Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Sex v Paříži

Filmová recenze: Sex v Paříži

24.11.2014 - redakce Babinet.cz

Ženy jsou jako klima, což platí celosvětově. Mění se minutu od minuty, jsou naprosto nevyzpytatelné a nikdo, včetně jich samých, neví kam až vygradují. Pokud se smějí, země se třese. To samé platí, když pláčou či hořekují nad nespravedlivým osudem. Hamižně si užívají své znovuprobuzené vášně či nejsou úplně sexuálně uspokojené a chtějí svůj stav změnit. Některé se doslova po hlavě vrhají do nových vztahů, ať už jde o lesbické či heterosexuální. Jejich vnitřní oheň spaluje nejenom ženy či muže, kteří s čerstvou mízou zasahují do jejich životů, ale i diváky.

Právě s tímto tématem přichází ve svém novém snímku režisérka Andrey Dana.Provádí nás příběhy jedenácti žen. Každá z nich je naprosto jedinečná svým vlastním způsobem. Rodina? Či spíše kariéra? Nebo skloubení obojího?

Většina z nás touto životní fází nyní prochází. Některé do toho praštily ještě "zamlada" a nyní mají pocit, že jim je nejméně sto let. Jsou vyšťavněné, děti jim lezou po hlavě, o kariéře se jim může jenom zdát. Nebo tady máme druhý extrém. Kariéra a peníze doslova tečou ze všech otvorů, hladina testosteronu je stejná jako u mužů v produktivním věku. Děs a hrůza! Co s tím? Jsem ještě vůbec ženou? Nebo spíše mužem v designových šatičkách a lodičkách?

Sex v Paříži prostřednictvím jedenácti hlavních hrdinek provází diváka často až šílenými situacemi běžného či svátečního okamžiku. Chvíle neskutečné trapnosti jsou v podstatě velmi vtipné a divák si může jenom zhluboka oddychnout, že je pouhým pozorovatelem.

Andrey Dana v rozličných pózách humoru, vášně, veselí, smutku, tragédie či orgasmu představuje škálu výborných hereček. Například Vanessu Paradis v roli kariérně úspěšné mužatky, jež náhle zjišťuje, že je vlastně úplně sama a chce svoji situaci změnit. Alice Taglioni je velmi přitažlivou ženou, z níž se vyklube ne milovnice opačného pohlaví, ale právě toho křehkého a velmi ženského. Geraldine Nakache zosobňuje zcela vyčerpanou mladičkou matku čtyř dětí, jíž osud přihraje něco, co by jí ani v nejdivočejších snech nenapadlo. A tak bychom mohli pokračovat do aleluja. Nicméně si myslím, že je mnohem lepší nový snímek Sex v Paříži prožít prostřednictvím filmového plátna, než o něm jenom číst.

Užijte si vášně a zamilovanosti, životních zvratů, trapasů, spousty legrace a orgasmických situací právě jeho prostřednictvím!

Sex  v Paříži (French women)

Francie 2014