Doba koronavirová přesunula řadu značek z kamenných prodejen na internet. Online podnikání se tak přizpůsobují jak globální hráči, tak i zajetí drobní živnostníci nebo zcela nově vznikající obchody nabízející celé spektrum zboží. Přinášíme proto základní rady, jak začít, a napovíme, jak zviditelnit váš internetový obchod.
Začínáme. Co, komu a proč ode mě?
V případě, že s podnikáním teprve začínáte a dokážete si odpovědět na tři otázky: co budete prodávat, komu nabízet a proč právě vy a vaše značka, je to pozitivní signál, že máte s podnikáním začít. Co dalšího je potřeba v online světě podnikání? Obecně platí, že se vyplatí mít dlouhodobou strategii a podpořit povědomí o značce všemi vhodnými nástroji.
Vytvořte komfortní prostředí pro internetové zákazníky
Jakmile vyřešíte právní stránku svého podnikání a vytvoříte si vlastní internetové stránky, například prostřednictvím specializovaných firem, které nabízí spuštění webu v základním balíčku i zdarma, nezapomínejte na další důležitý krok, kterým je tzv. responzivní design stránek. Ten zákazníkům poskytne skvělé podmínky pro nakupování ve vašem e-shopu i přes mobilní telefon nebo tablet, kam se uchyluje více než polovina uživatelů internetu.
Buďte vidět. Ať je váš e-shop propagován napříč celým internetem
Kýžené ovoce přinese reklama na sociálních sítích například v podobě tvorby PPC kampaní. Vyplatí se také investovat do reklamního systému Sklik. Vidět poté budete například ve Vyhledávání Seznam.cz, v obsahové síti a na dalších nejnavštěvovanějších webech českého internetu. Po případ, že si vás někdo bude chtít „proklepnout“, nabízí se registrace v katalogu Firmy.cz, který je v základní verzi zdarma a nabídne veškeré informace o vašem internetovém obchodě na jednom místě.
Zboží.cz je boží, i pro vaše podnikání. Oslovte až tři miliony potenciálních zákazníků
Další doporučení na možnost, jak se zviditelnit na internetu, je registrace e-shopu na nákupních rádcích a srovnávačích. Například Zboží.cz porovná ceny všech podobných produktů nabízených od různých prodejců nebo napoví, kde si váš produkt mohou lidé vyzvednout. Poskytne nakupujícím třeba i návody a recenze na váš sortiment. Je proto nezbytné vyplnit důsledně formulář při registraci, aby si zákazníci našli cestu právě k vám.
Dejte si záležet na výběru dopravce
U nabídek již zmíněného srovnávače Zboží.cz nakupující přehledně uvidí, kolik stojí nejlevnější doprava a kde si zboží lze vyzvednout. Právě doporučení dopravce je mezi zákazníky nejžádanější. Proto se vyplatí sjednat si takového partnera, na kterého bude v kapacitně přetíženém předvánočním období spolehnutí a který garantuje včasné dodání zboží. Příkladem může být třeba Zásilkovna, která navíc nabízí celou škálu možnosti doručení.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.