Každý televizní kanál se snaží co nejvíce upoutat televizního diváka a získat ho zrovna pro to své vysílání. Proč? Je to všechno otázka peněz. Čím více televizních diváků, tím větší sledovanost reklam a s tím větší tok peněz, který je tak nezbytně nutný pro provoz televizní stanice. Před několika týdny se divácká veřejnost rozdělila doslova na dva tábory. Jedni byli příznivci, druzí odpůrci. Čeho? Přeci televizních pořadů, které se jmenují „reality show“, i když s realitou nemají opravdu nic společného. Upoutávky na tyto pořady jsou divákovi doslova podsouvány mezi každým televizním pořadem a rozhlasové stanice a tisk nezůstaly také pozadu. A aby divák nezůstával jen u jedné reality show, je mu jich současně nabízeno několik v jednom dni. V těchto pořadech se vyměňují členové domácnosti, v jiném pořadu bohatý muž není tím, za co se vydává, jindy se snaží jedinec dostat k velké výhře. Všechno jsou to převzaté pořady ze zahraničí, a tak jejich kulturní úroveň je pro našeho diváka mnohdy velmi diskutabilní.
Jen namátkou pořady, které v zahraničí již proběhly a možná se někdy objeví i na našich televizních obrazovkách.
Radikální úprava - zde dochází k radikální změně vybraných kandidátů a na jejich výrazné proměně se podílí plastický chirurg, zubní lékař, oční lékař, dermatolog, diabetolog, vizážista.
Buď mým dítětem - v tomto pořadu se rozehrává hra o nenarozené dítě, kde velmi mladá žena hledá prostřednictvím kamer rodiče pro své dosud nenarozené dítě.
Chci Tvé dítě - zde pro změnu mladá žena hledá vhodného dárce spermatu a až ho najde, nechá se uměle oplodnit.
Heterosexuál očima homosexuála - v tomto pořadu se snaží několik členů menšinové orientace během vymezeného času úplně změnit heterosexuála.
Vidině peněz podlehl také známý zpěvák O. Osbourny a podepsal velmi lukrativní smlouvu a nechal si do svého sídla, kde žije s rodinou namontovat padesát televizních kamer, které jejich život přenáší na jeden televizní kanál. Pod dohledem televizních kamer také bojuje jeho dcera s drogovou závislostí. Dnes se zpěvák snaží této „televizní“ popularity zbavit.
Nyní českého diváka na televizní obrazovce čeká další řada „reality show“. Mnohý divák to uvítá, jiný si řekne, ještě že ta televize jde vypnout!
Nezbývá, než si položit otázku. Kterým směrem se ubírá kultura televizního diváka?
(Máte téma, které chcete zveřejnit Pod lupou? Zašlete na info@babinet.cz Stanoviska zde uvedená nemusí vyjadřovat názor Babinet.cz)
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.