Marika (31): Tchán s tchyní jsou Svědci Jehovovi. Dělají mi ze života peklo

9.9.2019 - redakce Babinet.cz

Když jsem se seznámila se svým přítelem, chvíli to trvalo, než se odhodlal k tomu přiznání, že jeho rodiče patří ke Svědkům Jehovovým. S mým...

Zpět na článek

Vaše názory

Ely
9.9.2019 20:21

Já se tady v poslední době docela bavím, co sem píše za lidi. Takže, vy se nastěhujete do baráku tchánovců a pěkně je necháte vše zacálovat :D, protože luxus šestipokoj :D. Sorry, ale bydlet s fanatiky, a to jsou Svědci Jehovovi ÚPLNĚ všichni bez výjimky, by mně nedonutil ani příslib zlatého zámku se služebnictvem :D. Náboženští fanatici jsou absolutně praštění všichni. Nemyslím si, že pomůže je odkázat do patřičných mezí. Vlastně si vůbec nemyslím, že se to kdykoli zlepší. Budou kafrat do všeho a intenzita bude stoupat. Bláboly o císařském řezu jsou nejspíš procházka růžovým sadem proti tomu, jaká masáž čeká vaše dítě, až bude jednou poprvé s babkou a dědou samo. Je nějaká šance, že byste se vzdali toho svého luxusního bejváku a šli bydlet do něčeho jiného, a hlavně svého, jinde, daleko? Já znala osobně jen jednu svědkyni J. a o té vím, že ječela hrůzou, když zjistila, že někdo z její rodiny, netuším kdo, čte Harryho Pottera. Protože to je černá magie, asi.

kolcava
9.9.2019 21:00

Přítele znáte mnoho let, o mentální úchylce jeho rodičů jste věděla ... a přesto jste šla bydlet do JEJICH domu? Málokdy funguje, když se mladí přistěhují do majetku rodičů (a ještě si vše nechají zaplatit). A to i tehdy, když rodiče jsou racionální lidé. Když jsem četla úvod vašeho dopisu, říkala jsem si: jediný návod je odstěhovat se hodně daleko. A v dalším odstavci pak čtu, že vy jste se naopak odstěhovali DO JEJICH DOMU!!! Do domu, ve kterém jste na návštěvě a majitel je pomátlý fanatik, takže si ani nemůžete domluvit pravidla soužití. Rizika pro vaše děti jsou strašná - to přece svým dětem nemůžete udělat, že byste je přivedla do takového domu! Stejně jako Ely jsem přesvědčená, že se to nezlepší nikdy, a vy se musíte rozhodnout, jestli i vy a váš přítel selžete v roli budoucích rodičů, anebo odejdete včas a hodně, hodně daleko.

normální chlap
9.9.2019 22:15

Měli byste odejít a to tak že ihned. Žít s magory pod jednou střechou je jen pro hodně silné povahy, to málokdo dá. A sama zjevně na tom se sebevědomím nejste moc dobře (soudím podle toho tetování), takže vy to určitě nedáte, dřív nebo později by vám to zničilo manželství.

libik
9.9.2019 23:58

Nastěhování byla kravina. Neodstěhování by byla ještě větší. "Ach bože, dej mi sílu až zas přijdou noví - tihle i tamti nebo Jehovovi, bych nebyl vůči těmto lidem nepřátelský a zůstal mi též v hlavě rozum selský. Ač bohu(žel či dík) jsem ateistou, je dobré zachovat svou mysl čistou...." ....aneb jak říká folkař Karel Plíhal : Na podlaze v chrámu Krista mrtvý pavouk křižák leží ...umlátil ho Jehovista srolovanou Strážnou věží! Tož tak. Martin ...P.S. náhodně jsem se tu objevil při čtení zpráv ze Seznam.cz :)

hanus
10.9.2019 05:18

Doufám, že se také dožiji třicátých kulatin.

Icefish
10.9.2019 06:40

Celý článek je hloupý výmysl plný vymyšlených a posbíraných předsudků. Znám Svědky jako lidi, mám kolegu v práci a s pár jsem mluvil. Samozřejmě, lidé jsou různí, a to, že je někdo SJ neznamená, že nemůže být divného, ale obecně jsou to laskaví lidé. A teď k článku plnému nesmyslů 1) Už obrázek k článku ukazuje, že je vymyšlený nebo překroucený - SJ neuznávají kříž 2) alkohol nikomu nezakazují, normálně ho pijou (akorát mají v bibli to, že se nemají opíjet, a to drtivá většina z nich dodřzuje) 3) tetování si asi nedělají, ale nikomu ho nezakazují ... takže, nemusíte s nimi souhlasit, ale zkuste se někoho z nich spíš zeptat, co a jak vidí, než číst takovýhle žvásty plný předsudků a hloupostí. Jenom další ubohost, co má podporovat nenávist mezi lidmi. S pozdravem objektivní kritik

hrdv
10.9.2019 07:28

Pro objektivního kritika. Já nebudu hodnotit hodnověrnost článku, ale je něco jeden velký blábol, pak je to váš příspěvek. Od útlého dětství kamarádím s děvčetem, jejíž rodina byla u jehovistů. Píšu že byla, protože odešli, bohužel až ve chvíli, kdy si jedna z dcer vzala pod nátlakem sekty bývalého alkoholika a násilníka, s tím že na něj bude mít dobrý vliv. Když ji jako těhotnou s druhým dítětem ztloukl v opilosti tak, až potratila a ona od něj odešla a chtěla se rozvétst, sekta(nic jiného jehovisté nejsou) ji nejprve přesvědčovala, ať se vrátí a pak chodili svědčit k soudu, jak vzorný je to otec a manžel. Když rodina mé kamarádky od této sekty odešla, snažili se jim dělat ze života peklo. Znám ještě další rodinu a když slyšíte od malého dítěte, jak říká, že nedostali od ježíška dárky a klepe se mu bradička potlačovaným pláčem je mi na blití. Je diametrální rozdíl, jak se prezentují navenek a jaká je skutečnost. Žít s nimi pod jednou střechou musí být neskutečné psycho., Chyba byla se nastěhovat, okamžitě bych se odstěhovala a absolutně přerušila styky.

dědek
10.9.2019 07:40

Znal jsem několik Jehovistů v rámci své práce. Záleží na tom, do které "buňky" patří. Jsou umírnění, ale také ortodoxní. Jak píše Icefish, ti první jsou celkem milí lidé, i když trochu divní. Ti druzí raději nechají zemřít své dítě, než by povolili transfúzi krve. Ovšem nejhorší jsou Jehovisti bez vlastního mozku, kteří si nechají "nakecat" kdejakou kravinu a tu ještě sami rozvinou ad absurdum....Tomu děvčátku naprosto věřím a zde je má rada: Co nejrychleji se odstěhujte a to co nejdál, třeba i na druhý konec republiky. Třeba i do podnájmu a v klidu vychovejte děti. Hlavně buďte sebevědomá a hodně, hodně tvrdá a nekompromisní. Tchány si nepouštějte k tělu, nezvěte je do nového bydliště. Když přijedou sami, tak jen na jeden den a chraňte před nimi děti. Až tcháni natáhnou brka, můžete se pak nastěhovat zpět do jejich domu. Ovšem jen když ho neodkážou té své šílené komunitě. To se také velmi často

Mandla
10.9.2019 07:50

Souhlas se všemi, co radí odejít a to co nejrychleji. Včera jsem zrovna viděla film, kde se mladí manželé rozhodli odstěhovat, začali cestovat a hledat si domov, jezdili po Státech na různá místa kde žijí jejich přátelé atd. Po pár kilometrech řekla hrdinka: "To je tak osvobozující, jen tak jezdit..." Mimochodem, taky byla těhotná ;) I Když vám teď přijde zatěžko opustit luxusní bydlení, jakmile na něm přestanete lpět, budete svobodná, zjistíte, že vám nic z toho nechybí. Domov totiž dělají lidé a vztahy, ne věci. Pokud setrváte v současném stavu, ztratíte sama sebe... PS: Vaši tcháni budou šiblí od přírody, vsupem k SJ to jen stvrdili.

ilona97
10.9.2019 08:58

Trochu se inspirujte v galerii na sperkdozadecku.cz a stačí se doma někde pro něco hezky ohnout a uvidíte, že se vás ještě rádi zbaví, protože jehovisti nejsou moc anální fandové :)

boba
10.9.2019 09:11

boba zachráníte vše jen okamžitým odstěhováním hezky daleko....přesně,jak Vám radí pisatel Dědek....jinak skončíte na psychiatrii a rozvodem.....

eMaR
10.9.2019 09:23

Sbalte svých pět švestek a pryč! Další možnost je zařídit tchyni a tchánovi transfuzi - pak je vyobcují z církve a bude. Je to na hlavu - každá církev je sekta a nemá s vírou nic společného. V rámci zachování zdravého rozumu si najděte bydlení minimálně 180 km od jejich domu - pokud to neuděláte, odnesou to hlavně děti. Přece jim je nedáte na hlídání? Víte jak jsou náchylné a důvěřivé? Moc. Takže jestli chcete normální život pro sebe a své děti, začněte balit.

zuzmi
10.9.2019 10:16

Svědkové Jehovovi Pocházíme ze stovek etnických a jazykových skupin. Sjednocují nás však společné cíle. Především to, že uctíváme Boha Jehovu, který je autorem Bible a stvořitelem všech věcí. Usilovně se také snažíme napodobovat Ježíše Krista a hrdě se hlásíme k tomu, že jsme křesťané. Každý z nás pravidelně tráví čas tím, že pomáhá lidem dozvědět se něco o Bibli a Božím království. Sektáří žíjí podle satanova světa a šíří, podporují všechno zlo ve světě. Každý rodič ve svém domě má svá pravidla, at to jsou svědkové nebo lidé ze světa,je to otom jak snimi jedná a o komunikaci. Kdyby paní byla rozumná a projevila vděčnost za to že nemusí být vtomto světě zadlužená a být v pronájmu je taky vyhazování peněz státu,svědkové žijí skromně. PS: před bohem se žádný člověk neschová,at věříte v boha nebo ne. Bible říká: lidé jsou jako nerozumná zvířata, která se chovají pudově a rodí se proto, aby byla chycena a zahubena. Mluví urážlivě o věcech, o kterých nic nevědí. Kvůli svému ničivému chování budou zničeni a za své škodlivé jednání sami utrpí škodu. Jehova neotálí se splněním svého slibu, jak si to někteří lidé myslí, ale má s vámi trpělivost, protože nechce, aby byl někdo zničen, ale chce, aby všichni dospěli k pokání. Jehovův den přijde jako zloděj.

Mandla
10.9.2019 10:43

Zuzmi říká: Jo jo musíte Mariko trpět strpět vytrpět jako nemyslící zvíře a buďte za to vděčná, než vás bůh okrade o špatně schované zlo v podobě tchánů a zničí je... Vytrhla jsem to z kontextu správně blbě jako vy zuzmi citujete z bible?? Jdu blejt

orinka
10.9.2019 11:02

Tak oni by asi do všeho mluvili, i kdyby byli ateisté:) - zaplatili vám bydlení v luxusu, tak mají právo za to chtít, abyste se chovali podle jejich pravidel. Ještě se samozřejmě můžete odstěhovat a bydlit v klidu za své. Když je to nesnesitelné.

Nikx
10.9.2019 11:06

Rozhodnutí přestěhovat se do domu jeho rodičů prostě bylo špatné, chce to napravit aspoň dodatečně a odstěhovat se. Žít s tchyní nebo tchánem pod jednou střechou je obecně špatný nápad. Ale s tetováním bych svou ženu vyhodil.

Ely
10.9.2019 11:07

Dost by mě zajímalo pokračování, co Marika s přítelem upřednostní, jestli vlastní rodinu a DĚTI nebo ten bejvák :). Jestli mají všech pět pohromadě, tak se odstěhují aspoň 200 km daleko. Radila bych spíše zahraničí :D.

berusna
10.9.2019 11:08

Dost chabý článek. Pisatelka se přizná k luxusnímu sídlíčku za jehož vybavení nedá ani korunu, tuší s kým jde pod jednu střechu, když se musela mnohému naučit, a vědět čemu se vyhybat, tchánovi jí zkazí třicáté kulatiny, tchýně je z tetování hysterická - kroutí hlavou a vzdychne, císařský řez je prý nepřípustný z důvodu, že bude mít dítě vadu??? Jakou další pohádku tam máte?.... myslím, že si pisatelka (nebo redaktorka) dosti přikresluje, z toho důvodu se v textu objevuje spoustu nelogických a hloupých argumentů. Realita bude taková, že tchánovi již nasypali a těď jim překáží a nemají se k odstěhování. Majitelům domu bych poradila, aby se co nejdříve zbavili vši v kožichu.

tra
10.9.2019 11:54

Odstěhovat se, jiná možnost není. Krásnej byteček prodat.

eMaR
10.9.2019 11:59

Zuzmi: nejsi lepší ani chytřejší jen proto, že odvádíš desátky sektě - ba naopak. Tomu podléhají jen slabší jedinci, kteří nevědi co se sebou. Inteligentní sebevědomý člověk dokáže dobré od zlého odlišit sám a nepotřebuje k tomu žádné manipulativní chudáky, kteří se chovají, jako by sežrali Šalomounovo ho*vno.....

agaaa
10.9.2019 12:04

Tak oni mají Svědkové Jehovovi v mnohém pravdu. Proto jim tolik psychicky oslabených lidí podlehne. Harry Potter JE černá magie - proboha, co jiného by to bylo? Alkohol je škodlivý - nejen pro tělo, ale i pro duši. atd. atp. Čertovo kopýtko je v tom, že i Svědkové Jehovovi jsou černá magie, a evidentně jim vadí konkurence. Starý zákon jejich boha Jehovy je černé magie také plný - stačí si pozorně přečíst třeba příběh o pobytu vyvolených v Egyptě a o jejich odchodu. Na pravdy, kterými Svědkové Jehovovi kamuflují pravý smysl své existence (vyssávat energii ze svých členů - však se na ně podívejte, obvykle vypadají jako zombíci bez vůle) si každý musí přijít sám. Pravdu nelze do člověka nacpat pod tlakem jako šišky do husy.

true
10.9.2019 12:37

Tady vůbec nejde o to, že jsou to SJ. Špatně je to už to že bylíte s rodiči to NIKDY nedělá dobrotu! Ale co se týče SJ zeptejte se zda můžete lhát a jaký postoj mají ke lhaní oni zad lžou či zda jim lže jejich vedení.....pak později až vám vylíčí jak lhaní je satanův nástroj jim stačí citovat z jejich knihy "Můžeš žít navždy v pozemském ráji" kde se DOSLOVA A DO PÍSMENE PÍŠE že lidé kteří zažili (jako velcí nikoliv jako batolata co ještě nevnímají) rok 1914 NIKDY NEZEMŘOU! Ano dnes již tvrdí zas něco jiného ale TO JE JEDNO BŮH NEMŮŽE LHÁT tudíš pokud v minulosti tvrdili lež je celé celé to jejich náboženství založeno na lži o brzkém příchodu nového světa který je již za dveřmi... NE NENÍ! Ráj na zemi mají jen akcionáři SJ ti si žijí v přepychu zatímco jejich oběti šíří FALEŠNÉ SVĚDECTVÍ O KONCI SVĚTA!!!

elBBarcs
10.9.2019 13:05

agaaa: Vy věříte v černou magii??? A že Jindra Hrnčíř v knižním vydání je černá magie? S vámi by si neporadil ani dr. Chocholoušek...

Mandla
10.9.2019 13:05

tak to je přece hlavní nástroj filosofie všech manipulátorů, tyranů a fanatiků: Zneužití základních pravd, vytržení z kontextu a dál už si na ně nabalí to svoje, tak aby lidi zblbli (záměrně neříkám slabší jedince, historie je toho důkazem, že podléhají i silní a rozumní) a dostali od nich co potřebují - majetek, moc, lásku, poslušnost,... Bible samotná se dá číst jako mytologický román, pohádka (starý zákon), inspirující text, pro útěchu v bolesti, bezradnosti, morální podpora,... Sepsána byla až stovky let po Kristu pro účely církve (sekt). Výkladů a úprav jsou desítky, podle toho, jak se to komu kdy zrovna hodilo. OMLOUVÁM se, ale nemůžu si pomoct, abych nějak nereagovala na zuzmi, z takových zfanatizovaných tlučhubů se mi svírá žaludek, doslova.

zuzmi
10.9.2019 13:08

Jací chudáci jste vy, lidé kteří neznají ani nechtěji znát boha stvořitele. Jakou máte naději v satanovém světě plném lží a zla,jakou vám satan dáva naději.Bůh dává víc věčný život, ráj kde lidé nebudou umírat a trpět jako v tomto světě.Jedinný kdo vám lže je satan a jeho demoni kteří učí falešné nauky.bible je 100% od boha,kdo si ji čte a vykládá po svém,Je lepší ji studovat s někým kdo jí rozumý.

zuzmi
10.9.2019 13:17

Mandla: Svědkové žijí zvlastních zdroju a vše dělají dobrovolně,nikoho nenutí,ale bůh chce aby lidé měli naději na záchranu.V době noemovi archy taky lidé nevěřili že příjde potopa a bylo pozdě na záchranu a zachránilo se jen 8 lidi. Koukněte se na jiné cirkve jak sedí na majetku a penězích a žebrají od státu a farářove jsou živeny státem a lžou lidem a lidé věří že v kostele je bůh ale pravda je jiná.

eMaR
10.9.2019 13:23

zuzmi: no, tak to je na intenzivní terapii + hromadu prášků.... Opakuji - nejsi lepší a je jedno jak moc si to přeješ. Mandlo, jste fakt dobrá, páč podle mě se to číst nedá..... Pro mě to začíná a končí desaterem - s tím souhlasím a víc asi vědět nepotřebuji.

true
10.9.2019 13:54

zuzmi: pls věnuj alespoň trochu svého zapálení studiu účtů tvých bratří jistě ti je poskytnou hned uvidíš na čem jsi zade je to jen organizace která dojí své ovečky či skutečně boží organizace schválně jdi za staršími že chceš vidět komplet výpis z ůčtu kam beztak platíš dobrovolné přízpěvky prostě si ověř, že je vše bylovynaloženo správně... uvidíš jak pochodíš :D Satan se pozná hned ten tě do účetnictví nepustí, ale bratří ti ti jistě umožní nahlédnout a detailně zkontrolovat že je vše v souladu s boží morálkou a ani dolar nebyl vynaložen na nic jiného než na dílo :D:D:D

agaaa
10.9.2019 14:02

elBBarcs Nojo, jsem jeden z miliard lidí - často geniálních - kteří v průběhu dějin až dodnes "věří v černou magii". Nejdřív jsem si o ní ale něco zásadního přečetl - nejen pindy na babinetu. Víte, co se říká - nejchytřejší Ďáblův trik spočívá v tom, že přesvědčil na svůj nedokonalý mozek pyšné hlupáky, že neexistuje.

haribo
10.9.2019 14:03

Stejně to skončí tak, že se odstěhujete, tak raději čím dřív tím líp. Nebo chcete, aby vymývali mozek i Vašemu dítěti?

zuzmi
10.9.2019 14:26

Vracím se k tomu článku,pokud je někdo vychovávan v pravdě podle bible,tak ví jakou úctu mají rodiče mezi dětmi,kdyby manžel mariki nechtěl žít s rodiči tak mohl odejít než si předělávali bydlení u rodiču kde mají vše zadarmo.marika si chce vládnout jako každá jiná žena v domácnosti a být na prvním místě podle ní,ale v bibli je to jinak.Manžel je hlavou rodiny a manželka by měla mít uctu ke svému manželovi.marika když se seznamovala s partnerem, tak určitě ji nezatajil kdo jsou rodiče.kdyby se odstěhovali tak by musel manžel víc makat a neměl by čas na rodinu aby uživil malé a náročnou mariku.

zuzmi
10.9.2019 14:33

true nejsi náhodou odpadlík od svědku,že takhle píšeš.Já svým bratrů starším věřím a to samé věřím v jehovu,jsem za něj štastná,jehova my dává víc než mi dával satan,satan člověka dožene k sebevraždě ale bůh mu dá sílu dál žít.

zuzmi
10.9.2019 14:42

Šťastný je člověk, který se neřídí radami špatných lidí, nestojí na cestě hříšníků a nesedává s posměvači, ale má potěšení v Jehovově zákoně a čte si ho polohlasem dnem i nocí. Bude jako strom zasazený u vodních toků, strom, který ve svůj čas nese ovoce a jehož listí neusychá. Všechno, co dělá, se podaří. Špatní lidé takoví nejsou, jsou jako plevy, které odnáší vítr. Špatní lidé proto při soudu neobstojí ani hříšníci ve shromáždění dobrých. Jehova totiž zná cestu dobrých, ale cesta špatných zanikne.

kolcava
10.9.2019 14:47

Mariko, pokud čtete tuto diskuzi, vidíte snad sama. Přece nechcete, aby vaše dítě dopadlo jako někteří přispívající (zejména zuzmi)! Nejde o málo, jde o desítky let, které vaše dítě snad má před sebou. Seberte se a utíkejte! Žádný byt, jakkoliv veliký a luxusní, na který jste nemuseli dát ani korunu, vám nestojí za to, co byste svému dítěti v životě způsobila. Utíkejte! Váš muž, pokud má ještě zdravý úsudek a má rozum, přijde za vámi. Když neutečete teď, vyženou vás v budoucnosti, ale možná už se vám nepodaří uchránit tomuto všemu vaše dítě.

Petr57
10.9.2019 15:10

Promiňte, že zde zmíním svoji náboženskou příslušnost, ale v souvislosti je to nutné. Jsem praktikující katolík. Nejde o to, jestli jsou rodiče Vašeho muže svědci Jehovovi, adventisté sedmého dne, katolíci, mormoni, muslimové ... ale o to, jestli mají rozum. Znám katolickou rodinu, která dělá peklo i (katolickému) knězi (slouží mši v souladu s II. Vatikánským koncilem a modernějšími schválenými úpravami - a to je moc moderní). U svědků Jehovových je nebezpečím i to, že při (pravděpodobném) císařském řezu můžete dostat transfuzi. To pak bude jako v "Jak utopit doktora Mráčka" - Vy už nebudete člověk a jejich syn by stykem s Vámi ztratil lidskost (tedy lépe šanci na věčnou spásu). Ale podobný důvod si najde každý fanatik. Jak Vám radí jiní - máte-li šanci na vzdálený byt 1+KK, sbalte sebe, manžela, kufr s nejnutnějším a PRYČ. Nebo se připravte (ve svých 31 letech - a tedy cca 60letých prarodičích svého potomka) na desítky let války. Oni se budou podporovat a jejich boj s Vámi je bude držet při životě. I bez nich můžete žít plnohodnotný život, a dokonce (jak řekl papež František) dojít spásy. Stačí žít slušně (a žít slušně můžete i s tím, že si to neuvědomujete) - a to se ve válce nedá.

Petr57
10.9.2019 15:10

Promiňte, že zde zmíním svoji náboženskou příslušnost, ale v souvislosti je to nutné. Jsem praktikující katolík. Nejde o to, jestli jsou rodiče Vašeho muže svědci Jehovovi, adventisté sedmého dne, katolíci, mormoni, muslimové ... ale o to, jestli mají rozum. Znám katolickou rodinu, která dělá peklo i (katolickému) knězi (slouží mši v souladu s II. Vatikánským koncilem a modernějšími schválenými úpravami - a to je moc moderní). U svědků Jehovových je nebezpečím i to, že při (pravděpodobném) císařském řezu můžete dostat transfuzi. To pak bude jako v "Jak utopit doktora Mráčka" - Vy už nebudete člověk a jejich syn by stykem s Vámi ztratil lidskost (tedy lépe šanci na věčnou spásu). Ale podobný důvod si najde každý fanatik. Jak Vám radí jiní - máte-li šanci na vzdálený byt 1+KK, sbalte sebe, manžela, kufr s nejnutnějším a PRYČ. Nebo se připravte (ve svých 31 letech - a tedy cca 60letých prarodičích svého potomka) na desítky let války. Oni se budou podporovat a jejich boj s Vámi je bude držet při životě. I bez nich můžete žít plnohodnotný život, a dokonce (jak řekl papež František) dojít spásy. Stačí žít slušně (a žít slušně můžete i s tím, že si to neuvědomujete) - a to se ve válce nedá.

Petr57
10.9.2019 15:10

Promiňte, že zde zmíním svoji náboženskou příslušnost, ale v souvislosti je to nutné. Jsem praktikující katolík. Nejde o to, jestli jsou rodiče Vašeho muže svědci Jehovovi, adventisté sedmého dne, katolíci, mormoni, muslimové ... ale o to, jestli mají rozum. Znám katolickou rodinu, která dělá peklo i (katolickému) knězi (slouží mši v souladu s II. Vatikánským koncilem a modernějšími schválenými úpravami - a to je moc moderní). U svědků Jehovových je nebezpečím i to, že při (pravděpodobném) císařském řezu můžete dostat transfuzi. To pak bude jako v "Jak utopit doktora Mráčka" - Vy už nebudete člověk a jejich syn by stykem s Vámi ztratil lidskost (tedy lépe šanci na věčnou spásu). Ale podobný důvod si najde každý fanatik. Jak Vám radí jiní - máte-li šanci na vzdálený byt 1+KK, sbalte sebe, manžela, kufr s nejnutnějším a PRYČ. Nebo se připravte (ve svých 31 letech - a tedy cca 60letých prarodičích svého potomka) na desítky let války. Oni se budou podporovat a jejich boj s Vámi je bude držet při životě. I bez nich můžete žít plnohodnotný život, a dokonce (jak řekl papež František) dojít spásy. Stačí žít slušně (a žít slušně můžete i s tím, že si to neuvědomujete) - a to se ve válce nedá.

Mandla
10.9.2019 15:19

eMaR: To jsme se špatně pochopily. Znám jen povrchně pár příběhů a pár Kristových podobenství, jsou k zamyšlení. Myslela jsem to obecně, že může být Bible pro někoho inspirující atd. a nikomu to neberu. (Sama znám dvě ženy, kterým víra pomohla vyrovnat se se smrtí dítěte). Ano, desatero mi jako morální kodex taky vystačí ;)

Ely
10.9.2019 15:20

Hele, podle mě je Zuzmi tchýně Mariky :D. To jsou strašlivé žvásty. Z toho jde až strach, fuj. Žádný byt zadarmo by mi nenahradil vlastní rozhodování, vlastní domácnost. Běžte do podnájmu, uděláte líp.

Petr57
10.9.2019 15:25

Prvně se omliuvám za opakované vložení příspěvku - a prosím správce o vymazání duplicit. Icefish - obrázek k článku vkládá obvykel redakce, ne autor. Špatnost i dobrota je vlastností jedince, ne náboženství. Blahopřeji Vám ke kolegovi, který si svoji víru nechává pro sebe a Vám dopřál jen to, že o ní víte. Ono kdybyste měl každé ráno poslouchat, jak jste zhřešil, když jste si večer dal o pivo víc, že jste špatný, protože souložíte i jinak než na "misionáře", jakto, že si dáváte krvavou tlačenku ... a mohl by to být jen jiný jedinec stejného vyznání. zuzmi - víra je nádherná věc a je dobré, když se k ní člověk chce hlásit. Ale propagovat svoji víru bychom měli příkladným životem, ne vnucováním. Budu lepší katolík (jsem doopravdy katolík), když se nebudu často (nebo vůbec) opíjet, když nebudu zahýbat své ženě, když nebudu vykřikovat sprosťárny na ulici - nebo když dám 10 % mzdy na charitu, budu řádně platit alimenty svým 12 milenkám, v neděli ráno, hned jak vyspím opici, půjdu do kostela ke zpovědi a na mši a pak ztluču souseda, protože na mši nešel? Jsou dobří a špatní lidé, ne dobří a špatní katolíci, jehovisté muslimové... Paní by měla být vděčná za poskytnutí (luxusního) přístřeší. Ale vděk není to, že se zaváže k otroctví.

Petr57
10.9.2019 15:29

Zuzmi - píšete, že svědci Jehovovi následují Krista a jinde (cituji) "Špatní lidé proto při soudu neobstojí ani hříšníci ve shromáždění dobrých." Kristus ale v nejednom podobenství uvedl, že napravený hříšník má cestu ke spasení otevřenou. Nejste náhodou farizej, který pro svoji dokonalou bezhříšnost přehlíží úpotřeby jiných, zašlapává je do země a sám sebe vyzdvihuje? Mne, jako katolíka, nedělá lepším mé katolictví. Lepším mě může udělat jedině to, že budu dobře žít, jiným pomáhat a dělat dobro. Ale dobro nelze dělat tím, že jiným dělám ze života peklo!

Petr57
10.9.2019 15:42

eMaR - každá církev (doufám) není sektou. Ale jisté je, že v každé církvi člověk na sektáře může narazit. Také je jisté, že každá sekta se za církev snaží vydávat. Dále - Vašich 180 km je údaj odkud? Ono daleko od nich může být přes ulici, když bude vchod na druhou stranu, aby se nepotkávali a když si nebudou vidět do oken. A (v neposlední řadě), když jim nedají klíče od bytu a budou trvat na návštěvách jen po předchozím pozvání (nebo v případě nouze skutečně nejvyšší) a za dodržení pravidel. A naopak ani 1800 km nemusí být dost, když dají k dispozici klíče a budou pravidelně referovat o každém "prdu". Takže - ano, "Tatínku a maminko, přijďte nás navštívit každou sudou neděli od 14 do 15 hodin, ale nebudeme se bavit o víře. A kdyby náhodu bylo zle, zavolejte." Vím, je to těžké říct i rodičům partnera - a partner to bude muset říct rodičům svým. Ale (vyzkoušeno na vlastní kůži, byť nešlo o víru, ale "jen" o volný čas) je to nutné. Jinak nás staroušci (jak řekl můj dušezpytec) dokáží vyždímat jak hadr na podlahu.

Mandla
10.9.2019 15:45

Petr57 moc hezky jste to řekl. Zuzmi nechce rozumět. Ta bude kázat jak poustevník Školastykus, doufejme v konec jako v té pohádce :)

luciskajus
10.9.2019 15:51

Dobrý den, víte nemyslím si že za to jak se chovají rodiče mohou všichni svědci Jehovovi jelikož může být dobrý takový člověk jako i zlý a taktéž mezi nevěřícími je spousta nespravedlivých lidí kteří soudí druhé ale sami sebe ne.Rodiče partnera zřejmě nebudou ti praví křesťané kteří chtějí nenásilným způsobem šířit dobro a lásku které víra v Krista obnáší..nejde pak tedy o to v co nebo koho rodiče věří jde o člověka samotného jak se ke svým blízkým chová. Je smutné že tak rodina nemůže fungovat ale zlo se projevuje ve všech směrech a všude. Mladý pár by se bez zbytečných hádek měl odstěhovat a snad se časem přístup rodičů změní.PS: Zvláštní větu tady napsal jeden pán a to že díky Bohu je ateista..proč potom používá slovo díky Bohu :-) Přeji všem krásný den 31letá křesťanka :-)

normální chlap
10.9.2019 16:13

zuzmi: o čtrnáct procent lepší než Jehova je Létající Špagetové Monstrum. Nezakazuje transfúze krve a naopak doporučuje jíst špagety. Proto jsem pastafariánem a pomáhám všem ostatním se vymanit ze zhoubného vlivu všemožných sekt, včetně Svědků Jehovovitých.

ilueli
10.9.2019 18:49

Ti lidi Vám dali bydlení - a vy jste to přijala, i když jste věděla, jaké mají vlastnosti. Máte nemocné oči a vysoký tlak - a pijete alkohol. Je Vám 30, ale necháte se tetovat. Pak se vztekáte, když na to nékdo poukáže. Kdybyste byla skutečně dospělá, tak se chováte jinak předeším Vy.

Ely
10.9.2019 18:59

Looool, ilueli, co má tetování společného s věkem? Mě je 37, úspěšná jsem celkem značně, rozhodně podle měřítek naší společnosti zaměřené na vzdělání, příjem, rodinu mám taky a k tomu od svých 32 tetování přes celá záda, jeden rukáv a oba nárty :D. A nejvíce mě baví mravokárci, kteří na to poukazují. Co je vám po tom, že má Marika kérku? Její tchýni je po tom absolutní ho*no. Vám taky.

blue inka
10.9.2019 19:42

Není to o víře,ale o bydlení s rodiči! Moje tchýně chodí do kostela pravidelně,jako by tam měla píchačku,tchán se nijak moc neprojevuje.Přesto nám dokáží dělat ze života peklo...Ikdyž si zvyknete,že nemáte 100% soukromí,přesto je v nevýhodě ten,kterého rodiče to nejsou.Moje tchýně zapřísáhlá katolička kryla manželovu nevěru slovy,že pro chlapa je to přeci normální věc. Chápete to?!!!!

normální chlap
10.9.2019 20:22

Ely: ať si to uvědomujete nebo ne, tetováním promítáte své myšlenkové pochody na povrch svého těla. A lidé Vás podle něj budou hodnotit, protože úmyslně měníte svůj vzhled - a vzhled je jeden z prostředků komunikace mezi lidmi, stejně jako třeba způsob oblékání. Přístup "do toho vám nic není" je v tomto případě poněkud naivní, protože tím okolí vždy něco sdělujete :-) I kdybyste tím říkala jenom "nepleťte se do mých věcí", tak je to pořád významné sdělení a návod, jak k Vám mají lidé přistupovat :-)

hrdv
10.9.2019 22:07

Ano, přispěvatelka zuzmi je naprosto typickou ukázkou mírumilovného a nikdy se nikam nevtírajícího člena církve Jehovovy. Na místě autorky článku, bych se rychle sebrala a šla bydlet k rodičům nebo kamkoli jinam, na mne by nikdo takovéhle žvásty nehrnul, natož na moje děti.

