Z průzkumu, který realizoval SAZKAmobil, největší virtuální operátor, vyplývá, že téměř 45 % respondentů vystřídalo 5 až 10 mobilních telefonů. Pouze 10 % prošlo rukama 10 a více přístrojů.
Časový interval výměny starého přístroje za nový se v posledních letech zkracuje. V minulosti zákazníci často čekali, až jim vyprší smlouva s operátorem. V dnešní době je situace jiná. Výrobci uvádějí inovované modely telefonů i několikrát za rok. Proto 44 % dotázaných uvedlo, že důvodem výměny mobilního telefonu byla touha mít nový přístroj s lepšími funkcemi.
„Výsledky průzkumu potvrzují i naši zkušenost. Zákazníci sledují nejenom novinky v oblasti hardwaru, ale také se zajímají o vývoj nových mobilních aplikací. Jsou si vědomi toho, že modernější telefon toho víc umí a je uživatelsky příjemnější. Raději se tak snaží ušetřit na ceně volání, než by měli tři roky starý telefon,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.
Ne vždy však lidé mění své mobily kvůli tomu, že by chtěli modernější přístroj. Mnohdy jsou k tomu donuceni různými okolnostmi. Nejčastěji zmínili jako důvod obměny nefunkčnost telefonu opotřebením a týká se až 60 % respondentů. Ti šťastnější, kterých bylo v rámci průzkumu 23 %, dostali nový přístroj darem a 10 % uvádí výměnu služebního telefonu. Ztráta a odcizení je také rozšířená příčina výměny telefonu, citovalo ji 23 % dotázaných. A to i v dnešní době, kdy je možné mnoho modernějších typů přístrojů lokalizovat.
S postupným opotřebením telefonu i jiného spotřebního zboží se více méně počítá. Překvapením je vždy jeho neplánované poškození, byť je to většinou naší nedbalostí. Až 50 % zákazníků přiznalo, že jim přístroj spadl na zem. Pád do louže nebo zmoknutí uvádí 20 % a další nejčastější zmíněnou nehodou (16 %) je pád do vany, umyvadla nebo WC. Následuje nevratné poškození telefonu zavirováním (8 %). Zde je vidět markantní rozdíl mezi užíváním antivirového programu v počítači, který má nainstalovaný 91 % uživatelů, ale pouze 38 % zákazníků ho používá v mobilu.
Vaše názory
Nedávno jsem takhle přišla o mobil ... :-(
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.