Nehody většinou přicházejí v nejméně vhodnou chvíli a mohou nás zaskočit v tom největším shonu. V případě drobných domácích nehod si často poradíme sami, ale na větší „katastrofy“ už naše síly nestačí. V uplynulém roce řešila asistenční služba České pojišťovny celkem 1 353 hlášených případů z pojištění domácnosti. Lidé nejčastěji potřebovali pomoci při zabouchnutí dveří, poruše zámku nebo problémech s elektroinstalací.
Doplácíme na vlastní nepozornost
„Nejčastěji operátoři pomáhali v případě problémů spojených se zabouchnutými dveřmi, poruchou zámků, ztrátou či zalomením klíčů. Tyto situace tvoří až 60 procent případů, které v rámci asistenční služby k pojištění domácnosti s klienty řešíme. Výjimkou nejsou ani problémy s elektroinstalací nebo poruchy kotlů. Takovýchto případů jsme za uplynulý rok řešili téměř 130,“ vysvětluje Michal Egert z Europ Assistance, která pro Českou pojišťovnu asistenční služby zajišťuje.
Řemeslník nonstop je dnes již standardem
Spektrum asistenčních služeb, které pojišťovny v rámci svých produktů poskytují, se stále rozšiřuje. U některých z nich je již v nižších variantách pojištění zahrnuta například nonstop pomoc řemeslníka, a to až do výše 10 tisíc korun. Ve vyšších variantách pojištění lze potom využít i pomoci při stěhování, v případě nemoci nebo úrazu pojišťovna zajistí a uhradí dopravu do nemocnice. U pojištění nemovitosti je to potom například úklid sněhu, nebo pomoc při zahradních pracích.
Kutilové měří síly s vodním živlem
Nehody v domácnosti se nevyhýbají ani českým kutilům. Trnem v oku bývají nejčastěji patálie s poškozeným vodovodním potrubím. „Při úpravách bydlení už téměř polovina kutilů zažila nějakou nepříjemnost. Největší problémy způsobuje vodní živel – prasklé či omylem navrtané trubky, příliš velký proud, nebo průtrž mračen,“ komentuje výsledky březnového průzkumu mezi českými kutily Jitka Jechová z Raiffeisen stavební spořitelny.
Najdou se koumáci, kteří se do úprav domácnosti zásadně pouštějí sami, ale výsledek ne vždy odpovídá prvotním představám. To potvrzuje i zkušený řemeslník, Miroslav Lážnovský: „Domácí kutilové občas napáchají víc škody než užitku, protože přecení své síly. Výsledek pak vůbec neodpovídá původnímu záměru.“ Z toho důvodu by si lidé raději měli pozvat někoho, kdo oboru opravdu rozumí. Předejdou tak škodám na majetku a hlavně újmám na zdraví.
Chraňte svou domácnost i během dovolené
Pro ty, kteří nemají celoročně sjednáno majetkové pojištění a mají strach o svůj domov v případě odjezdu na dovolenou, existuje možnost krátkodobého pojištění opuštěné domácnosti v rámci cestovního pojištění. Toto pojištění zajistí komplexní ochranu vybavení domova po celou dobu nepřítomnosti jeho majitele. Nedílnou součástí jsou samozřejmě asistenční služby, které zajistí rychlou nápravu případných škod v havarijních situacích, či v případě krádeže.
Minimálně jednou do roka jezdí na dovolenou 92 % Čechů, jedna třetina z nich se ale bojí vloupání nebo vykradení. Nejčastějším opatřením proti vykradení je uzavření všech oken a uzamčení dveří, což dělá 80 % lidí. „Češi svou domácnost před odjezdem na dovolenou zabezpečují stejným způsobem, jako když jdou např. do práce či na nákup,“ uvádí Jitka Jechová.
V České republice je přitom pojištěna pouze zhruba polovina všech domácností. „Pokud někdo nemá uzavřeno klasické pojištění domácnosti a chystá se s rodinou na dovolenou, může svůj majetek ochránit tzv. pojištěním opuštěné domácnosti,“ říká Ivana Buriánková z České pojišťovny. Jedním dechem ale dodává: „Předejít nepříjemnostem souvisejícím s vykradením bytu či domu po celý rok lze však jedině sjednáním celoročního pojištění domácnosti a nemovitosti.“
Vaše názory
mě se to stalo už 3 krát:))) U teto zámečnické pohotovosti už jsem vip-klientém:)))) https://www.key-service.cz/otevreni-zamku-dveri-bez-klice/
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.