Je málo značek, které jsou schopné na trhu udržet zájem spotřebitelů po několik generací. Důvody mohou být různé – změna návyků, módních trendů, generační výměna, nebo v případě potravin třeba jen chutí.
Firmou, pro kterou je v tomto ohledu rok 2025 výjimečný, je značka Spak. Právě letos firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny Hanse Petera Spaka.
Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly.
Rodinná firma byla založena roku 1935 v Rakousku Fritzem Spakem, otcem dnešního majitele Hanse Petera Spaka. Dnes je do vedení firmy zapojen i Peter Spak, syn Hanse Petera, který pokračuje ve šlépějích svého otce i dědečka. Jeho cílem je rozvíjet značku s respektem k historii a zároveň s jasnou vizí pro 21. století.
„Když jsme začínali, nevěděli jsme, co nás čeká. Ale věřili jsme, že když budeme dělat věci poctivě a srdcem, lidé to poznají. A že tradice se nevybuduje za rok, ale za desetiletí,“ vzpomíná Hans Peter Spak.
Společnost vyrábí produkty ve dvou továrnách: v Rakousku a Sušici na Šumavě, kde Spak působí už více než třicet let. Sušický závod za tu dobu vyprodukoval více než 20 000 tun omáček, kečupů, majonéz a dalších výrobků, ve kterých se prolíná důraz na tradici i snaha hledat nové cesty.
Produkty si zakládají na dlouholeté tradici, kvalitních surovinách a originálních recepturách. Firma také klade důraz na výzkum a vývoj inovací, jako první tak přichází s originálními řešeními nových produktů, jako je například veganská majonéza a tatarská omáčka či BIO výrobky.
Díky svému preciznímu výrobnímu procesu se produkty společnosti dlouhodobě těší jednomu z nejvyšších hodnocení v rámci nezávislých spotřebitelských testů. Například tradiční ketchup má základ receptu, který se nemění už 60 let. Jeho recepturu ale vylepšuje podíl rajčat zvýšený na 165 gramů rajčat na 100 gramů ketchupu, z rajčat pěstovaných v EU a bez přidaných konzervantů.
Další letošní novinky jsou dvě originální omáčky, které reflektují aktuální spotřebitelské trendy: jednodušší složení, výraznou chuť a důraz na kvalitní suroviny. „Stále jsem prvním ochutnávačem, přes kterého jdou všechny nové produkty“ říká Hans Peter Spak.
Michal Neškera, obchodní a marketingový ředitel k novinám prozradil: „Obě novinky jsou výsledkem důkladného vývoje a pečlivého testování. Například do řady Gourmet ketchupů jsme přidali o 10 % více rajčat – místo 150 gramů nyní obsahuje 165 gramů rajčat na 100 gramů ketchupu. Důležitý je také původ rajčat. Kečupy jsou z rajčat zrajících na slunci Jižní Evropy. Řídíme se tím, co si naši zákazníci přejí: autentické chutě, kvalitní suroviny a receptury, které si oblíbí celá rodina“.
O své recepty, ke kterým jsou ketchupy a omáčky nepostradatelné, se s námi v rozhovoru rozdělil kuchař Honza Řepa.
Obchodní a marketingový ředitel Michal Neškera zase doplnil, co je tajemstvím chuti a kvality a na co si při výběru nejvhodnějšího produktu dát pozor.
Zdroj: Spak, redakčně upraveno
Zdroj foto: Spak
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.