Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Jsem číslo 4

Filmová recenze: Jsem číslo 4

8.4.2011 - Hana Kasalová

Po projekci napínavého thrilleru "Jsem číslo 4" režiséra D.J. Causo se snažím vyznat ve svých pocitech, orientovat se v tom, co jsem právě zažila prostřednictvím filmového plátna. Naoko příběh obyčejného chlapce, kterých za den člověk potká stovky. Postupně se něj vyklube velmi pozoruhodný mladý muž, utíkající před nekompromisními nepřáteli. Hlavními tématy nového snímku jsou mimozemské civilizace, jejich zánik a naopak záchrana těch, jimž se podařilo jako zázrakem přežít. S kým to vlastně žijeme? Kdo nás pozoruje a o našem životě ví více než my sami?

Nicméně vraťme se k hlavnímu hrdinovi. Dostal jméno John Smith /Alex Pettyfer/, chce být teenagrem, tak jako všichni lidé jeho věku. Užívat si, zakořenit, prožívat běžné radosti. Namísto toho vyjde najevo, že je obdařen mimořádnými schopnostmi, do tzv. obyčejného člověka má skutečně daleko a o zakořenění nemůže být ani řeč.  Údajně pochází z planety exotického jména Lorien, která byla zničena mimozemskou radou Mogadoriánů. Ta zlikvidovala všechny obyvatele této mírumilovné planety, zachránilo se pouze devět dětí. Podařilo se jim uprchnout na Zem a jsou doprovázeni přidělenými ochránci. John je jedním z nich.

Pronikavý pohled hlubokých hnědých očí, pevně stavěné mužské tělo, mírně nahrbená ramena. "Outsider" jak svým atraktivním vzhledem, tak vibrací  energie. Typ člověka, který zaujme hned na první pohled.

Snímek vyniká nejenom fyzickým, ale také emocionálním pohybem. Vzrušení, akce, souhra "outsiderů", první zamilovanost, čistota citů.

"Jsem číslo čtyři" je díky svému příběhu plné nestandardních situací, divák je vtažen do děje, ať už chce či ne. Chvílemi se sice jedná o příliš rychlý spád událostí, ale když už jednou bojujete s mimozemskými silami, tak to zřejmě ani jinak nejde. Nechci snímek z tohoto pohledu zesměšňovat, ale občas jsem měla pocit, že od toho fascinujícího se najednou dostávám do příliš "levných" triků a her s krví, světly, zbraněmi a hlavně zázraky, které těm "hodným" pomáhají přežít. Každopádně je v tom určitý typ magnetismu, něco, co člověka přiková ke své sedačce a přesvědčí ho vydržet až do konce.

USA  2011
Žánr: akční, sci-fi

Režie:D. J. Caruso