Jedna z našich nejrespektovanějších módních návrhářek Denisa Nová, tvořící pod značkou DNB, přijala nabídku spolupráce od organizátora letošní Grand Jour de Champagne. Na motivy champagne pak vznikla unikátní kolekce, v níž se odráží jedno z charakteristických synonym champagne – luxus. Kolekce vychází z hledání podstaty a pravé definice tohoto tak často používaného slova. Výsledky spolupráce DNB a organizátorů festivalu můžete vidět v rámci letošní Grand Jour de Champagne, která se koná od 8. do 11. listopadu v Praze a Brně.
Co je skutečná hodnota luxusu?
Současná fascinace luxusem vede k zamyšlení, co je skutečný luxus a co je omyl - uměle vytvořená představa o luxusní značce. Podstatou luxusu totiž není na první pohled nablýskaná prezentace reálně i rádoby luxusních značek, ale opravdová a poctivá práce, jejíž hodnota přetrvává generace. Musela vznikat desítky let, či dokonce staletí. Právě v tom je třeba hledat skutečnou definici luxusu. Komodita přetrvávající desetiletí stále ve své původní podobě a reprezentující stále tutéž kvalitu, preciznost a tradici je skutečně luxusním produktem, je skutečnou hodnotou.
DNB a kolekce champagne
Kvalita, tradice, poezie, efemérnost, hloubka, zemitost, láska nebo touha – s těmito přívlastky spojuje Denisa Nová champagne. Vztah své kolekce s champagne a festivalem Grand Jour de Champagne pak vysvětluje návrhářka následovně: „Móda je rychlá, zběsilá, stále se pohybuje na hraně, je neuchopitelná, proto jako vyvážení potřebuji a bytostně oceňuji hodnoty jako tradice, nadčasovost, kvalita. Moje modely z kolekce champagne jsou cizelované do posledního detailu a se stejnou vášní, jako dobré šampaňské.“
Na základě spolupráce vzniklo osm modelů, které lze rozdělit na dva solitéry a dalších šest modelů, které vycházejí ze střihu solitérů. Solitéry symbolizují nejvyšší kvalitu champagne – Grand Cru - a inspirují se druhy Blanc de Blancs a Blanc de Noir. Šaty prosvěcují tmu barvou champagne, jsou transparentní, lehké a smyslné. Dalších šest modelů šatů abstrahovaných černou barvou odkazuje na základní charakteristiku champagne a je inspirováno druhem Blanc de Noir.
GRAND JOUR DE CHAMPAGNE
Praha - Brno
8. - 10. listopadu 2012
www.champagne-grandjour.cz
DENISA NOVÁ
Uznávaná módní návrhářka Denisa Nová (1973) pochází z Brna. Je absolventkou oděvního návrhářství na Technické univerzitě v Liberci a Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Denisa Nová navrhuje své kolekce pod značkou DNB, která vznikla v roce 1999. Studio a butik DNB otevřela v Brně a následně také v Praze. Opakovaně získala prestižní titul Výtvarník sezony. Jako jedna z osmi nejtalentovanějších Čechů a Češek byla Britskou radou vybrána do týmu Vycházejících hvězd a absolvovala v rámci programu Crossroads několik workshopů v Londýně.
Spolu se třemi dalšími českými návrhářkami představila v roce 2006 svou aktuální kolekci v Galerii Milk Studios v New Yorku. Ve stejném roce získala cenu Czech Grand Design jako Módní návrhář roku (2006) za projekt We speak image, vytvořený ve spolupráci se společností Canon. V roce 2010 představila kolekci čtrnácti ikonických modelů na výstavě Expo v Shanghaji.
Svébytné modely Denisy Nové se vyznačují se především razantním, výjimečným střihem a prvotřídními materiály. Denisa upřednostňuje minimalismus a experimentuje s formou i řemeslnými detaily. Každá z oděvních kolekcí představuje a naplňuje návrhářčinu komplexní vizi následující sezóny a je často doplněna nadčasovým kousky obuvi a doplňků. Jednotlivé kolekce na sebe kontinuálně navazují a jsou bez ohledu na čas, prostor a příležitost vzájemně velmi dobře kombinovatelné.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.