Babinet.cz  /  Magazín  /  Dům a zahrada  /  Není pytlík jako pytlík

Není pytlík jako pytlík

Marek Cihlář

Milé dámy, čtenářky a dopisovatelky Vašeho nádherného společenského webu BABINET.CZ. Dovolte mi, coby muži, malinko rozčeřit Vaše vody. I když jsem přesvědčen, že mezi návštěvníky těchto stránek bychom našli mnoho mužů, přeci jen si myslím, že patří právě Vám, našim o mnoho hezčím, ušlechtilejším, zodpovědnějším, romantičtějším, však fyzicky slabším polovičkám. Tedy především Vám je určen pokus o vtip, nadpis mého příspěvku.

Opravdu. Jako majitel ryze české firmy C&C filtr, která se zabývá výrobou a distribucí sáčků do vysavačů, firmy, která jako první v tomto sortimentu vstoupila do moderních super a hyper marketů říkám: „Není pytlík jako pytlík.“

Jistě jste zaznamenali, že na stránkách Babinetu najdete odkaz na naše stránky www.sacek.info. Ty z Vás, které jste stránky navštívily, máte dosti informací, abyste mohly má slova potvrdit. A tak bych si dovolil objektivně napsat a poradit, jak rozpoznáte dobrou značku sáčků do vysavačů od nedobré.

Prodej tohoto sortimentu patří, ač se Vám to třeba nemusí zdát, mezi nejsložitější, má-li se tak odehrávat na patřičné úrovni. Jednotlivých typů vysavačů je skutečně obrovská síla a ne každý výrobce dbá na to, aby k vysavačům dodával také sáčky. Tak trochu tedy spoléhají na nás.

Kvalitní výrobce a distributor sáčků do vysavačů musí myslet v první řadě na Váš vysavač a nabídnout odpovídající sáček co do kvality, rozměrů, a vůbec všech vlastností. V druhé řadě musí myslet na Vás, jako na člověka, který sáček v obchodech shání a platí, tedy měl by Vám co nejrychleji nabídnout Vámi požadovaný typ za velmi dobrou cenu. No a ve třetí řadě musí myslet také na obchodníka, který Vám sáčky nabízí. Musí ho umět vybavit řadou důležitých věcí, informací a systémem prodeje tak, aby vše šlo hladce. Ve čtvrté řadě by měl dobrý výrobce a distributor myslet také na životní prostředí.

Už pro to, že nám jde o výrobky spojené s úklidem, jedná se o spotřební materiál a tedy není jedno, z čeho se výrobek vyrábí a kde po jeho použití končí.

Dámy, rada první: cena není vše! Myslete na Váš vysavač stejně jako dobrý výrobce.

Cenu sáčku ovlivňuje celá řada faktorů. V neposlední řadě však kvalita použitých materiálů a způsob výroby. U vysavačů nad 1000 W příkonu však potřebujete mít jistotu, že sáček nepraskne. Výborné je ušetřit 20-30 Kč při nákupu sáčků a pak zaplatit čištění vysavače v servisu za cca 300-500 Kč.

Na druhou stranu však nepropadejte falešné představě, že koupíte-li sáčky nejdražší, děláte tak pro svůj vysavač a čistotu Vašeho obydlí maximum. Mnohdy však budete dělat maximum pro kapsu dotyčného výrobce, pro Vás však efekt bude stejný nebo horší, jako u sáčků Vámi obvykle používaných.

Hodně drahé v tomto ohledu bývají sáčky z jiných materiálů, než z papíru. Výrobci jim říkají například netkané textilie nebo je konkrétně všelijak vědecky pojmenovávají a uvádějí vlastnosti, které tyto materiály mnohdy rozhodně nemají. Cena těchto sáčků však bývá až trojnásobná.

A nyní rada druhá: Prohlédněte balení sáčků, především co a kolik je na balení uvedených informací o produktu.

Jistě, hledáte-li svůj sáček, který již bezpečně poznáte, ani si nevšímáte, co zde výrobce uvádí. Leč i toto je znak, podle kterého poznáte, jak vážně to dotyčná značka s Vámi myslí a jak se Vám snaží nákup sáčku usnadnit. U dobré značky byste měly typ svého vysavače najít na etiketě, pokud možno se k svému typu nechat dovést například pomocí barevného naváděcího systému a bez problému si prohlédnout alespoň čelo sáčku v životní velikosti, nikoliv jen na obrázku. Zkrátka najdete-li si svůj sáček rychle a obratně, máte další důvod značce věřit a nákupem nic neriskovat.

Rada třetí: Rozhlédněte se po šíři sortimentu.

Je jasné a logické, že má-li dotyčný obchodník, prodejce či hypermarket se značkou smlouvu, nebude mít od této značky jen jeden druh sáčku. Je-li obchodník se značkou spokojen, snaží se s ní spolupracovat v co možná nejširší míře. Je-li spokojen obchodník, který se v sortimentu s přehledem vyzná, má sáčky pěkně vystavené, disponuje katalogem, pravděpodobně nemá na toto zboží reklamace a Vy máte další důvod značce věřit. Rozhodně nekupujte sáčky značky, která má v obchodě jen jeden typ. To je podezřelé a něco nemusí být v pořádku. Zároveň určitě ten samý typ sáčku v obchodě koupíte od značky, která zde bude mít širší zastoupení.

Rada čtvrtá: Nepodceňujte doprovodné ušlechtilé programy.

Vím, zní to přinejmenším nedůležitě. Ovšem takovéto věcičky dotváří celkovou image firmy. V první řadě by dobrá firma určitě měla myslet na to, co se s jejími výrobky děje po použití a z čeho se výrobky vyrábí. Z vydělaných peněz pak dobrá firma určitě nezůstane životnímu prostředí nic dlužna. Program na podporu nevidomých, či podpora boje proti dětské onkologii však rovněž patří mezi ušlechtilosti a Vy, jako zákazník můžete mít dobrý pocit z toho, že přispíváte na dobré věci. Všimli jste si, že v TV neběží žádná reklama na sáčky do vysavačů? Je to tím, že trh se sáčky není tak velký, aby se reklama v TV vyplatila. To ovšem neznamená, že v cenách výrobků nemůže být zahrnuta částka, která k reklamně slouží. A já si myslím, že ušlechtilé programy na podporu životního prostředí, či handicapovaných skupin lidí, nejsou špatnou reklamou pro dobrou firmu.

Milé dámy. Mnohokrát Vám děkuji za pozornost, snad jsem nenudil, ale spíše pomohl. Ať se Vám dobře žije se správnými lidmi a správnými věcmi. Pokud se mezi správnými věcmi ve Vašem repertoáru uklízení vyskytnou naše sáčky do vysavače, věřte, že to byla správná volba.

Hezké velikonoce

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz