Rekordní vysoké teploty během zimy ovlivnily nejen nákupy oblečení, ale i sportovního zboží. Až nyní, s první letošní sněhovou nadílkou, potvrzuje společnost Tesco růst prodejů nejen zimního sportovního vybavení - lyží, snowboardů, vázání, sáněk a sáňkovacích bob - ale i sněhových řetězů a zimní autokosmetiky.
Prodeje tohoto zboží během prvních dnů opravdové zimy na sněhu vzrostly o 20 procent. Další vývoj prodejů bude diktovat počasí.
Nezvykle teplý listopad a prosinec odradil zákazníky od větších nákupů zimního sportovního zboží. Zatímco v roce 2005 patřily nové lyže, snowboardy či brusle k běžným dárkům, které se objevily pod vánočním stromečkem, o rok patřily lyže k dárkům méně častým a lidé si nadělovali jiný sortiment. K nákupům zimního sportovního vybavení zlákaly zákazníky ve velké míře až lednové výprodeje a slevy, které v případě sportovního zboží dosáhly rekordní výše.
V poslední době se situace změnila. Citelné ochlazení a zlepšující se sněhové podmínky zejména na horách zákazníky opětovně přiměly ke shánění zimního vybavení. „Prodeje se teď zvyšují také proto, že žáci za sebou mají vysvědčení a blíží se jarní prázdniny, které školáci i s rodiči stráví na horách. Prozatím evidujeme dvacetiprocentní nárůst prodejů, ale lze předpokládat, že číslo bude ještě vyšší, pokud alespoň na horách vydrží sníh a aktuální počasí,“ vysvětluje Stanislav Škoda, nákupčí sportovního vybavení společnosti Tesco Stores ČR.
Lyže, snowboardy a další sportovní zboží tak na žáky a školáky čekají jako odměna za vysvědčení. Dosavadní výsledky prodejů poukazují na to, že se zvyšuje zájem o snowboardy spíše než o klasické lyže a běžky. „Zejména nejmladší generace si už pobyt na horách nespojuje s lyžováním, ale se snowboardingem, ze kterého se stává masivní záležitost. Děje se tak proto, že jízda na snowboardu není jen o sportu, ale především o životním stylu, na což mladí rádi slyší,“ říká Stanislav Škoda.
Opožděné nákupy v současnosti přitom zákazníkům přinášejí ještě větší výhody, než kdyby je realizovali v předvánočním čase. Zboží je dostatek, jen v případě lyží a snowboardů si zákazníci mohou vybírat z různých velikostí a barev od světoznámých společností jako jsou Rossignol, Head, Lamberto, Ignite nebo US 40.
• nejlevnější lyže jsou v prodeji už od 1990 Kč
• nejlevnější snowboardy jsou v prodeji již od 3690 Kč
• nejvýhodnější cenová nabídka - lyže Rossignol, původní cena 7500 Kč, nyní 3990 Kč
O společnosti Tesco Stores ČR:
Společnost Tesco Stores ČR a. s. vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 84 obchodů – čtyřicet šest hypermarketů, třicet dva supermarketů, šest obchodních domů a jedenáct čerpacích stanic. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo v loňském roce oceněno hned dvěma tituly – Hypermarket roku 2006 a Obchodník roku 2006. Se svými 13 046 zaměstnanci patří Tesco k největším zaměstnavatelům v České republice. Za své rozvojové programy pro zaměstnance získalo Tesco na vyhlašování ocenění Credit Suisse Zaměstnavatel roku 2005 titul Personální projekt 2005. K tomuto ocenění také přibyl titul HN Personální projekt roku 2006, a to za projekt Linky ochrany zájmů, která má za úkol poskytnout všem zaměstnancům možnost otevřeně komunikovat s vedením společnosti se zaručením anonymity.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.