Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Aby se i sluchově postižení mohli dovolat

Aby se i sluchově postižení mohli dovolat

14.7.2011 - Redakce Babinet

Téměř každý z nás je zvyklý denně používat telefon jako přirozenou součást svého života. Mnozí z nás si neuvědomují, že to nemusí být samozřejmostí. Napadlo vás někdy, zda a jak mohou telefon používat lidé s částečnou nebo úplnou ztrátou sluchu? Díky bezplatné nonstop službě „Hovor pro neslyšící“, kterou jako jediný operátor provozuje společnost O2, i takto hendikepovaní lidé mohou komunikovat s okolním světem. Stačí operátorce poslat SMS, e-mail nebo zprávu na ICQ, a ta ji následně přetlumočí adresátovi. Funguje to i opačným směrem, tedy v případě, že neslyšící potřebuje přijmout zprávu od druhé osoby. Operátor ji jednoduše přepíše do textové podoby. Kromě dohledání kontaktu za ně vyškolení pracovníci vyřídí odpověď na inzerát ohledně zaměstnání, objednání u lékaře, omluvení dítěte ze školy, zjištění vlakových nebo autobusových spojů a mnoho dalších, pro slyšícího člověka, běžných věcí, se kterými však mají neslyšící problém. Pardubické O2 callcentrum takto pomůže vyřídit přes 1550 požadavků měsíčně. Službu mohou využít všichni neslyšící či nedoslýchaví lidé, kteří vlastní kartu ZTP.

Hovor pro neslyšící je pro zákazníky všech operátorů zcela bez poplatků. Dá se využít prostřednictvím SMS na číslo 722 147 147, e-mailem na adrese neslysici@o2.com nebo ICQ zprávou na operátora s přezdívkou Služba pro neslyšící pod číslem 593 439 364. Zákazníci vlastnící psací telefon získají potřebnou pomoc vytočením čísla 800 143 143. Pro komunikaci faxem pak slouží číslo 800 147 147.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz