Pak pro Vás mám zajímavý tip. V nakladatelství Computer Press, a.s. vychází kniha Miroslava Myšky Fotografujeme krajinu, která Vám bude dělat při učení průvodce. S příchodem digitálních fotoaparátů vznikla přirozená potřeba ukázat široké veřejnosti, jak na to. Jednou z publikací v edici digitální fotografie je i nová kniha Fotografujeme krajinu, která je skvělým návodem, jak se může amatér ovládnout techniky profesionálů.
Základy focení a techniky zůstávají stejné jako u klasického fotoaparátu, jen některé složité procesy, na které bylo zapotřebí různých efektů, například filtry, se s digitální technikou a dobrým softwarovým vybavením dělají mnohem jednodušeji. A tak není divu, že fotografování „propadá“ stále více lidí. Tato kniha, ani jí podobné nejsou vyčerpávajícím návodem, jen inspirací a ostatní je jen na vás, vaší fantazii a umění dívat se kolem sebe. O to je to zajímavější a výsledky mohou být neuvěřitelné.
Kniha je napsaná velmi srozumitelně, je vidět, že autor fotografování nemá jen jako zaměstnání, ale také koníčka, že vyučuje a záleží mu na tom, aby posluchači pochopili. Já sama už se moc těším, až si všechno vyzkouším a ověřím „na vlastní kůži“. Knihu mohu jen doporučit.
O autorovi:
Miroslav Myška pracuje jako reklamní fotograf. Od roku 1990 vyučuje na Institutu tvůrčí fotografie Slezské university v Opavě. Představil se na více než dvaceti samostatných výstavách a desítkách skupinových výstav u nás i v zahraničí. Jeho fotografie jsou zastoupeny například ve sbírkách Moravské galerie v Brně, Uměleckoprůmyslového muzea v Praze, Museum of Modern Art v San Francisku.
Z obsahu:
Stavba a skladba obrazu
Volba záběru – perspektiva
Panorama
Hra s krajinou – vystižení nálady
Fotografujeme hory
Fotografujeme vodu a podvodní svět
Letecká fotografie
Fotografie flóry a zvěře
Cizokrajná fotografie
Městská krajina a architektura
Noční fotografie
Imaginární krajina
Ukázka z knihy:
Impozantní je fotografování z ptačí perspektivy, pohled seshora je pro nás neobvyklý, a tím i zajímavý.
Znalost slohů a stylů nám ulehčí výběr světla, denní doby, podmračené oblohy apod. O baroku jsme se již zmínili, strohá gotika si žádá i strohé světlo, moderní současná architektura nejlépe vyzní v bočním světle s dominantou mraku. V architektuře se snažíme o zachycení hlavních rysů a vystižení charakteru staveb.
Zdůraznění výšky mrakodrapů podpoří širokoúhlý objektiv, zvětší perspektivní zkreslení, a tím poslouží našemu tvůrčímu záměru. Mnohdy dokážeme nejvíce vyjádřit detailem, na kterém zachytíme charakteristické prvky stavebního slohu.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.