Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: 2 dny v New Yorku

Filmová recenze: 2 dny v New Yorku

29.5.2012 - Hana Kasalová

Nová americko-francouzská komedie režisérky a zároveň představitelky hlavní role Julie Delpy "2 dny v New Yorku" se chystá do českých kin na konci května.

Původem Francouzka Marion /Julie Delpy/ žije v celkem poklidném vztahu se svým přítelem Mingusem /Chris Rock/ do chvíle, kdy na návštěvu přijede její francouzská rodina. Velmi osobitý tatík /Albert Delpy/, francouzsky nekonvenční sestra Rose /Alexia Landeau/ a její téměř stále zhulený sexuální partner Manu.

Hluční vetřelci si v novém prostředí dělají, co se jim zachce. Jejich francouzská hrdost a přesvědčení, že jsou vlastně doma a mohou si dělat co se jim zlíbí, se brzy setká s odporem Marionina přítele Minguse. Coby typický Amík s černou pletí se nestačí divit. Jeho rodina díky příbuzným prochází postupnou transformací a jediný, který je mu ochotný naslouchat je americký prezident Obama. Tiše a s velkým úsměvem stojící v životní velikosti, vystřižený z kartonu či čeho, se zubí v Mingusově noře, kam ten chudák neustále utíká před francouzskými vtípky, zvyky, tradicemi a sexy holým zadkem Marioniny sestry. Rosa má široké srdce a nestydí se do něj narvat všechny nápadníky světa, i když jsou již dávno zadaní.

Snímek uvedený coby komedie u mě návaly smíchu bohužel nevyvolal. Spíše šlo o více než trapné pokusy rozesmát případné publikum. Často jsem cítila, že i herci ve svých rolích nejsou dobře usazení a melou páté přes deváté, jenom proto aby sršeli humorem. Na paškál si brali hlavně francouzskou kulturu versus americkou, pořád někdo měl trapné sexuální narážky, kterým se dnes už snad ani nejde zasmát. Přišlo mi to spíše jako chabý pokus o vtip, který se často předvádí v levných seriálech na pokračování.

Co více dodat? Chcete 91 min poslouchat rádoby trapný humor? "2 dny v New Yorku" ho má plné hrsti a nestydí se ho štědře rozdávat.

USA/Francie

Režie:  Julie Delpy