Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: 27 šatů

Filmová recenze: 27 šatů

Romantická komedie

Režie: Anne Fletcher

Hrají: Katherine Heigl, James Marsden, Edward Burns, Judy Greer, Malin Akerman

V kinech od 27. března 2008

Jane (Katherine Heigl) je mladá a úspěšná žena, jejíž hlavní obsesí jsou svatby. Organizovala a absolvovala jich už dvacet šest a dvě poslední dokonce zároveň během jediného večera. Zatím však Jane byla vždy „jen“ za družičku a o své roli nevěsty jí nezbývá než snít. Na místě ženicha si ideálně představuje svého šéfa George (Edward Burns), do kterého je už dlouho tajně zamilovaná.

Jednoho dne však má její poklidný život změnit. Jane se na poslední svatbě, po tradiční rvačce o kytici, seznámí s ambiciózním a cynickým novinářem Kevinem (James Marsden). Kevin je toho času nucen psát do New York Times patetické články o svatbách a stále pátrá po trháku, který by mu pomohl prorazit ze svatební přílohy, protože ve skutečnosti svatbami pohrdá. Tím trhákem by nakonec mohla být Jane, jejíž deník v novinářských rukou vypadá přinejmenším na slušný příběh o zoufalé družičce.

O definitivní nabourání jejího stereotypu se postará její mladší sestra Tess (Malin Ackerman) pracující jako modelka, která se vrací zpátky do New Yorku. Po příjezdu jí Jane nakonec přemluví k návštěvě firemního večírku, za což by si později nejraději vyrvala vlasy. Tess se totiž na první pohled zamiluje do Janeinina šéfa George a co hůř, George do ní také. Když to zkrátíme nakonec Jane plánuje další svatbu, ale rozhodně to není ta její.

Katherine Heigl (Zbouchnutá nebo Izzie z Chirurgů) opět potvrzuje, že jako skvělá komička dokáže utáhnout i film, který jeho tvůrci označili předponou velko. Dokonce dokáže přesvědčit, žei se vzhledem dlouhonohé blondýny může být nesmělá a neatraktivní. Se svým protějškem Jamesem Marsdenem sice tvoří pěkný pár, ale paradoxně to mezi nimi více jiskří když se častují sarkastickými poznámkami než když se milují. Ve chvílích kdy Jane posílá otravného reportéra Kevina k šípku, to provádí tak vehementně až jsem si přála, aby opravdu odešel a už se na plátno nevracel.

Scénář k 27 šatům pochází od Anne Flatcher autorky velmi úspěšného filmu Ďábel nosí Pradu a tvůrci slibují velkolepou módní show. Ve skutečnosti se hlavní postavy snímku oblékají pěkně a elegantně (o tom žádná) a důraz je kladen na klíčových 27 družičkovských šatů, ale to film o módě ještě nedělá. Hrdinka vychytané botičky a šatičky prostě nosí, ale rozhodně jim nezasvětila svůj život. Je proto vcelku zbytečné čekat novou „Pradu“ nebo Sex ve městě, k čemuž nás promo přímo nabádá.

Při sledování Šatů se vůbec nabízí pocit, že už jsme podobné motivy v některé z romantických komedií viděli. Nepovažuji se sice za odbornici v této oblasti, ale Svatby podle Mary se přímo nabízejí (hrdinka také organizuje svatební veselí), Jak ztratit kluka v deseti dnech (protějšek novinář napíše něco ošklivého a pak musí odprosit) a do třetice vykrádačka Pýchy a předsudku (hrdinové se zpočátku hádají a popichují).

Přesto ale snímek 27 šatů nabízí lehkou a zábavnou romantickou komedii, která je sice veskrze předvídatelná, ale dobře se sleduje a občas zaperlí i neočekávaně osvěžujícími scénami. Mezi povedené patří ta v baru, kdy Jane a Kevin v alkoholovém opojení zfanatizují celý bar vypalovačkou od Eltona Johna. Nebo dialogy trojúhelníku obětavá Jane, dokonalý George a mrcha Tess, která je schopna předstírat cokoliv, aby si George udržela.

Katherine Heigl tímto snímkem upevnila své místo stálice na americké komediální scéně a pravděpodobně už ji v žádné dramatické roli jen tak neuvidíme. Ale dokud bude stále bavit publikum svým vtipem a hlavně mimikou, vůbec to není na škodu.