Samolepkou „Dr. Max přátelský k seniorům“ je k dnešnímu dni označen 305 lékáren sítě Dr. Max. Lékárenský leader na trhu ve spolupráci s občanským sdružením Život 90 od ledna letošního roku připravoval a právě spouští nový projekt zaměřený na starší generaci. V rámci tohoto projektu prošli lékárníci speciálním seminářem, zaměřeným na komunikaci a poradenství lidem starším 50 let. Právě ti tvoří více než 70 % zákazníků lékáren. Jejich speciální potřeby při nákupu dosud cíleně nikdo nevyslyšel. Lékárníci si však velmi dobře uvědomují těžkosti, které s sebou stáří přináší: zhoršený zrak či sluch, zpomalené vnímání i vyšší přecitlivělost. To vše vyžaduje speciální přístup i komunikaci. Odborný personál lékáren Dr. Max byl proškolen v oblasti nejčastějších zdravotních problémů seniorů a v komunikaci s nimi. Pracovníci lékáren Dr. Max, které jsou označené samolepkou Dr. Max přátelský k seniorům, se dokáží vcítit mnohem lépe do potřeb starších lidí, srozumitelně jim poradit a trpělivě zodpovědět jejich dotazy.
Starší obyvatelé jsou častěji nemocní a převažují u nich chronické choroby. Ruku v ruce s vyšší nemocností jde i zvýšená potřeba předepisovaných i volně prodejných léků. Z průzkumu agentury ppm factum research, realizovaného v květnu 2013, vyplynulo, že během 3 měsíců navštíví lidé starší padesáti let lékárnu v průměru 4x a častěji vyzvedávají léky na recept, než nakupují volně prodejné přípravky. „Lidé lékárníkům velmi věří, polovina jim důvěřuje stejně jako praktickému lékaři, 12 % dokonce více než svému praktikovi. Od lékárníků očekávají zákazníci především odbornost, správný popis dávkování léku a také vstřícný přístup,“ říká organizátorka průzkumu Markéta Šafová.
Komunikace s pacienty je jedním ze slabších míst zdravotnické péče a zcela podceňována je komunikace se seniory. Rozmlouvání se staršími lidmi není jednoduché, vyžaduje nejen trpělivost, ale i dostatečnou profesionální způsobilost a kvalitní přípravu. Řetězec lékáren Dr. Max proto vytvořil ve spolupráci s lékaři, psychology, zkušenými lékárníky a odborníky z občanského sdružení Život 90 pro své pracovníky speciální vzdělávací e-learningový a školicí program. Ten je zaměřený na problematiku nejčastějších onemocnění ve vyšším věku, specifika léčby seniorů a speciálních potřeb při komunikaci se staršími občany. „Odborný personál našich lékáren prostudoval vzdělávací lekce a složil závěrečný test. K dnešnímu dni úspěšně absolvovalo kurz 1 619 zaměstnanců, tj. 91 % celkového počtu zaměstnanců všech lékáren Dr. Max,“ uvádí Mgr. Zdenka Slunská, Ph.D., vedoucí e-learningu a interní školitelka sítě lékáren Dr. Max. Lékárny, jejichž personál úspěšně absolvoval vzdělávací program zaměřený na komunikaci se seniory, jsou označeny samolepkou „Dr. Max přátelský k seniorům“.
V lékárnách Dr. Max se věnují řešení i dalších souvisejících problémů. „Námi používaný lékárenský program umožňuje evidovat všechny léky, které si pacient v dané lékárně vyzvedl a tak lze včas odhalit případná pochybení, jako např. nevhodné kombinace léků nebo stejné léky s jiným názvem, předepisované různými lékaři,“ uvádí PharmDr. Janka Lenochová, ředitelka pro odborný rozvoj sítě lékáren Dr.Max a dodává: „některé naše lékárny nabízejí speciální lékové poradenství, které je určeno zejména pro pacienty, užívající velké množství různých léků. Lékárník pacientovi objasní, k čemu který lék slouží a jak jej správně užívat.“ K dalším výhodám patří trvale nízké ceny léků a doplňků stravy či věrnostní program Klientská karta Dr. Max, zaměřená na ušetření finančních prostředků zákazníka.
Více informací najdete na www.drmax.cz.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.