Babinet.cz  /  Recepty  /  Dietní kuchyně  /  Špagety a rizoto, které vám hubnutí nepřekazí

Špagety a rizoto, které vám hubnutí nepřekazí

30.7.2018 - redakce Babinet.cz

Konečně jste začala jíst zdravěji, v novém jídelníčku se úspěšně vyhýbáte přílišnému množství sacharidů, ale sem tam vás přepadá silná chuť na těstoviny nebo rýži? Pokud jim nedokážete odolat, ale zároveň si nechcete svou cestu ke zdravějšímu stravování a hlavně ke štíhlé linii překazit, vyzkoušejte naše jednoduché dietní recepty. S nimi své chutě uspokojíte a kilogramy navíc vám rozhodně hrozit nebudou.

Jednoduché cuketové špagety s hlívou a proteinovými medailonky

Opravdu špagety z cukety? Ano, nepřehlédla jste se. Vezměte spiralizér nebo speciální škrabku, kterou pořídíte v každých vybavených kuchyňských potřebách, a pusťte se do toho. Cuketu máte při letošní hojné úrodě určitě doma. Navíc špagety z cukety mají oproti obyčejným pšeničným naprosto odlišné výživové hodnoty. Posuďte sami.

Obyčejné uvařené špagety obsahují podle kalorických tabulek ve 100 g

-         900 kJ,

-         43 g sacharidů,

-         7 g bílkovin,

-         3 g vlákniny,

-         1 g tuku.

Oproti tomu restované cuketové špagety mají ve stejném množství pouze

-         312 kJ,

-         7 g sacharidů,

-         2 g bílkovin,

-         6 g tuku.

A když si k nim na pánev přihodíte ještě hlívu nebo jiné sezónní houby a přidáte medailonky z proteinové omelety, dietní oběd plný bílkovin, vitamínů a minerálů je za pár minut hotový.

Uvařte si je jednoduše podle videoreceptu.

Báječné krémové houbové „rizoto“ s minimem cukru

Pokud vám více než těstoviny, chybí rýže. Zkuste ji nahradit květákovou. Tu si můžete z jednotlivých růžiček jednoduše na hrubém struhadle nastrouhat nebo si ji v rámci úspory času koupit už hotovou. V obchodu ji najdete u mražené zeleniny. Její výživové hodnoty vás opět dostanou. Květáková rýže se totiž pro hubnutí i pro tzv. low carb stravování hodí naprosto skvěle. A jak je na tom v porovnání s běžnou rýží?

100 g obyčejné vařené dlouhozrnné bílé rýže obsahuje

-         814 kJ,

-         42 g sacharidů,

-         7 g bílkovin,

-         0,42 g tuků.

Květáková rýže má pak ve stejném množství jen:

-         314 kJ,

-         9 g sacharidů,

-         6 g bílkovin,

-         1 g tuků.

A když si květákovou rýži připravíte jako krémové rizoto s houbami a houbovou proteinovou polévkovou, pochutná si celá rodina.

Podle videa zvládnete recept raz dva.

 

Vaše názory

Další recepty

Náš tip