Program Volba spotřebitelů slaví 25 let. Po celou tuto dobu dává šanci výrobcům a dodavatelům zjistit odpovědi na otázku preferencí zákazníků a svými výsledky ukazuje zajímavé trendy ve vývoji potřeb a přání kupujících. V jubilejním ročníku 2025 soutěžilo o přízeň spotřebitelů 256 produktů od 201 firmy v 66 kategoriích.
Stejně, jako již v mnoha předchozích ročnících, se Babinet.cz a hlavně jeho čtenářky a čtenáři, kterým tímto děkujeme, zúčastnili rozhodování a projevili svou přízeň jednomu ze soutěžících výrobků. Který byl tím šťastným, je uvedeno v závěru tohoto textu. Dříve ale uvedeme další podrobnosti o akci samotné:
Výsledky byly slavnostně vyhlášeny organizátorem programu, spol. ATOZ Marketing Services, 12. června na galavečeru v Empire Hall pražského Slovanského domu. Tradičním partnerem programu byla opět společnost NielsenIQ, která zajistila průzkum mezi čtyřmi tisíci českými spotřebiteli.
Velký zájem byl letos v oblasti proteinových výrobků, a to hlavně v kategorii „proteinové
tyčinky“. Mnoho inovací zaznamenala oblast nápojů, ať už šlo o vody funkční, vitamínové,
minerální, dětské, ovocné nebo energetické.
Zajímavým trendem byla v letošním ročníku kategorie ekologických prostředků do domácnosti, která byla hojně zastoupena řadou českých značek. Kreativní novinkou byla například i Šunka na rohlík. Tedy šunka tvarovaná podle rohlíku, aby plátek spotřebitel využil snadno a beze zbytků. Nebo třeba toaletní papír Harmony 4=8, který má dvakrát tolik papíru oproti standardní ruličce. Také známý nanuk Mrož nyní nově ve verzi lahodného dezertu s 63 % tvarohu.
S inovacemi přišla i řada českých firem, jako například Lakma Česká republika s čisticími výrobky Sidolux, řadou ekologických produktů obsahující minimálně 96 % přírodních látek, a navíc s příjemnou vůní ranní rosy. Nebo Spontex, který přišel s inovací staršího výrobku v podobě hadříku z mikrovlákna. Ten okna čistí beze šmouh a je účinný i bez použití čisticích prostředků.
Pivovary Staropramen ohromily nejenom spotřebitele, ale i odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění. A to nejenom pro 0 % alkoholu, ale i pro jedinečné použití dusíku, který se po otevření plechovky uvolní z malé plastové kuličky. Vytvoří tak příval bublinek, které způsobí, že po nalití do sklenice si můžeme vychutnat bílou hustou pěnu jako z právě načepovaného piva.
Hlavním symbolem nové kampaně Volby spotřebitelů je animovaná ruka s palcem nahoru – přátelská, nadsazená a rozhodně ne nudná. Tato ruka není jen tak ledajaký ukazatel, ale chytrý pomocník, který v nákupním dobrodružství najde ty nejčerstvější a nejspolehlivější produktové novinky. Slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ tak přesně vystihuje, na co program chce poukázat. Tedy rychlý a jistý výběr bez nekonečného hledání a pochybností. Protože kdo by dnes chtěl bloudit mezi regály bez jasného signálu, že produkt je ověřený a stojí za to? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, propojujícím výrobce a spotřebitele.
Program Volba spotřebitelů každoročně spolupracuje s mnoha silnými mediálními partnery. Prostřednictvím mediálních partnerů se informace o novinkách dostanou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, na YouTube a v online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Mezi čtenáři Babinet.cz se v letošním ročníku umístily na prvních 3 místech tyto produkty:
- TUŇÁKOVÉ SALÁTY FRANZ JOSEF KAISER od GASTON
- HANÁCKÁ KYSELKA KOLAGEN A HANÁCKÁ KYSELKA PAMĚŤ od Mattoni
- NANUKY A ZMRZLINY PINKO od Pinko
Vítěz soutěže, kterému tímto ještě jednou gratulujeme, pak získal jako cenu kampaň na našich stránkách v hodnotě 150 000 Kč.
Gratulujeme samozřejmě i výhercům naší soutěže, Vladimíře Musilové, Vítězslavě Urbanové a Janu Řezaninovi, a přejeme příjemné užití balení vybraných soutěžících výrobků.
Kompletní přehled vítězných výrobků v jednotlivých kategoriích najdete ZDE
Zdroj: ATOZ Marketing Services, redakčně upraveno
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.