Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Biohackingem proti stárnutí: Pozitivní návyky, které prodlužují mládí a zlepší život

Biohackingem proti stárnutí: Pozitivní návyky, které prodlužují mládí a zlepší život

22.8.2022 - redakce Babinet.cz

I když jste možná ještě o biohackingu neslyšeli, rozhodně jste se s ním už setkali. Za cool názvem se totiž neskrývá nic jiného než balík tipů, rad, vychytávek, pozitivních návyků a způsobů, jak si zkvalitnit život. V souvislosti s biohackingem v podstatě pracujete se svým potenciálem a snažíte se o nejlepší verzi sebe sama.

zdroj: iStock

Můžete namítat, že jde biohacking mimo vás, ale pravděpodobně bude opak pravdou. Pokud se například snažíte chodit spát ve stejnou hodinu a ve stejnou hodinu vstáváte, už v biohackingu lehce jedete. Totéž platí pro vnímání malých radostí, pro sledování vlastních pocitů nebo pro schopnost odmítnout to, co vám nedělá dobře. To všechno je biohacking.

Přínosy biohackingu

Biohacking je fajn a nese s sebou spoustu benefitů. Pojďme se na některé z nich podívat blíže:

  • dlouhověkost
  • rovnováha
  • psychická pohoda
  • lepší spánek
  • odolnost vůči stresu
  • zlepšení fyzičky
  • umírnění strachů
  • zlepšení paměti
  • hezčí a jasnější pokožka
  • posílení soustředění
  • zmírnění výkyvů nálad
  • celková odolnost
  • pozvednutí sebevědomí a posílení sebedůvěry
  • uvědomění
  • posílení imunity

Tak jako je tomu ale u všeho, pozor na rozumnou míru. I s biohackingem to můžete přehnat a některé experimenty by se vám nemusely vyplatit. Biohackeři, kteří už s tímto životním směrem mají nějaké své zkušenosti, by vám jistě kladli na srdce, abyste začínali pomalu. Například vrhnout se po hlavě do otužování, když jste to nikdy předtím nedělali, je nesmysl. I na biohacking musíte jít s rozumem a začínejte pomalu.

Biohacking a stárnutí

Můžete se pustit do laboratorních pokusů, které v biohackingu nejsou až tak výjimečné a jít mládnutí naproti touto cestou. Nebo si můžete osvojit nové pozitivní návyky, které proces stárnutí zpomalují. A vůbec nejde o něco, co byste snad neznali. Naopak. Funkční tipy a pozitivní návyky sahají daleko do historie. Posuďte sami:

  • kvalitní strava
  • pestrost jídelníčku
  • sezónní potraviny
  • dostatečný pohyb
  • dostatečný spánek
  • cílené posilování imunity
  • chůze bez bot
  • vnímání vůní
  • práce s čakrami
  • uspořádání prostoru
  • omezení cukru
  • vědomá péče o zdraví
  • přerušovaný půst
  • žádné modré světlo před spaním
  • odstřihnutí lidí, kteří na vás mají negativní vliv
  • skoncování se zlozvyky
  • dechová cvičení
  • psaní deníku

A mnoho dalšího. Nástrojů, jak docílit lepšího života je moc a nemusíme tomu zákonitě říkat jen biohacking. Cokoliv, co vám dělá dobře, a víte, že vám to či ono prospěje, váš život zkvalitňuje. Udržíte se tak v kondici a budete si hýčkat psychickou pohodu. To všechno se v boji proti rychlému stárnutí počítá.

Mějte ale na paměti, že v souvislosti se stárnutím hraje roli více faktorů. Musíme brát v potaz také genetiku, dosavadní způsob života, kosmetiku, zdraví, péči o tělo i duši, zázemí, vztahy… To všechno se v našich tvářích odráží a nemůžeme přes noc čekat zázraky. Koneckonců i zlepšení trpělivosti a pilování schopnosti přijetí neměnného můžou být pozitivním výsledkem biohackingu.

napsala Bára Klímová

zdroje:

https://agelessbodyblog.com/anti-aging-biohacking/

https://knowabouthealth.com/anti-aging-biohacking/

https://antiagingbed.com/products/biohacking-mattress

https://emfshieldprotect.com/blog/biohacking-benefits-tips-171767

 

 

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip