Babinet.cz  /  Recepty  /  Bezmasá jídla  /  Jarní grilovaná mrkev. Příloha i hlavní chod!

Jarní grilovaná mrkev. Příloha i hlavní chod!

11.5.2020 - AndreaP.

Mrkev obsahuje mnoho pro tělo důležitých vitamínů a dalších užitečných látek, z nichž nejvýznamnější jsou pak β-karoteny. V kuchyni se pak používá její kořen i nať. Problém u této zeleniny pak ale bývá její ne zrovna výrazná chuť. O tom, že pečením chuť mrkve povýšíme na nebeskou manu, jsem si povídali už v článku Levná a naprosto jednoduchá. Pomazánka z pečené mrkve, kde jsme tak z často neoblíbené mrkve, a to zejména u dětí, udělali vyhledávanou pochoutku. A dnes půjdeme ještě kousek dále ...

Potřebujeme:

  • svazek čerstvé jarní mrkve i s natí
  • sůl
  • lžička medu
  • olivový olej
  • petrželka

 

Troubu zapneme a předehřejeme si jí na teplotu 180 stupňů.

Mezitím si každou mrkev jednotlivě řádně očistíme a odstraníme přebytečnou nať, ale ne celou, vždy zhruba 3 cm ponecháme. Teď nás čeká "nejtěžší část" receptu a sice, že každou takto očištěnou mrkev celou jemně potřeme olejem a naskládáme do pekáčku také lehce vytřeného olejem. Oleje není třeba moc, ale je důležité, aby opravdu pokrýval vždy celou mrkev. Osolíme.

Pekáček vložíme do trouby. Během pečení můžeme mrkev alespoň jednou obrátit. Po zhruba půl hodině (záleží na velikosti mrkve) potřeme tyto mrkve medem a necháme ještě chvíli dopéci pod grilem.

Na talíři pak můžeme posypat čerstvou petrželkou. Mrkev je velmi vhodná jako příloha k masu, například drůbežímu, ale dá se jíst také jako hlavní pokrm s přílohou v podobě kaše z brambor, případně rýže.

(foto: dinneratthezoo.com)

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další recepty

Náš tip