Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Čtyři důvody, proč zaměstnat ženy po rodičovské dovolené

Čtyři důvody, proč zaměstnat ženy po rodičovské dovolené

21.2.2013 - redakce Babinet.cz

Návrat do profesního života bývá pro mnohé ženy po rodičovské dovolené náročný. Nejen proto, že musí nově skloubit péči o dítě s vlastní kariérou. Ženy se navíc zbytečně podceňují. Obávají se nezájmu zaměstnavatele a dávají to najevo při pracovních pohovorech. Přinášíme přehled čtyř vlastností, kterými mladé maminky dominují nad ostatními, a mohou je využít u potenciálního zaměstnavatele.

1. Skvělé organizátorky

Dobré plánování je základ každé efektivní práce. A jedna z hlavních předností žen po rodičovské dovolené. Musejí totiž vše organizovat ještě pečlivěji než ostatní, aby skloubily profesní a rodičovský život. „Podle našich zkušeností jsou tyto ženy excelentní organizátorky. Umí si správně rozvrhnout každou minutu svého času. A co víc, umí ji efektivně využít. Pokud je totiž v další části dne čeká starost o rodinu, jedou v práci na plné obrátky, aby zvládly vše podle svého harmonogramu,“ říká Jaroslav Slavíček, jednatel společnosti DataLife. Ta loni spustila náborovou kampaň Kariéra po mateřské právě pro mladé maminky.

2. Zkušené a ochotné hráčky

Díky trendu posledních let, kdy ženy svoje mateřství odsouvají na pozdější věk, narůstá jejich profesní zkušenost. Nedávný průzkum portálu mamavpraci.cz ukázal, že ženy, které odcházejí na mateřskou dovolenou, mají za sebou nejméně osm roků praxe, ovládají dva světové jazyky a mají alespoň vyšší střední vzdělání. To všechno představuje pro zaměstnavatele velkou výhodu. A je potřeba přičíst ještě další důležité plus – chuť pracovat. Je totiž stále více žen, které se chtějí vrátit do profesního života už v průběhu rodičovské dovolené. Nejen kvůli financím, ale kvůli vlastnímu seberozvoji. Přibývá firem, které si to uvědomují, a zavádějí speciální programy pro matky na mateřské. Nechtějí přijít o zkušené manažerky, které si řadu let vychovávaly. Vycházejí jim proto vstříc flexibilní pracovní dobou a také finančně motivují jejich brzký návrat do pracovního procesu.

3. Loajální a obětavé spolupracovnice

To, že ženy mají oproti mužům mnohem menší potřebu soupeřit, prokázalo již mnoho psychologických výzkumů. Rozbroje na pracovišti o to, kdo je lepší, tedy v ženském kolektivu zcela mizí. Funguje mezi nimi sice zdravá rivalita, ale nečisté praktiky, kterých se muži v rámci soupeření mnohdy dopouštějí, jsou v ženském kolektivu ojedinělé. Ženy jsou také ochotnější udělat vše pro to, aby vyšly klientovi vstříc. A velkou předností mladých maminek v práci je jejich loyalita. Jsou rády, že jim zaměstnavatel dal šanci vrátit se do profesního života, a tato vděčnost je klíčovým faktorem v mnoha důležitých rozhodnutích.

4. Mají kreativní myšlení díky nadhledu

Ačkoliv se narození dítěte může z profesního hlediska zdát jako nevýhoda, opak je pravdou. Zásadní životní událost dá každému člověku potřebný nadhled, který může zužitkovat i ve své práci. Mladé maminky dokáží díky tomu lépe rozlišit, který problém je podstatný, a který si mohou dovolit řešit až později. Mateřství navíc rozvíjí ženský mozek a spolu s nově nabitými zkušenostmi to představuje základ pro kreativní řešení. Mnohé firmy potvrzují, že je mladé ženy nejednou překvapily tím, jak originální řešení situace či problému na poradě navrhly.

-----------

O společnosti DataLife s.r.o.

Společnost DataLife od roku 2005 poskytuje na českém trhu profesionální poradenské služby v oblasti financí. V současné době patří mezi nejvýznamnější společnosti svého druhu v České republice. Jako nezávislý finanční makléř nabízí klientům odborné poradenství v rámci životního a neživotního pojištění, stavebního spoření, penzijního připojištění a hypoték.

Pečlivě vyškolení finanční poradci poskytují své služby jak právnickým, tak i fyzickým osobám. Klientům radí, jak nejlépe nakládat s finančními prostředky, jak zabezpečit rodinu, firmu i majetek. Poradci informují, jak si vytvářet finanční rezervy na důchod nebo jak optimálně využít všech výhod státem subvencovaných finančních produktů.

Společnost DataLife spolupracuje s více než dvaceti finančními institucemi působícími v České republice. Cílem společnosti je snížení poplatků a zvýšení výnosů svých klientů. Dalším z hlavních cílů společnosti je prostřednictvím školení, tréninků a praxe udržovat a nadále rozvíjet co nejkvalitnější tým finančních poradců. Více informací na www.datalife.cz.

 

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz