Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: I love you Phillip Morris

Filmová recenze: I love you Phillip Morris

1.4.2010 - Hana Kasalová

Představte si spořádanou rodinku, žijící běžným způsobem. Ráno do práce, večer z práce. Mezitím povinnosti s jediným dítětem. Tím vzorným tatínkem není nikdo jiný než Steve Russel (Jim Carrey), který není fiktivní postavou, ale stále žijícím člověkem. Bohužel naposledy uvězněným v dubnu 1998 a odsouzeným na 144 let...

Nicméně nechci předbíhat. Nový snímek "I love you Phillip Morris" režisérů Glenna Ficarra a Johna Requa je výjimečným příběhem o útěcích za láskou. Steve Russel si po jedné velmi vážné nehodě uvědomí, že už nechci žít dvojí život. Tím pádem se ze vzorného otce rodiny stává "full time gay", který opouští svojí ženu a vrhá se do života, který předtím tajil ze všech sil. Ve skutečnosti má ohromné štěstí, protože jeho manželka je velmi citlivá a empatická bytost, podporujícího svého muže i za nové situace. Stávají se z nich "parťáci", manželský vztah se přetváří na přátelský až sourozenecký.

Život homosexuála se milému Stevovi začíná pěkně prodražovat, tudíž neváhá a začne si peníze tzv. vypůjčovat a lovit je ze všech možných směrů. Jelikož je velmi kreativní, nápaditý, neváhá vrhat se do nejpodivnějších dobrodružství, tak si divák skutečně užije. Sama jsem zírala, na co na všechno člověk nepřijde, když se nutně potřebuje materiálně zabezpečit a to ne z vlastních zdrojů.

Nicméně jak se říká "Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne". Steve si tak dlouho žije na vysoké noze za peníze druhých, až mu jeho velvetový trůn někdo pěkně podrazí. Skončí ve vězení a právě tam potká svoji životní lásku. Krásného čistého mladého muže se stejnou sexuální orientací. Jinak by to vlastně ani nešlo. Phillip Morris (Ewan McGregor) má nejenom nádherné modré oči, ale také otevřené srdce a kouzlu svého nového nápadníka rychle propadne.

Co je na tomto snímku nejpřitažlivější? Pro mě to byla každopádně originalita hlavního hrdiny. Podotýkám, že tím nepodporuji ani zloděje, ani lidi, žijící na úkor druhých. Steve Russel tak silně miloval svého Phillipa, že dělal všechno možné proto, aby se oni dva měli jako v bavlnce. Nejsilnější energie vůbec ho dovedla do těch nejbláznivějších transakcí, situací, momentů, ve kterých se člověk vůbec kdy může vyskytnout. Kdyby se nejednalo o životní příběh skutečného muže, tak bych často váhala, jestli to tvůrci filmu trochu nepřehnali. V tomto případě jsem ráda za důkaz, že všechno je možné. Pokud člověk opravdu chce, tak dokáže cokoliv.

Užijte si unikátní příběh o útěcích za láskou.

USA 2008

Žánr: Komedie