Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Dietou proti stárnutí

Dietou proti stárnutí

31.10.2018 - redakce Babinet.cz

Cílem každého z nás je oddálit projevy stárnutí co nejvíce. Uvědomíme-li si, že proces stárnutí je závislý zčásti na genetických faktorech a zčásti na tom, jakým způsobem sami o sebe během života pečujeme, je jasné, že dobrou polovinu nástrojů dlouhověkosti máme sami ve svých rukou! Pojďme se tedy společně vypravit za poznáním, jak můžeme vlastnímu tělu pomoci k dlouhověkosti, a to již v rané dospělosti.

Kromě obecně platných a velmi dobře medializovaných témat, která nám ubírají léta, jako je stres a nadváha, existují i další jevy urychlující stárnutí. Tyto vám budeme postupně rozkrývat.

Prvním z těchto nepřátel dlouhověkosti je tzv. tichý zánět.

Představme si něco, co nám nepozorovaně mobilizuje obranné mechanismy našeho těla a odvádí tak naše síly do dlouhotrvajícího a v podstatě marného boje. To je tichý zánět. Důsledkem tichého zánětu jsme unavení, nevýkonní, leckdy i podráždění a depresivní, urychluje se vznik vrásek. Ubývají nám například též zásoby vitaminu C, který je v roli bojovníka proti zánětu nepostradatelný. Organismus začíná být příliš unavený na to, aby si poradil s jinak docela obyčejnými starostmi. A vzniká bludný kruh, který může vyústit až v chronická onemocnění.

Tichý zánět se často neprojevuje bolestí, ale můžeme ho zachytit a měřit, a zároveň nasadit protizánětlivou dietu:

Anti-aging medicína usiluje o redukci tichého zánětu a o hormonální rovnováhu. Základem protizánětlivé diety je v prvé řadě zelenina. Následuje ovoce, proteiny s nízkým obsahem tuku, polynenasycené mastné kyseliny, jako je olivový olej a rybí tuk, a v neposlední řadě celozrnné pečivo.

zdroj: MUDr. Monika Golková, Asociace medicíny proti stárnutí ČR, ree

 

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip