Společnost UNILEVER a nadace VIA a PONTIS podporují prevenci poruch příjmu potravy a zdravé sebevědomí dívek a žen. Projekt 5P odstartoval 1.10. 2006!
Společnost Unilever se značkou Dove pokračuje ve velmi úspěšné Kampani za skutečnou krásu zveřejněním její další fáze. Nyní se značka Dove propojila s nadacemi VIA a PONTIS, aby společně otevřely diskusi na téma zdravého sebevědomí dívek a žen a s tím zdánlivě nesouvisející téma Podporu Prevence Poruch Příjmu Potravy, které je neodmyslitelně spjato s přirozenou a zdravou krásou.
V období od 1. října 2006 po dobu minimálně jednoho roku startuje unikátní charitativní projekt ve spolupráci společnosti Unilever, pod hlavičkou značky Dove a nadací VIA a PONTIS, jehož cílem je otevřít širší diskusi na téma zdravé sebevědomí dívek a žen a poruch příjmu potravy. Projekt se bude snažit poukázat na problematiku tohoto tématu a oslovit nás všechny tak, abychom si připustili, že třeba hned vedle nás v domě žije člověk s poruchou příjmu potravy. Proto budou mít lidé možnost v rámci projektu přispívat DMS v ČR a SMS v SR na veřejnou sbírku Dove, která bude počátkem října vyhlášena. Výtěžek bude využit na projekty z oblasti poruch příjmu potravy v rámci vyhlášení veřejných grantů a dále pak na podporu pomoci dívkám v kritickém věku, které trpí nedostatečně silným a zdravým sebevědomím.
Charitativní projekt 5P je další částí Kampaně za skutečnou krásu a jeho cílem je i nadále podporovat nejen přirozenou krásu, ale především zdraví, které bývá velmi často zanedbáváno na úkor krásy. Právě porucha příjmu potravy patří mezi nejčastější následky honby za krásnou postavou a desítky - především žen a dívek - trpí touto nemocí dlouhodobě, v některých případech i celoživotně.
V rámci Kampaně za skutečnou krásu a veřejné sbírky 5P má své důležité místo samostatný výukový program Body Talk, jehož cílem je účinně komunikovat s teenagery, především s mladými dívkami, které tvoří světem kolem nás nejvíce ovlivnitelnou skupinu a které jsou v oblasti PPP velmi podceňované. Právě u dětí na základních školách problém s příjmem potravy leckdy začíná. Umí si však desetiletá slečna s rovnátky a pihami poradit se svými vnitřními pocity, když se denně dívá na titulní strany časopisů s „dokonalými“ modelkami? Právě proto je zde projekt Body Talk, v rámci kterého budou dětem školou povinným, jednoduše řečeno, vysvětlovány základy zdravého sebevědomí a pochopení a akceptace sama sebe. V rámci různých cvičení si zde děti např. zkusí práci v reklamní agentuře, kde je prvopočátek „všeho dokonalého“. Především však dostanou prostor hovořit o tom, co je trápí na svém těle i v duši, aby na své zdánlivě zanedbatelné problémy nebyly samy, ale hlavně budou mít možnost diskutovat s odborníky, kteří jim pomohou jejich zdánlivě malicherným problémům čelit.
„Většina našich spotřebitelů ví, že značka Dove je velmi silně spjata s přirozenou krásou, která se však neodmyslitelně pojí se zdravím. Na přirozené kráse žen a dívek, kterých se oblast 5P převážně týká, se v posledních letech velmi silně podepsala média. Dle celosvětových výzkumů, které má naše společnost k dispozici, nastavila média takový kult krásy, kterému se většina z nás nemůže vyrovnat. Tento kult krásy se týká nejen přehnané péče o sebe sama, ale také nezdravě vzhlížející postavy. Není pak podivu, že tak mnoho žen a dívek trpí tak nízkým sebevědomím, když přijde na řeč o tom, jestli se považují za krásku či ne. Většina z nás pak trpí jistou dávkou frustrace ze svého vzhledu a je tak uvnitř sama se sebou velmi nespokojena a nešťastná, ač k tomu není zcela žádný důvod. Díky tomu končí leckdy i osmileté dívky s poruchami přijmu potravy v nemocnicích,“ vysvětluje Brand Manager Dove pro Českou a Slovenskou republiku Lenka Čubrová a dodává: „V žádném případě nechceme říkat, aby o sebe ženy nepečovaly a nedbaly o svou postavu či celkový životní styl. Snažíme se říct, aby se péči o sebe věnovaly naše spotřebitelky zdravě, s mírou, uměly si vážit všeho na svém těle a ze svých zdánlivých nedostatků uměly udělat přednost. Jednou někdo řekl, že každá žena je krásná a žádný ideál krásy neexistuje. Proto si i já myslím, že je důležité pečovat a dbát o sebe co nejlépe a být sama se sebou šťastná, spokojenost a vlastní sebevědomí pak již přijdou samy. Chceme veřejně diskutovat o kultu krásy, abychom podpořili všechny ženy a dívky, které ztrácejí sebevědomí, a to ať už díky anorexii, nebo naopak nadváze či neschopnosti zdravě přijímat potravu po neustálých dietách či přejídáním se,“ shrnuje Lenka Čubrová.
Veřejná sbírka Dove pro Podporu Prevence Poruch Příjmu Potravy:
Veřejná sbírka pro podporu prevence poruch příjmu potravy a souvisejících aspektů je organizovaná Nadací Via v České republice a Nadací Pontis ve Slovenské republice a probíhá pod záštitou společnosti Unilever ČR, spol. s r. o. a společnosti Unilever Slovensko, spol. s r. o.
Veškeré finanční prostředky z veřejné sbírky Dove budou určeny na veřejné granty, resp. projekty zabývající se poruchami přijmu potravy a souvisejících aspektů.
Forma poskytnutí finančního příspěvku pro veřejnou sbírku:
Dárcovské SMS v ČR na telefonní číslo 87777
Tvar DMS: DMS JSEMKRASNA
Cena dárcovské SMS je 30Kč. Na veřejnou sbírku Dove bude přispěno 27Kč.
SMS v SR bude v nejbližších dnech zveřejněna na níže uvedených webových stránkách.
Bankovní převod v ČR na účet číslo: 99779922/0800
Bankovní převod v SR na účet číslo: 4001086019/3100
Podrobné informace o:
- výši finančních prostředků, které byly poskytnuty na účty nadací VIA a PONTIS v rámci veřejné sbírky
- rozdělení finančních prostředků /komu a na jaké projekty/
- partnerských nemocnicích a sdruženích zabývajících se poruchou přijmu potravy
- poruchách přijmu potravy
- výši finančního příspěvku společnosti Unilever ČR na projekt 5P
najdete na www.dovekosmetika.cz, www.dovekozmetika.sk, www.kampanzaskutecnoukrasu.cz a www.kampanzaskutocnukrasu.sk .
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.