik oblíbené sušenky, marmelády, sirupy a medy.

Řada hotových jídel, která byla na trh uvedena v průběhu loňského roku, zase čerpá inspiraci z italské, mexické, čínské, indické nebo thajské kuchyně. Společnost přitom při vývoji produktů vlastní značky podporuje domácí producenty. Ti mají díky výrobě produktů značky Tesco zaručeny vysoké objemy výroby a následně i vysoké tržby a zvyšující se podíl na trhu. Není výjimkou, že se takový dodavatel dostane se svým zbožím díky mezinárodní síti Tesco i na zahraniční trhy.

Kvalita je v centru pozornosti

„V rámci naší společnosti je zavedena komplexní procedura vývoje jednotlivých produktů. Než se konkrétní výrobek dostane do prodeje, urazí dlouhou cestu,“ popisuje Erika Kováčová. Vše začíná analýzou nákupních zvyklostí zákazníků, definováním potenciálního produktu a výběrem dodavatele. Poté přichází na řadu důkladná kontrola, nejen dodavatele a výrobního procesu, ale i kvality samotného produktu. Spolu s tím se tvoří obal. Celý proces přitom zabere přibližně dva měsíce.

Privátní produkty patří mezi významný komunikační nástroj – je to jeden ze způsobů, jak se společnost může odlišit od konkurence. Proto se na jejich propagaci klade větší důraz. „Privátní výrobky se propagují během celého roku v rámci klasických letáků. Čtyřikrát ročně jim je navíc věnován speciální katalog,“ vysvětluje Erika Kováčová.

Nejprodávanější výrobky řady Tesco Standard

1. kuře chlazené

2. mléko polotučné

3. vejce velikosti M

Nejprodávanější výrobky řady Tesco Výhodný nákup

1. mléko polotučné

2. eidam plátky

3. pitná voda sycená

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz