Cestovní ruch v ČR potřebuje kvalitní, vzdělané a usměvavé pracovníky. Začínáme u těch nejmenších a orientujeme se i na ty stávající.
CzechTourism prezentuje Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci v zahraničí a v posledních letech se zaměřuje i na domácí cestovní ruch, a protože bez kvalitních, vzdělaných a usměvavých lidí nelze dosáhnout úspěchů ve službách cestovního ruchu, rozhodli se zástupci ministerstva pro místní rozvoj a agentury CzechTourism k velké investici do vzdělávání. 6 programů financovaných z Evropského sociálního fondu zaměřených na dospělou populaci doplňuje projekt agentury CzechTourism „Turisté vítáni“, který oslovuje i ty nejmenší.
Podkladem pro čerpání finančních prostředků z Evropského sociálního fondu je tzv. OP RLZ – Operační program Rozvoj lidských zdrojů, opatření 4.2 Specifické vzdělávání a je zaměřen na české regiony s výjimkou Prahy. Řídícím orgánem je v této záležitosti Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, realizaci projektů zastřešuje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a organizací a administrací byla pověřena ČCCR – CzechTourism.
„Naším záměrem je zvýšit kvalitu a vzdělanost pracovníků v oblasti cestovního ruchu a tím zvýšit kvalitu poskytovaných služeb. Ne jednou jsem se setkal jak osobně, tak zprostředkovaně s velmi špatnou úrovní služeb, která byla podtržena nepříjemným chováním personálu“, říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška a doplňuje: „Tomu by měly zabránit vzdělávací programy, důležité však bude namotivovat stávající pracovníky v cestovním ruchu, aby se do kurzů přihlásili.“ Půjde především o podnikatele, zaměstnance a management podniků, pracovníky veřejné správy a institucí apod. Tématické okruhy, do kterých jsou směřovány vzdělávací aktivity: Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu, Odborná školení a vzdělávání pracovníků územní veřejné správy pro oblast cestovního ruchu, Informace v cestovním ruchu, Destinační management a vytváření produktů v cestovním ruchu, Event marketing v cestovním ruchu, Rekvalifikace pro cestovní ruch (zatím není schválený) a grantové schéma Školení a poradenství pro podnikatele v cestovním ruchu a pro začínající podnikatele - agroturistika a cestovní ruch ve specifických oblastech.
Jsme si vědomi toho, že postoj k lidem je formován již od nejútlejšího věku, proto začínáme pracovat s těmi nejmenšími a snažíme se připravit novou generaci pro práci v cestovním ruchu. Pro ni jsme letos zorganizovali již druhý ročník projektu:
V prvních krocích je zaměřen na vyvolání diskuse mezi rodiči a dětmi o uplatnění se v dynamicky se rozvíjejícím perspektivním oboru. Osloveno bude na 5 900 základních a středních škol. Školní mládež se má za přispění a pomoci učitelů zamyslet nad tím, v čem by našla budoucí seberealizaci. „Pro žáky nižších ročníků základních škol jsme připravili téma „Moje oblíbené povolání v cestovním ruchu“, starší žáci zpracují námět „Naše rodina by chtěla podnikat v cestovním ruchu“ a středoškoláci vytvoří konkrétní podnikatelské vize a záměry na téma „Zakládáme vlastní firmu podnikající v naší obci/městě v oblasti cestovního ruchu“, uvádí Petr Kratochvíl ředitel odboru regionálního CzechTourism, který má projekt na starosti.
Patronka druhého ročníku a držitelka ceny Zlatý Ámos Ivana Krumplová se letos se svými žáky určitě přihlásí: „Z mého pohledu ani tak nezáleží na umístění. Hlavní přínos projektu Turisté vítáni spatřuji především v tom, že učí děti a studenty hledat a řešit problémy, pracovat v týmu a podporuje jejich tvůrčí schopnosti, což mohou zúročit ve svém budoucím životě a povolání.“
„Celý projekt je obohacen atraktivní internetovou soutěží na zcela nových webových stránkách www.turistevitani.cz s názvem: „Za pokladem“. Pro ty, kteří se do ní přihlásí a zároveň vypracují projekt bude cesta k pokladu o hodně snazší,“ doplňuje soutěž Martin Chotaš ze spolupracující agentury Laurus Press Servis, s.r.o.
Závěrečné soutěžní klání bude veřejné a deset nejlepších projektů z každé kategorie se zúčastní veřejné obhajoby před porotou složené z významných osobností. Finále prvního kola se uskuteční na Regiontouru v Brně v lednu příštího roku. Zde bude zároveň vyhlášeno i kolo druhé, které bude ukončeno slavnostním vyhodnocením v květnu 2007.
Lidé jsou důležitou součástí služeb ať už hovoříme o personálu, managementu či klientovi. Příjemný přístup pracovníků v oblasti služeb cestovního ruchu dokáže ovlivnit nejen turistu, ale i obyvatele naší země, aby se do ubytovacího, stravovacího či zábavného zařízení rádi vraceli, a právě to je jeden z cílů agentury CzechTourism.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.