Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Fruitisimo po 10 letech začíná nabízet franšízu

Fruitisimo po 10 letech začíná nabízet franšízu

21.4.2013 - redakce Babinet.cz

Česká společnost Fruitisimo, jednička na trhu maloobchodního prodeje čerstvých džusů a zmrzliny, přechází po 10 letech na franšízing.

Značku Fruitisimo® dnes najdeme na 30 místech v celé České republice. Výroba probíhá výhradně v Česku, společnosti ze skupiny Fruitisimo   v ČR zaměstnávají přes 300 lidí. Přes svůj italsky znějící název je Fruitisimo® česká firma, která patřící dvojici jejích zakladatelů - Janu HUMMELOVI a Tomáši LICHTENBERGOVI.

Fruitisimo vzniklo jako „americký sen“ dvou českých studentů

Letos je to 10 let, kdy dva spolužáci z pražské VŠE, po návratu ze zkušené v USA položili základy největší tuzemské sítě prodejen čerstvých džusů a zmrzliny „FRUITISIMO“.

Jan Hummel na to vzpomíná: „Při pobytu v USA jsme oba pracovali v restauracích, které patřily italským majitelům. Učaroval nám jejich temperament, zkušenosti a úspěch. Kupodivu nás přijali přátelsky a docela ochotně nám předávali své zkušeností.“ a dodává: „Po návratu z USA jsme chtěli podnikat, ale na restauraci jsme si netroufli.  Ale na prodej zmrzliny a čerstvých džusů ano, přišel nám tehdy méně komplikovaný a v USA to bylo trendy“. A Tomáš Lichtenberg jej doplňuje: „Jeden z italských majitelů, který si nás oblíbil, nám na rozloučenou prozradil jedno dlouholeté rodinné zmrzlinářské tajemství, kterého se držíme s úspěchem dodnes.“

V USA je fascinoval tamní důraz na kvalitu a čerstvost jídla. A také respekt k firemním pravidlům a postupům, stejně jako důmyslný vnitřní systém organizace restaurace, prověřený zkušenostmi. Pravý význam toho všeho pochopili až ve chvíli, kdy v restauraci nebyla ani jediná volná židle a hosté přesto byli ochotni čekat i hodinu, aby dostali svůj stůl! V té chvíli si uvědomili, jaký význam má koncept založený na kvalitě a zkušenosti.

Zakladatelé byli nečekaným úspěchem trochu zaskočeni.

„Jako první místo pro svou prodejnu zmrzliny Fruitisimo si oba začínající podnikatelé po svém návratu z USA vybrali nově postavený Palác Flóra v Praze. Poté následovala další prodejna zmrzliny v dalším pražském nákupním centru - Centru Černý Most. Další variantu konceptu Fruitisimo – juice bar  - si vyzkoušeli až v Bratislavě. Tři úspěšné provozy jim poskytly dostatek zkušeností a sebevědomí, které oba podnikatelé zúročili při otevření první kombinované prodejny Fruitisimo v pražském OC Chodov. „Chodov byl pro nás zlomový okamžik. Tehdy nám došlo naplno, že ten náš koncept má opravdu velký potenciál. Uvěřili jsme, že může být skutečně tím osudovým životním byznysem, o kterém jsme snili v Americe“, zdůrazňuje Jan Hummel.

Ingredience úspěchu: vývoj, čerstvost a kvalita

Tomáš Lichtenberg říká: „Vývoj produktů je pro Fruitisimo důležitou a někdy docela zábavnou činností. Podílí se na něm doslova celá naše firma - od manažerů po brigádníky. Na základě navržených prvotních receptur probíhá nejprve vnitřní vyhodnocení a dolaďování. Poté následuje testování u vybraných zákazníků, a pokud se produkt osvědčí, pak teprve přichází nová zmrzlina, džus nebo salát do prodeje. I tak ještě raději pár měsíců sledujeme, zda jsme se trefili doopravdy.

Jan Hummel dodává: „Chceme, aby byli naši zákazníci vždy dostávali výjimečný zážitek a byli dlouhodobě spokojeni. Proto jsme i u klasických příchutí zmrzliny vybírali z 15 různých variant a ingrediencí, než jsme našli a vybrali ty nejlepší. A tak dnes naše vanilková zmrzlina obsahuje zrníčka z pravé vanilky dovezené z Madagaskaru a pistáciová se vyrábí ze speciální odrůdy pistácií pěstovaných na Sicílii.“

Oba majitelé vysvětlují: „Kvalita je pro nás zásadní. Proto příprava všech našich produktů probíhá přímo před zákazníky, kteří mohou na vlastní oči kontrolovat kvalitu a čerstvost toho, co si kupují. Džusy podáváme jen pár vteřin po zpracování. Ovocné a zeleninové saláty necháváme v prodeji maximálně 12h, i když jejich trvanlivost je čtyřikrát delší. A u zmrzliny používáme šokové mražení na - 45°C“.

Fruitisimo rozjelo franšízing

„Deset let jsme koncept Fruitisimo vyvíjeli a ověřovali, investovali jsme do vývoje produktů, prodeje, značky a do marketingu. Naše prodejny a kiosky vyžadují poměrně malou počáteční investici (obvykle do 1 milionu), generují zajímavé marže a návratnost vložené investice je obvykle kratší než rok. Záleží hodně na umístění, ale i s tím umíme poradit. Věříme proto, že náš koncept Fruitismo je natolik odzkoušený, jednoduchý a ziskový, že jej jako franšízu budou moci úspěšně používat i další podnikatelé, kteří hledají úspěch bez čekání. V současné době proto hledáme zkušené i začínající podnikatele a podniktelky, kteří by chtěli na základě franšízové licence po celé ČR začít prodávat čerstvé džusy a kvalitní zmrzlinu pod značkou Fruitisimo.“ dodává Jan Hummel.

www.fruitisimo.cz

 

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz