Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Giorgio Armani: Má 17 parfémů! A vůbec neví kolik peněz!

Giorgio Armani: Má 17 parfémů! A vůbec neví kolik peněz!

Luboš Polívka

Giorgio Armani je druhý největší obchodník v oblasti módy - ročně jeho butiky po celém světě vydělají více než 2 miliardy $. (V čele modního bussinessu stojí již několik let stálice Ralph Lauren). Když se Armaniho zeptáte, kolik peněz vydělává jednoduše vám odpoví: Za svůj život jsem si vydělal tolik, že už víc nepotřebuji. Ale kolik to je, nikdo neví.

Narodil se v roce 1934 v průmyslovém městě Piacanza nedaleko Milána. Velký vliv na něho měla jeho matka Marie. Měla vytříbený vkus, velmi dbala o svůj zevnějšek a hlavně šila oblečení pro celou rodinku.

"Piacanza byl malý svět, kde jsme žili - mírumilovný a ochranný. Venkovská atmosféra těch dní je něco, co je stále ve mě - dokonce i když jsem v NYC!"

Svá studentská léta strávil v Miláně, kde se zaměřil na medicínu a později na studium fotografie. Pracovní proces začal jako aranžér výloh v obchodním domě La Rinascente v Miláně. Pro svoji radikálnost byl po nějaké době přesunut do obchodního oddělení, kde se zžil s různými druhy látek a naučil se s nimi pracovat. Po deseti letech La Rinascente opustil a přidal se k Nino Cerrutimu, pro kterého navrhoval pánskou kolekci. Ve svých 36 letech založil společnost s přítelem Sergiem Galeotim (spolupracoval s ním až do své smrti roku 1984). Začali navrhovat dámské, pánské,ale i dětské kolekce. Ze známých řad jsou například Emporio Armani Line nebo Armani Exchange Line. Pro letošní únorové udílení cen Oskara si jeho šaty zvolila Julia Roberts.

V roce 1982 představila společnost Armani parfémy Armani Le Parfum a Armani Eau Pour Homme - a nebyly poslední. Do dnešního ne jich následovalo dalších 16:

1984 Armani-M, 1984 Armani Mens cologne, 1992 Gio-W, 1994 Armani Eau pou homme, 1995 Acqua di Gio-W, 1997 Acqua di Gio for men, 1998 Emporio Armani-his and hers, 1999 Mania-W, 2001 Emporio Armani whiteW,M, 2001 Emporio Armani black-M, 2002 Armani Mania-M, 2002 Sensi-W, 2003 Emporio Armani Night-M, 2003 Emporio Armani Night-W, 2003 Emporio Ermani night Elle-W, 2004 Sensi White Notes-W

Giorgio tvůrčí schopnosti se nezastavili jen na oblečení a na parfémech - další produkty, které nesou jeho jméno jsou např. sluneční brýle, boty, plavky, hodinky, kabelky či kosmetické výrobky.

Některé kousky slavného Armaniho můžete "ochutnat" v internetové parfumerii www.parfemy-elnino.cz.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz