Converse je jednou z nejznámějších amerických obuvnických společností. Tato značka poskytuje obuv lidem po celém světě již více než stol let. Mít obuv značky Converse je jistou známkou prestiže. Čím dál více značek se ale připojuje do konceptu udržitelnosti. Jak moc etická je v tomto ohledu značka Converse?
Životní prostředí
Společnost Converse, kterou vlastní společnost Nike, si v posledních letech stanovila ambiciózní environmentální cíle. V současné době značka používá určité ekologické materiály, včetně organické a recyklované bavlny a polyesteru. Minimalizuje odříznutí v částech výrobního procesu a má strategii snižování odpadu pro většinu svého dodavatelského řetězce. Mateřská společnost Nike si stanovila ambiciózní cíl skleníkových plynů (GHG), který zahrnuje i společnost Converse, a to za účelem získání 100 % obnovitelných zdrojů pro svá strategická aktiva. Předpokládá snížení provozních emisí o více než 50 % do roku 2025.
Společnost čeká ještě dlouhá cesta
Přestože společnost Nike vede se svým cílem v oblasti emisí skleníkových plynů, neexistují žádné důkazy o tom, že je na cestě ke splnění svého cíle. Také zaostává v minimalizaci dopadu vody navzdory mírnému zlepšení při sledování svého dodavatelského řetězce, aby zjistil, zda funguje v povodích namáhaných vodou. Přes určitý pokrok čekají společnosti Converse a Nike ještě dlouhá cesta ke snížení jejich dopadu na životní prostředí.
Zásady společnosti v souvislosti COVID-19
Converse chrání před dopady krize dodavatele ve svém dodavatelském řetězci, nikoli však pracovníky. Společnost Converse rovněž získala skóre 51–60 % v indexu módní transparentnosti: zveřejňuje podrobné informace o svých zásadách dodavatelů, auditech a nápravných postupech. Společnost Converse zveřejňuje podrobný seznam dodavatelů v závěrečné fázi výroby a některé informace o zjištěních auditů dodavatelů, jakož i některé informace o nucené práci, rovnosti žen a mužů nebo svobodě sdružování.
Využití zvířat při výrobě
Converse boty používají kůži a vlnu, avšak nepoužívají prachové peří, srst, kůži exotických zvířat, chlupy z exotických zvířat nebo angoru. Značka má obecné prohlášení o minimalizaci utrpení zvířat, ale nikoli formální politiku dobrých životních podmínek zvířat. Neexistuje žádný důkaz, který by sledoval jakýkoli živočišný produkt v první fázi výroby. Je tedy otazníkem, jak je na tom společnost s etikou v tomto bodě.
Aplikace udržitelnosti obuvi a oblečení
Pokud toužíte po tom, nakupovat značky, které přihlížejí k udržitelnosti životního prostředí, můžete k tomu využít různé aplikace. Zde se dozvíte, zda nejen vaše obuv splňuje podmínky udržitelnosti životního prostředí a jaký mají rating. A kde nakupovat? Výbornou volbu pro online nákup obuvi je bezesporu Footshop.cz.
Zdroj obrázku:
Footshop.cz
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.