Babinet.cz  /  Magazín  /  Aktivní život  /  Stoprocentně přesná simulace: Latka porazil Spartu na obrazovce i na trávníku!

Stoprocentně přesná simulace: Latka porazil Spartu na obrazovce i na trávníku!

2.10.2012 - redakce Babinet.cz

Veletrh For Games nabídl téměř předehrávku slavného fotbalového derby pražských S – Slavie a Sparty. Kapitán letenského týmu Marek Matějovský a opora zadních řad „sešívaných“ Martin Latka se virtuálně utkali v nové videohře FIFA 13, kterou na akci křtila společnost Electronic Arts. Fotbalisté si zahráli v dresech týmů anglické ligy, Reading a Bermingham City, ve kterých hostovali. Do boje na obrazovce se zapojili i malí nadšenci z dětských domovů a hvězdy Slavoje Houslice ze seriálu Okresní přebor.

Patrony FIFA 13 se staly děti z fotbalového týmu Dětského domova Dubá – Deštná, které obsadily druhé místo v letošním ročníku fotbalového DD Cupu. Ten podpořila společnost Electronic Arts a stala se jeho partnerem. Tvůrce hry Sparty Marek Matějovský si v utkání s neústupným Martinem Latkou vyzkoušel revoluční inovace, které zásadním způsobem vylepšují umělou inteligenci hráčů, driblink, vedení míče a kontaktní hru. „Jsem nadšený z nových prvků, které FIFA 13 nabízí,“ komentoval hru Matějovský. „Mně se líbí nové způsoby přihrávky, díky nimž jsem vstřelil vítězný gól,“ doplnil jeho slávistický protivník. Virtuální souboj skončil díky gólu Martina Latky 1:0 pro Slavii – identicky jako skutečný zápas o den později!

Rozhodčím a moderátorem střetnutí se stala Diana Kobzanová. Děti si však nejvíce vyhrály s oblíbenými herci z Okresního přeboru – Davidem Novotným, Lukášem Langmajerem a Jakubem Kohákem.

FIFA je nejprodávanější fotbalovou hrou na světě. Ročně se jí prodá více než 10 milionů kusů. FIFA 13 přináší dosud nejrozsáhlejší a nejpropracovanější sadu revolučních nástrojů a funkcí v dějinách série. Umožňuje hráčům analyzovat okolní prostor, důrazněji a chytřeji pronikat za obranu soupeře a promýšlet dopředu dva způsoby řešení každé situace. Díky dosud nejkomplexnějšímu a nejintuitivnějšímu systému driblinku nyní záleží na každém dotyku s míčem.

Systém kompletního driblinku, inspirovaný uměním nejlepšího fotbalisty světa Lionela Messiho, umožňuje hráčům používat proti soupeřům precizní vedení míče v kombinaci s možností pohybu v rozsahu 360°, takže je pro ně jednodušší vytvářet zajímavější a nebezpečnější situace 1 na 1. Systém zpracování míče ve FIFA 13 mění způsob, jakým hráč přijímá přihrávky, eliminuje téměř perfektní schopnost každého fotbalisty obdržet pas, čímž se pro obránce otvírají další možnosti na jeho ukořistění.

Druhá generace enginu pro simulaci fyzické interakce hráčů (Player Impact Engine) nyní kromě duelů o míče řídí i souboje fotbalistů bez míče. Ti se drží a postrkují, využívají své výšky a síly nebo nutí protivníka ke špatnému přijetí přihrávky či zbrklému rozhodnutí. Nástroj taktických volných kopů ve FIFA 13 umožňuje vymýšlet a realizovat nebezpečné a nepředvídatelné volné kopy. K míči nyní můžete postavit až tři útočící hráče a využívat falešné rozběhy či naznačené přihrávky k oklamání soupeře.

Více informací o hře naleznete na: http://www.ea.com/cz/fifa-13.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz