Peugeot 5008, který poskytla společnost Emil Frey ČR, s.r.o. do dlouhodobého testu, prověřujeme z mnoha úhlů pohledu. Už jsme přivykli kolébavému jízdnímu stylu, danému automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem, velmi slušné průměrné spotřebě, ani v mrazivých dnech při studených startech a kratších jízdách nepřekračující významně hodnotu pěti litrů a příjemnému podvozku, který snese bez velkých protestů i rychlejší průjezd přes větší nerovnosti typu retardér a podobně. Dokonce jsme již získali i přehled nad ovladači, umístěnými na středovém panelu, kde dosud místo dotykového displeje vládnou tlačítka a kolečka.
Dnes, v čase předvánočním i nastupujících zimních prázdnin, se soustředíme na prostornost interiéru. První řada sedadel ohromuje svým prostorem, vzdálenost mezi řidičem a předním sklem, které poskytuje téměř panoramatický pohled, je úchvatný. Jeho plocha 1,7 m2 je neskutečná. Až si člověk říká, že je škoda, když u novějšího modelu, který přestoupil z kategorie MPV do kategorie SUV, ten pocit vzdušnosti poněkud vymizel. Místa má víc než dost sebevyšší řidič nebo spolujezdec na přední sedačce i přes poměrně široký prostřední panel, na kterém je pěkně po ruce páka řadiče převodovky a ovládání klimatizace. Dokonce ani příliš netlačí do kolene pravé nohy, což je obvyklý problém.
Pocitem stísněnosti nebudete trpět ani na sedadlech ve druhé řadě. Zčásti je to určitě dané tím, že jsou zde tři nezávislé sedačky, umožňující nezávislé nastavení a komfort zvyšují i sklopné stolky na zadní straně předních sedaček. Peugeot 5008 je nabízen i v provedení se třetí řadou sedadel, což umožňuje přepravovat celkem sedm osob.Většinou jde ale podle našich zkušeností o možnost ne sice teoretickou, ale přece jen omezenou prostorem v poslední řadě, kam se nasoukají spíše děti. Dvě sedačky navíc zabírají prostor kufru, do kterého toho pak kromě svačiny moc nenaskládáte, takže na variantu rodinné dovolené rodičů, prarodičů i dětí v jednom autě je lepší zapomenout. Tedy pokud se nebudete přesouvat nalehko někam na plně vybavenou chalupu.
Třetí řada ale u našeho testovaného vozu není. To nám nedává možnost vyzkoušení přístupu a pohodlí na sedadlech „v kufru“, což je obvykle i u ostatních značek leckdy problém. Na druhé straně to ovšem neomezuje prostor kufru, který je již v základním nastavení velmi velký a po sklopení sedaček druhé řady nabývá s kapacitou 1754 litrů rozměrů malého náklaďáku. Příležitost k vyzkoušení nám daly nadcházející vánoce, které jsou obvykle ve znamení nákupů a přesouvání větších či menších dárků.
Jestliže v reklamních materiálech sesterského modelu Partner se psalo, že do něj lze naložit paletu se zbožím, v případě modelu 5008 jsme to nezkoušeli, ale jak vidět na ilustračních fotografiích, krabice s kompletním kolem, kterou jsme jako testovací kus použili, vyplnila půdorys ještě s drobnou rezervou. To je něco, co by se nám nepovedlo ani ve většině kombíků střední třídy, nehledě na možnost naložit jich tam minimálně pět na sebe. To asi nebudete běžně potřebovat, ale jistota, že s autem můžete bez obav přestěhovat i lednici s mrazákem, je potěšující.
Ti z vás, kteří vyrazí v zimě na hory, jistě ocení to, že vše potřebné, včetně lyží, snowboardu i dalších potřebných součástí výbavy, která je leckdy mnohem objemnější než při cestě k moři, do kufru naskládají bez nutnosti řešit nosič na střechu, rakev, nebo jiné propriety, potřebné pro přepravu objemnějších věcí. Tedy pokud počet cestujících nebude větší než 4 tak, aby alespoň jedno sedadlo v zadní řadě bylo možné sklopit. V pěti už by bylo asi potřeba řešit nosič.
Pokud bychom tak chtěli Peugeot 5008 v provedení z roku 2017 charakterizovat, bylo by určitě možné říct, že patří do kategorie vozidel, která jsou uvnitř větší, než působí zvenku. Napomáhá tomu jistě i velmi elegantní design karoserie, který svými oblými táhlými liniemi a mírně splývavou zádí umně maskuje rozměry vozu, dlouhého přes 4,5 metru.
Souhrnné závěry si sice šetříme do závěrečného shrnutí testu, nicméně již dnes, právě s ohledem na zkušenosti s velikostí a variabilitou vnitřního prostoru, jízdními vlastnosti i provozními náklady jde o vůz, který bezesporu stojí za zamyšlení v případě plánované koupě. Ostatně posuďte sami
Vaše názory
Jako rodinný vůz je to super. Manžel uvažoval o Chrysler Town&Country, ale nakonec se přešlo k tomuto - je úspornější a snadnější na servis, navíc tam není problém dodělat nějaké multimedia pro děti (např. rádio apod. - https://www.2din.cz/2din-autoradia/)
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.