shady
11.9.2019 00:10

Pro Petra 57 : SJ nejsou církví ani sektou ( vzdělaný člověk zná obsah pojmu sekta) ale v jiných státech pronásledovanou náboženskou skupinou, v Čechách uznanou bez příspěvků státu na rozdíl od Katolické a jiné církve ,( v Rusku i zatýkanou a mučenou). V době 2.sv války zavíranou do koncentračních táborů s fialovým trojúhelníkem na šatech - podobně jako židé s Davidovo hvězdou a to jen proto, že se neklaní vládám tohoto světa a odmítají být součástí násilí a vražd. Z dobových fotografií však víme jak přátelsky si potřásal papež rukou s Hitlerem. Největším zločinem proti církvi se stal knihtisk, protože umožnil všem lidem studium bible a tím odkrýt chování a přístup k božímu slovu církve "svaté" . Každý, kdo si jen přečte pouze Desatero, pochopí jak dodržuje církev boží slovo. ( Kdo je nevěstka, která smilní s vládami světa ???? ). Každá víra, pokud změní člověka v dobrého, je dobrá, ale jestli člověk přijme do srdce pravého boha - je na každém jednotlivci. Přečtěte si úvod ekumenického překladu bible vydávaného církví svatou a dočtete se, že boží jméno je Jahve, nebo ve zkratce JHVH ale díky tradici bylo změněno na Hospodin. Taky toužíte aby vám někdo změnil vaše jméno, které jako rodinné hrdě nosíte, bez vašeho souhlasu??? Je neskutečně mnoho důkazů, kterými mohu argumentovat, ale jen tam, kde je mysl důkazům a logickým argumentům nakloněna. Nejde vůbec o hloupý argument "Vymývání mozku". A k úvodnímu článku - SJ se nebudou plést do rozhodnutí snachy, právě proto, že není SJ a k informaci o transfuzi - přečtěte si vyjádření renomovaných lékařů z okolních států k transfuzi - že krev je orgán, se kterým se vaše tělo musí při přijetí (transfuzi) vyrovnat a že často sebou nese riziko nejen pozdějších následků na zdraví, ale i smrt a že jsme banánová republika, když odpíráme pacientům již dávno lety ověřené lékařské postupy vylučující právě zmíněná rizika. Neznalost, pisatelé těchto článků, z vás dělá hlupáky ( tím neříkám že hlupáky jste!!!!!) a nabádám vás k ověřování si informací z nezkreslených a pravdivých pramenů. A jen pro zajímavost - z časopisů SJ se používají články ke studiu na Univerzitě Karlově - taky chcete říct, že tam jsou vymydlené mozky ???? A pro pisatele o příspěvcích SJ - jedná se o dobrovolný dar, a ne pravidelný a žádný desátek - záleží opět na každém , kolik chce či může !!! Doufám, že moc nepobouřím a nevyvolám vášně, ale kdo používá rozum, pochopí má slova a bude hledat odpovědi tam, kde na ně pravdu najde.

normální chlap
11.9.2019 00:37

shady: ano, na Karlově univerzitě se též vyskytují vymydlené mozky. Však se podívejte sám: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/158884/ Tedy jestli to pochopíte :-D :-D :-D

kolcava
11.9.2019 06:17

normální chlap: Úúúúúú, kde jste to vylovil? To je tedy síla! Tak už i u nás... U Cimrmanů by to bylo skvělé představení, ale jako bakalářská práce na UK?

eMaR
11.9.2019 10:26

Petr57 - 180 km vnímám jako bezpečnou vzdálenost od takové tchyně a tchána - nemám na to vzoreček, prostě to tak cítím. Je to dost daleko na to, aby se viděli 1 den o vánocích a jeden víkend o prázdninách - u takovýchto lidí stačí - zbytek roku je o čem vyprávět kamarádům. Jakékoli uskupení sdružující lidi na základě malicherných odlišností od jednoho a toho samého je pro mě hloupé a nehodlám se toho účastnit. Víra by měla lidi spojovat - církve je rozdělují. Navíc jak už se tu psalo, to že patříte k nějaké té sektě (církvi), z vás lepšího nebo horšího člověka nedělá. Každý se chce cítit výjimečný a jedinečný - bohužel, někdo podlehne těmto sedmilhářům co se ohánějí životem věčným a dává jim pocit oné toužebné "výjimečnosti"... je to smutné, ale je to tak. Konkrétně katolíci u mě skončili, když jsem se dozvěděla, (jako dítě), že beránek žijící s vlkem pohromadě je pouhá metafora a zvířátka údajně nemají duši a přístup do království nebeského. To zklamání! Ta hrůza! O to nestojím :-). Shady - celý příspěvek vnímám jako děs... Ale zareaguji jen na jedno: nenapadlo vás, že renomovaní lékaři jsou taky SJ??? Je to pitomost! Nebudu odmítat pokroky v lékařské vědě jen proto, že si to vymyslela nějaká sekta!

Mandla
11.9.2019 10:54

V zájmu dobrých vztahů, by mělo obecně platit pravidlo (ať v diskusích, nebo reálu) : Nikdy se nepouštět do debat o politice a náboženství ;)

Ely
11.9.2019 11:12

Mandla, v reálném životě o náboženství nikdy nediskutuji... Never ever :D. Tak půlka široké rodiny katolíci, čtvrtina evangelíci, máme dva muslimy (čili i děti budou muslimského vyznání po otci) a zbytek tvrdí ateisté :D. Kdyby došlo na horké debaty, tak se pobijeme :D.

Mandla
11.9.2019 11:17

Ely xD

normální chlap
11.9.2019 11:30

Právě naopak, diskuse o víře všeho druhu (náboženství, ACC, hrnce Zepter, homeopatie, veganství,...) jsou ty nejzábavnější a osobně se jim nikdy nevyhýbám :-) Mimochodem, nejlepší způsob jak poznat, že je někdo indoktrinovaný nějakou sektou je mít lehkou připomínku k podstatě jeho víry. Pokud se dočkáte čtvrthodinové litanie resp. třicetiřádkové odpovědi plné odkazů na autority, máte jasno v tom, že jde o sektu a dotyčný v ní vězí až po uši :-)

Mandla
11.9.2019 12:08

Máte pravdu oba, Ely i normální chlap, popichovatel;) Takže v reálu ne (nebo hooodně si rozmyslet s kým), na netu ano. Tady ta diskuse byla po dlouhé době živá, bez toho by nebyla a baví, ale taky ještě hodně slušná. Slušel by jí lepší formát, minimálně ve vláknech. Jinde bych ji nedala (parlamentní listy, aktuálně,..), pročítám, nepřispívám. Přes snahu diskutujících být co nejsprostší a vymyslet nový slovní paskvil, mi tam úplně uniká podstata sdělení :)

normální chlap
11.9.2019 12:30

To se stává, kdy diskutují dva věřící (v něco jiného). Diskuse věřícího s nevěřícím nebývá tak plamenná, taková spíš vypadá jako horečné obhajování z jedné strany a bezmocný údiv ze strany druhé :D

true
11.9.2019 13:01

zuzmi: Stále neodpověděla jak může věřit někomu kdo prokazatelně LŽE? Jak může věřit organizaci která několikrát vydávala falešné svědectví ve jménu boha, naposledy milióny lidí uvedla v omyl, do očí jim tvrdila, že lidé kteří zažili a PAMATUJÍ rok 1914 NIKDY NEZEMŘOU!

normální chlap
11.9.2019 13:25

true: vysvětlení je zde: http://www.osel.cz/9316-proc-se-prolhane-zpravy-siri-jako-plisen-neurologicke-vysvetleni.html Podle toho článku člověk raději věří prokazatelnému nesmyslu než by riskoval exkomunikaci ze své sociální skupiny. To vše se děje podvědomě, tj. člověk nepředstírá před svými soukmenovci víru, ale opravdu tomu nesmyslu věří, mozek prostě "vypne" logiku aby si zachránil život (protože exkomunikace z tlupy znamená u člověka i většiny dalších druhů opic smrtelné ohrožení).

shady
11.9.2019 20:30

Nechtěl jsem se již zapojovat do této diskuze, ale svědomí mi to nedovoluje. Pro upřesnění - jako bývalý policista jsem pro ověření pravdivosti různých tvrzení o SJ sháněl důkazy. Předně - jako sekta by nebyli státem uznaná náboženská skupina ( najděte si vysvětlení pojmu sekta ). K příspěvku true - ohledně r. 1914 - i u SJ jsou stále jen a jen omylní lidé, kteří byli jen přesvědčení, že 1.sv válka je biblí zmiňovaný Armagedon a tudíž přicházející den božího zúčtování. Podle důkladného studia však byli nuceni svůj omyl přiznat a přišli na to, že došlo jen ke svržení Satana na zem a od této doby zde na zemi "kraluje". Vše je zaznamenáno v bibli. Prostě i "mistr" tesař se sekne. A pokud jde o věčný život - ten kdo zaplatil za hříchy svou smrtí, má naději že bude vzkříšen a dostane znovu šanci se postavit na stranu Krista a nebo navždy zemřít - právě pro tohle musel Ježíš Kristus zemřít a byl to on kdo vědomě tuto oběť přinesl. Tolik k mým poznatkům z bible. K příspěvku normální chlap - ano taky souhlasím - ve škole nás učili že podle Darwina pocházíme vývojově z opic a cpali to do malých mozečků s takovou vehemencí, že jsme tomu věřili. Nikdo se nepozastavil už nad tím, že se jednalo o TEORII a je to již vědci dávno vyvráceno. Největšími zastánci a propagátory ve svých zemích byli Mao Tse-tung , Stalin a Hitler - není to zarážející ??? Stejně jako již dávno vyvrácené tvrzení o tzv. " Čištění krve" u SJ. kdy údajně docházelo jedenou za rok v objektech SJ k hromadnému cizoložství v rámci uvedeného čištění. Ejhle, se spřístupněním do jejich objektů a to kdykoliv, se toto tvrzení vyvrátilo. Takže, kdo chce plivat slinu, tak jí stejně plivne - že ???? Prosím jen - začněte se chovat jako zodpovědní a rozumně uvažující lidé a než budete prosazovat již dávno vyvrácené mýty, najděte si hodnověrné zdroje a pak sdělujte své poznatky. Nikdy jsem netvrdil a netvrdím, že naprosto všichni SJ jsou 100% ve své víře a jednají naprosto v souladu s božím slovem, ale jsou to jen lidé a ti, se kterými jsem se já setkal, si minimálně zaslouží mnohem větší úctu, než jí tu někteří projevují.

shady
11.9.2019 21:32

A vzhledem k tomu že SJ je cca 8,5mil, pak tvrzení k celkovému počtu obyvatel na této planetě , které tady propaguje normální chlap , že SJ jsou SMRTELNĚ ohroženi exkomunikací z tak početně silné skupiny je zcela logické, než se přidat k té zbývající a hlavně k těm co popichují a šíří nenávist. Kdyby se jen zamyslel, proč je tolik lidí, kteří věří v cokoliv, aniž by to mělo hmatatelnou podobu. Že by tím, že je to zkrátka lidstvu dáno, obracet se k něčemu , někomu ???? Proč každý člověk, v čase kdy umírá volá boha a prosí o záchranu, aniž by v něj kdy ve svém životě věřil ?? Proč volají příbuzní a prosí boha aby jim blízkého zachránil ??? Protože ví, že lékař tohle nedá !!!!!! Nepřesvědčuji k víře, jen přesvědčuji k zamyšlení - posměvačů je všude plno !!!!

Mandla
12.9.2019 07:26

Marika má už sbaleno :)))

eMaR
12.9.2019 10:12

:-) a já vím, co ji přesvědčilo.....

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz