Babinet.cz  /  Magazín  /  Cestování  /  Krásy a rozmanitost Keni táhnou stále více turistů

Krásy a rozmanitost Keni táhnou stále více turistů

Martina Šnajdrová

 

Hotelový pokoj

Keňa se těší stále větší popularitě mezi turisty. V historii dosáhla největší návštěvnosti v roce 2007 (1 048 732 příjezdů), když pak došlo k následnému výraznému propadu v důsledku nepokojů v roce 2008. Keňská turistická centrála tehdy vynaložila nemalé finanční prostředky na mohutné propagační kampaně a otevřela svá zastoupení v dalších zemích, mimo jiné také v Praze, s působností pro střední Evropu.

Plameňáci

Propad návštěvnosti se podařilo překonat v roce 2010, kdy do Keni přicestoval 1 095 842 turistů, loňský rok pak zaznamenal další nárůst, a to o 15,4 %. Keňu vloni navštívilo celkem 1 265 136 turistů, kteří zde utratili 97,9 miliard keňských šilinků, což je o 32,9% více, než v roce předcházejícím. Příjem z cestovního ruchu patří k jednomu z hlavních zdrojů příjmů do keňské ekonomiky. Do Nairobi přiletělo v loňském roce 1 030 436 turistů, 233 844 jich letělo rovnou k moři, do Mombasy. Díky charterovým letům českých cestovních kanceláří létá více Čechů do Mombasy, a to hlavně v zimních měsících, listopadu až dubnu, kdy jich sem vloni přiletělo 3 161, z celkového počtu 5 299. Češi o dovolené relaxují v letoviscích u Indického oceánu a svůj pobyt si občas zpestřují výletem na safari. Většinou se vydávají do nejbližších národních parků Tsavo East a Tsavo West a také zavítají do přístavního města Mombasy a na ostrov Lamu, míst spojených se svahilskou architekturou a kulturou.  Ti, kteří jedou především za divokou přírodou, si oblíbili Maasai Maru, jezera Nakuru a Naivasha, Amboseli, Samburu,… a poté, co 4 naši nosorožci ze ZOO ve Dvoře Králové přesídlili do rezervace Ol Pejeta, i toto místo stále více navštěvují.

Skupina žiraf

Hlavními zdrojovými trhy jsou Velká Británie, USA, Itálie, Německo a Indie, která z pátého místa vytlačila Francii. Některé země v loňském roce zaznamenaly nárůst dokonce větší než 40%. K nim se svými 40,2% řadí Česká republika, z Polska přijelo o 42.1 % více turistů a z Maďarska dokonce o 47,7% více turistů.

Pražská kancelář Keňské turistické centrály značně zvýšila svými marketingovými aktivitami povědomí o této rozmanité zemi divoké přírody, moře a golfu. Spolupracuje s cestovními kancelářemi, novináři i cestovatelskou veřejností. Působí na cestovatelských veletrzích, vydává propagační materiály v češtině a také připravuje české webové stránky. Podporuje znalosti prodejců edukativními prezentacemi a informuje o novinkách v destinaci.

Lvi v trávě

Africké děti na velbloudu

www.travel-marketing.cz
www.magicalkenya.com

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip