Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Nadýmání: Delikátní problém, o kterém se stydíme mluvit! Vyřešte ho takhle!

Nadýmání: Delikátní problém, o kterém se stydíme mluvit! Vyřešte ho takhle!

24.8.2018 - redakce Babinet.cz

Nadýmání není nic, o čem byste se každému svěřovali na potkání. I když nadýmání není zrovna populární a vyhledávané téma, trápí mnoho lidí. Nafouklé břicho, říhání, křeče, plynatost a pocit těžkosti znají velmi dobře muži i ženy. Nejedno tvrdé břicho už zkomplikovalo ranní rychlooblékání. Jak se s nadýmáním popasovat a co (z přírody) rychle pomůže?

Asi brzy prasknete

Když vás nadýmání trápí, ale snažíte se ho ignorovat, dlouho to nepůjde. Pocit těžkosti a nafouklého břicha bude nakonec natolik nepříjemný, že vás donutí situaci nějak řešit.

Řešení existuje mnoho. Některá řešení nabízí sama příroda, u jiných budete muset přiložit ruku k dílu vy sami. Tak jako tak jednou prostě budete muset nadýmání vyřešit, jinak brzy prasknete. Jistěže ne doslova, ale pocit je přesně takový. A bude čím dál intenzivnější. Jen málokdy nadýmání odezní samo.

Jóóó menstruace? Jiná situace!

Menstruace je vůbec kapitola sama o sobě. Ženy v období menstruace, menopauzy, nebo také těhotenství, mohou pociťovat nadýmání o to víc. Vše úzce souvisí se zadržováním vody. Ale na vině jsou i další faktory. Lépe řečeno naše vlastní zvyky a nešvary. Ženské i ty mužské zlozvyky. Například nárazové přejídání, zvýšený příjem sladkostí a sladkých bublinkových nápojů (jenže … zkuste ženě v období menstruace sebrat její čokoládu. Rázem jste bez domova a spíte dnes na nádraží.), stres, nebo luxování lednice tím stylem, že hltáte a jíte páté přes deváté, nejíte v klidu ani pravidelně.

Nic nového pod sluncem

Ano, bohužel. Už zase vám budeme podsouvat ty (nudné a protivné) rady. Je to pořád dokola. A to je ono.  Stále se opakují právě proto, že fungují a jsou stavebním kamenem všeho.

  • Nestresujte se banalitami.
  • Nevysilujte se kvůli malichernostem a nevykračujte vstříc stresu.
  • Dostatečně spěte.
  • Snažte se o zdravý a vyvážený jídelníček.
  • Na noc se nepřejídejte. Přejídání se vůbec snažte vyvarovat.
  • Nezapomínejte na pitný režim.
  • Zařaďte do svých dnů pohyb a svižné procházky.

Pomoc (nejen) z přírody

I dnes vám spěcháme na pomoc s babskými radami a přírodními cestami.

  • Mátový čaj

Působí příznivě na střevní stěnu a zmírňuje plynatost.

  • Kmínový odvar

Kmínový odvar je skvělý hlavně díky jeho okamžitému účinku. Usrkávejte jej po lžičkách, nebo po malých doušcích. Můžete si ho přisladit medem a citronovou šťávou, pokud se vám samotný odvar hnusí.

  • Fenyklový čaj

Fenykl je plný vitamínů. Ne nadarmo je součástí čajů pro nejmenší. Uvolňuje totiž křeče a působí proti nadýmání.

  • Bazalka

Bazalka krásně stimuluje činnost žaludku, a proto od nadýmání napomáhá.

  • Zázvor

Zázvor nejen že pomáhá při redukci váhy, ale přímý pozitivní vliv má také na nadýmání.

  • Tymián

Tymián působí proti průjmu a zklidňuje zažívání. Plynatost a nadýmání pro něj nejsou nic, s čím by si neporadil.

  • Libeček

Libeček podporuje trávení, takže se vám nadýmání může úplně vyhnout.

  • Teplé obklady

Pro břišní stěnu je při křečích nahřívání velmi příjemné.

  • Slunečnicová semínka

Další pohodlný způsob, jak minimalizovat nadýmání a plynatost.

  • Čerstvá petržel

Přežvykujte chvíli čerstvou petrželku a uvidíte, že neplecha v břiše se zklidní.

  • Pár dřepů

Rozhýbejte tělo a donuťte střeva k práci.

  • Svižná procházka na čerstvém vzduchu

Chůze je nejpřirozenější pohyb a pomáhá jako blahodárný balzám na tělo i duši. Tak svou plynatost zkuste rozchodit.

Pokud však cítíte, že váš problém neřeší žádná přírodní metoda, navštivte určitě lékaře. Navrhne vhodnou léčbu a vrátí vám do života pohodlí.

Máte pro ostatní i vy radu, která vám pomohla vždycky?

Napsala Bára Klímová

 

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip