V mnoha domácnostech Spojených států se v budoucnu na otázku „Co bude dnes k večeři?“, odpoví jednoduše domácí jídlo. Domácí jídlo, které se ale nevaří doma. Vyplývá to z nové studie agentury Synovate, která se zabývá výzkumem trhu. 29 procent Američanů by rádo navštívilo a vyzkoušelo tzv. „meal preparation store“ – obchod na přípravu jídla.“
Obchody na přípravu jídla, nazývané také „meal prep studios“ - studia pro přípravu pokrmů, jsou místa, která nabízejí rodinám měsíční výběr menu. Stejně tak jsou i místem, kde si rodinní příslušníci mohou jídlo uvařit sami spolu s ostatními, kteří si zmluvili studio na stejnou hodinu jako vy. Obchod připraví suroviny, které jsou nutné pro přípravu menu, které si zákazník vybral, přiloží návod na přípravu, poskytnou boxy na přepravu jídla opatřená návodem, jak postupovat při mrazení a ohřívání pokrmu, a poté, co je jídlo hotové a připravené k cestě domů, studio vše po zákazníkovi uklidí. Ušetří tak zákazníkovi čas, který by strávil nakupováním potravin, přípravou a úklidem, které vaření obnáší.
33 procent dotazovaných o takovém typu obchodu slyšelo, avšak pouze 2 procenta respondentů ho i navštívila. Mnoho z nich však tato představa zaujala. Většinou to byly ženy, které vyjádřily přání takový obchod vyzkoušet (32% žen oproti 25% mužů), zvláště pak ženy v domácnosti s dětmi (36%).
„Přestože je většina rodin nepřetržitě v jednom kole, stále dbá na přípravu zdravých a výživných jídel,“ sdělil David Kozurek, Senior Vice President of Synovate Americas‘ Consumer & Business Insights Group. „Většina lidí zaujatých myšlenkou studio na přípravu pokrmů navštívit, věří, že by byla tato zkušenost zábavná, neboť se jedná o dobrou příležitost poznat nové lidi a umožnit jim vařit, aniž by byli čímkoliv vyrušováni.“
Díky rostoucímu pracovnímu vytížení se přípravě pokrmů dostává stále méně a méně času. Navíc je obtížné mít doma stále ty správné suroviny a být si jist, že potraviny v lednici nepřijdou na zmar. Přestože jsou tato jídla vnímána jako chutnější alternativa hotových jídel ze supermarketů, jejich chuť se v očích zákazníka stále nevyrovná chuti jídla připraveného doma.
63 procent respondentů věří, že pokrmy ze studií pro přípravu pokrmů chutnají lépe než hotová jídla ze supermarketů, což je hlavní důvod k jejich návštěvě. Výživně správně vyvážené pokrmy a nepřerušovaná příprava jsou dalšími hlavními důvody pro vyzkoušení, a to u 61 procent lidí.
Většina (76 procent) dotazovaných nevěří, že by jim využívání těchto studií ušetřilo spoustu peněz, přesto většina mladších lidí (18 – 44 let) a lidí s dětmi zastává názor, že by byl tento způsob dobrou investicí, nebo by jim dokonce ušetřil peníze.
Tato studie byla prováděna mezi 1 000 dospělými respondenty ve Spojených státech amerických za použití Synovate’s online e-Nation.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.