Zákazníci prodejen Albert rozhodli o tom, že děti v obtížných životních situacích letos dostanou 9 milionů korun. Za posledních sedm let jim přinesl charitativní projekt Bertíci celkem téměř 35 milionů.
Na dnešním slavnostním ceremoniálu předali zástupci společnosti Ahold Czech Republic výtěžek celé akce do rukou hejtmanů jednotlivých krajů. Ti také poskytli projektu svou záštitu. Zároveň došlo k předání daru Nadačnímu fondu manželů Livie a Václava Klausových ve výši 1 500 000 na projekt Startovné do života.
Paní Livia Klausová při převzetí daru pro svůj nadační fond uvedla, že tato částka bude rozdělena mezi 1018 dětí z celé země. Smyslem projektu je, aby děti uměly nejenom peníze přijímat, ale také aby věděly, jak s němi zacházet. Mohou je tak využít například k financování ubytování na kolejích či dokončení studia. Cílem projektu je usnadnit dětem vstup do samostatného života.
„Večerního programu se zúčastnily i děti z dětského domova, kterému letos Bertíci pomáhají,“ doplňuje Lenka Rogerová, která má projekt Bertíci na starosti.
Letošní vybrané peníze si rozdělilo 129 organizací ve 106 městech celé České republiky. Pomohou jim zlepšit šance dětí na vzdělání nebo zpříjemnit jejich pobyt v ústavu. Někde vybaví dětské hřiště, jinde počítačovou učebnu, zájem je i o lyžařské zájezdy pro děti nebo jazykové pobyty v zahraničí. „Peníze, které jsme díky Bertíkům dostali od společnosti Ahold, mají sloužit k rozšíření možností dětí na vzdělání a ke zpříjemnění jejich pobytu v domově. V uplynulých letech jsme tyto prostředky použili na zimní rekreaci dětí. Lyžování je dnes velmi oblíbeným, ale také finančně nákladným sportem a bez pomoci partnerů by naše děti nemohly vyjet na týden na hory,“ uvedl Petr Nejezchleba, ředitel Dětského domova v Klánovicích.
Informace o tom, jak byl výtěžek využit jednotlivými dětskými domovy, budou otištěny na stránkách týdeníku Nedělní svět, který se stal mediálním partnerem projektu.
Charitativní projekt Bertíci probíhal od 15. listopadu 2006 do 2. ledna 2007. Ve všech prodejnách Albert získali zákazníci zdarma kulaté žluté žetonky Bertík. Stačilo je vhodit do skleněných boxů umístěných v prodejně, a přispět tak na dobrou věc. Právě počet žetonků, jež v nich lidé shromáždili, určil, kolik peněz daruje společnost Ahold dětským domovům. Na konci kampaně Ahold Bertíky sečetl a za každé dva žetony věnuje dětem jednu korunu. Další pokračování projektu Bertíci připravuje společnost Ahold Czech Republic i v roce 2007.
Charitativní projekt společnosti Ahold podpořili svými produkty také vybraní dodavatelé.. Při nákupu jejich výrobků totiž získali zákazníci Bertíky navíc. Těmito partnery byli Opavia, Kofola, Kraft a Pampers.
Kompletní informace pak zájemci najdou na webových stránkách www.ialbert.cz.
AHOLD Czech Republic, a. s., je největší a jednou z nejrychleji se rozvíjejících maloobchodních společností v České republice. Základ prodejní sítě Aholdu tvoří 244 supermarketů Albert a 56 hypermarketů Hypernova. Přes 14 500 zaměstnanců českého Aholdu obslouží ročně přes 155 milionů zákazníků. Prodejny Hypernova a Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, Ahold se tak stal jedním z nejsilnějších regionálních zaměstnavatelů. AHOLD Czech Republic, a. s., je dceřinou společností nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu. (www.ahold.cz).
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.