Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Cvičení s dětmi: Děti bez pohybu jsou nešťastné

Cvičení s dětmi: Děti bez pohybu jsou nešťastné

10.11.2016 - redakce Babinet.cz

Děti jsou stále línější a línější, což se projevuje i na jejich zdraví. V současné době  trpí nadváhou každé čtvrté dítě. Nejlepším přítelem se jim místo kamarádů ze školky a školy stávají moderní technologie. Raketově tak stoupá počet dětí, které mají problém se zády, s obezitou nebo se začleněním do společnosti. Přitom až 15 % dětí, které nemají sportovní vyžití, se cítí nešťastně. Vyplývá to z výzkumu Národního institutu dětí a mládeže ministerstva školství. Co dělat, aby děti začal pohyb zase bavit a lépe se začlenili do společnosti? Co jsou největší zabijáci pohybu? A co je takzvané třídimenzionální cvičení? Poradíme vám!

Děti jsou zrcadlem rodičů

Děti jsou jak houby. Už od malička sají informace, které se na ně valí ze všech stran. Ovládat tablet nebo nejnovější mobil dítě hravě zvládne už jako batole. Tvůrci jeho volného času jsou právě rodiče, kteří jsou v současné době stále více zaneprázdněni. Nejjednodušším řešením tak bývá posadit potomky před televizi. Z výzkumu také vyplývá, že děti svůj volný čas nejčastěji rozdělují mezi televizi, počítač a mobil. A to platí pro všechny věkové kategorie. Rodiče tak „zadělávají“ svým potomkům na problémy. Nejenom na zdravotní, ale i sociální.

Právě volný čas, který s dětmi tráví rodiče aktivně například hraním, výlety či společným vařením posiluje sociální vazby v rodině a umožňuje společné zážitky. Důležité jsou pro spokojenost dětí i různé zájmové kroužky, které jim nabízí něco aktivně prožít, zúčastnit se a vybít svou nahromaděnou energii.

Pohyb v jiné dimenzi

Metodika kurzů pro všechny věkové kategorie vychází z  konceptu tzv. třídimenzionálního procesu učení Jedná se o jedinečnou metodu všestranného přístupu k pohybové výchově, která zohledňuje dítě jako celek, nejen jeho tělesné vlohy. Během pohybové výuky se snažíme podpořit všechny tři důležité oblasti rozvoje dítěte – tělesnou, rozumovou a sociální,“ vysvětluje princip třídimenzionálního přístupu ke cvičení MUDr. Jana Mašátová. K tomu aby se děti co nejlépe rozvíjely, je zapotřebí vhodně stimulovat všechny tři oblasti rozvoje. Různé a cíleně volené druhy pohybových aktivit mediátor propojuje ve všech třech oblastech rozvoje. Pomáhat dětem vyrůstat – tělesně, rozumově i sociálně – to je hlavní náplní kurzů.

AUDIO: O cvičení s námi hovořila zakladatelka cvičení MUDr.Jana  Mašátová.

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip