Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Bez bílkovin nezhubnete. Zde je váš bleskový letní jídelníček

Bez bílkovin nezhubnete. Zde je váš bleskový letní jídelníček

20.4.2018 - redakce Babinet.cz

Letošní duben se mimořádně povedl a překvapil letními teplotami. Zimní kabáty zapadly do skříní a na scénu přichází letní hadříky. Chcete-li v nich okolí předvést dokonalé křivky, nastala poslední možnost, jak se všech nedostatků zbavit. Ideálním řešením je rychlá bílkovinová dieta.

Všichni víme, že zdravé a bezpečné hubnutí je běh na dlouhou trať. To v žádném případě nehodláme zpochybňovat. Při troše vůle lze hubnutí urychlit, aniž bychom se měly obávat jo-jo efektu. Stačí dodržet naše rady a ke krásnějšímu a pevnějšímu tělu do plavek se dopracujete již za pár týdnů.

Před létem se snažte omezit sacharidy a váhu do plavek si zaručeně uhlídáte

 

Zapomeňte na zázračné hubnoucí prášky a jednostranné diety

Jako první si řekneme, co bychom v žádném případě dělat neměly. Spousta žen v touze po štíhlejší postavě sahá po prášcích slibujících úbytek kil za pouhých pár dní. Zapamatujte si, že žádné zázračné prášky neexistují a jediné, o co vás připraví, jsou nemalé peníze.

POZOR: Nepleťte si tyto přípravky se spalovači tuku, které obsahují látky prokazatelně podporující metabolismus, spalování tuku a regeneraci. Ty totiž opravdu fungují ale pouze v kombinaci se zdravým jídelníčkem a pravidelným pohybem.

Další obrovskou chybou jsou jednostranné diety. Pokud fungují, tak pouze krátkodobě, a po přechodu na normální režim přichází rozladění v podobě jo-jo efektu. Po dobu držení nebezpečné diety navíc tělo postrádá důležité živiny, vitamíny a minerály. Taková dieta může mít negativní vliv na zdraví. Hubnout je třeba s rozmyslem.

 

Bílkovinová dieta vás zbaví tukových polštářků

Z hubnutí se dělá příliš velká věda.Stačí pár opatření, a metabolismus se rozjede na plné obrátky. Bílkovinná dieta je založena na zvýšeném příjmu bílkovin a zdravých tuků a omezení (nikoliv vyřazení) sacharidů. Pokud už jste o bílkovinné či proteinové dietě slyšela, jistě víte, že princip bílkovinné diety je založený na tzv. ketóze.

Díky menšímu příjmu sacharidů na nutné minimum se tělo doslova panicky začne shánět po náhradním zdroji energie. Kde ho najde? Přesně tam, kde si přejeme nejvíc - v tukových zásobách.

Díky správně nastavenému jídelníčku však bude mít všechny živiny, které potřebuje. Kila půjdou dolů a chybět vám nebude ani potřebná energie na prožití nejúžasnějšího léta v životě.

Nic se nemá přehánět a platí to i pro bílkovinovou dietu. Držet byste ji měla maximálně šest týdnů. K normálnímu stravovacímu režimu se vracejte velmi pozvolna. Určitě vám nemusíme opakovat, že tím “normálním” myslíme zdravý, pestrý a vyvážený jídelníček.

Takhle vypadá proteinová omeleta od českého výrobce bílkovinových diet KetoMix

 

Pro úspěch je potřeba vyřadit sacharidy

Než se po hlavě vrhneme do bílkovinové diety, pojďme si podívat na to, jak by měl vypadat ideální bílkovinný jídelníček.

V žádném případě bílkovinná dieta neznamená, že se třikrát denně budeme ládovat hovězími steaky a z jídelníčku vyřadíme veškeré pečivo a přílohy. Tak jednoduché to zase není. Přečtěte si 5 základních pravidel, jak si sestavit hubnoucí jídelníček:

  • Bílkoviny čerpejte především ze živočišných, částečně z rostlinných zdrojů
  • Zvyšte množství zdravých tuků (oleje, ořechy, semena, avokádo)
  • Dbejte na dostatečné množství čerstvé zeleniny (ovoce naopak jezte méně kvůli vyššímu obsahu sacharidů)
  • Do jídel přidávejte kvalitní proteinový přípravek
  • Sacharidů by nemělo být více než 50 g za den

Teorie je hezká věc, někdy jsou však důležitější příklady. Proto pro vás máme tři recepty, které vám pomohou bílkovinnou dietu nastartovat. Pokud vaření není zrovna vaší silnou stránkou, můžete si objednat již hotová proteinová jídla pro každý den diety . Neutratíte balík a budete mít jistotu, že vaše tělo má vše potřebné.

 

TIP NA SNÍDANÍ PLNOU BÍLKOVIN - CHIA PUDINK

  • 1,5 šálku plnotučného mléka
  • 5 lžic chia semínek
  • 4 lžíce bílého řeckého jogurtu
  • ovoce dle chuti

Chia semínka smíchejte s mlékem a nechte v lednici nabobtnat do podoby hustého pudinku. Poté přidejte vrstvu řeckého jogurtu, čerstvé ovoce (méně sladké druhy), med, agáve apod.

Svůj chia pudink můžete ozvláštnit i ovocem a zelenými superpotravinami

TIP NA BÍLKOVINOVÝ OBĚD - TELECÍ S HLÍVOU ÚSTŘIČNOU

  • telecí medailonky
  • hlíva ústřičná
  • smetana ke šlehání
  • šalotka
  • tymián, petržel
  • citrónová šťáva
  • máslo
  • olej
  • sůl a pepř

Maso osolte, prudce opečte a přidejte bylinky. Cca po 4 minutách maso vyjměte a do stejné pánve vložte nakrájenou šalotku, hlívu a máslo. Opět krátce opečte, přidejte smetanu a citrónovou šťávu. Vzniklou směsí přelijte telecí medailonky.

TIP NA VEČEŘI - LOSOS ANEB BEZ MASA BY TO NEBYLO ONO

  • filé z lososa
  • sezamové semínka
  • sůl, pepř
  • citrón
  • balzamikový ocet
  • kokosový olej

Filé obalte v sezamu a osmažte z obou stran na troše oleje. Na závěr jej ochuťte citrónovou šťávou a balzamikovým octem a podávejte s lehkým zeleninovým salátkem či zeleninovým pyré. Používejte sezónní zeleninu.





Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip