Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Evropské značky kvality očima Čechů a Slováků

Evropské značky kvality očima Čechů a Slováků

2.10.2016 - redakce Babinet.cz

Znalost značek kvality potravin se zvýšila, a to včetně evropského značení. Čtvrtina Čechů zná alespoň jedno evropské chráněné označení. Obecně si Češi všímají značek kvality více než minulý rok, ať už v televizi, na internetu nebo na obalech samotných potravin. Znalost označení mezi Slováky je velmi vysoká.

Loni se spustila propagační kampaně, Kvalita z Evropy – chutě s příběhem, s cílem vnímat evropský systém kvality zemědělských produktů spotřebiteli a odborníky u nás i na Slovensku. Letos v červnu realizovala společnost STEM/MARK druhé měření dané komunikační kampaně a přináší pozitivní výsledky.

„Podobně jako na Slovensku také v Čechách desetina oslovených tvoří loajální jádro, které vždy upřednostňuje výrobky s těmito značeními, což jsou spíše ženy nad 20 let a lidé s maturitou či vyšším vzděláním. Dvě pětiny lidí jsou ochotny si za tyto výrobky připlatit,“ zmiňuje Ivana Valentová, Client Service Manager STEM/MARK a doplňuje: „Nejméně ovlivnitelnou skupinou jsou muži nad 20 let, naopak mládež k evropským značkám inklinuje nejvíce.“

AUDIO: S jakým výsledkem dopadl výzkum, odpovídá Ing. Ivana Valentová.

 

Výzkum ukázal, že polovina Čechů více důvěřuje a očekává vyšší kvalitu u potravin s domácím označením, ale ani evropské značky nejsou bez vlivu, nechají se jimi ovlivnit dvě třetiny oslovených, kteří je znají.

„Bezpochyby stále nejznámější označení je KLASA. V rámci podpořené znalosti u cílové skupiny spotřebitelé došlo k nárůstu také u všech ostatních značení a to včetně těch evropských,uvádí Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR.

Téměř většina oslovených dokázala s jistotou rozpoznat, zda viděla či nikoli, televizní reklamu na Jihočeskou Nivu. Z odpovědí je zřejmé, že reklama je velmi výrazná a vzbuzuje zájem.

Více než polovina dotazovaných Slováků zastává názor, že evropská označení jsou potřebná. Každý pátý Slovák si vybavuje reklamu „Kvalita z Evropy“ a hodnotí ji jako srozumitelnou.

Z průzkumu vyplývá, že znalost evropských označení u cílové skupiny odborná veřejnost u nás i na Slovensku je poměrně vysoká. Ukazuje se, že pro podrobnější znalost chráněných označení je podstatná osobní zkušenost nebo zájem o jejich získání. Z českých výrobků si respondenti vybavili především Štramberské uši, Olomoucké tvarůžky, Pohořelického kapra, České pivo nebo Jihočeskou Nivu. Pojem Zaručená tradiční specialita je nejznámější především mezi výrobci a distributory masných výrobků.

AUDIO: Jak vnímáme označení u potravin, vysvětluje  ing. Dana Večeřová z PK ČR.

Více informací na www.oznaceni.eu.

 

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz