Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Jarní premiéry v Rokoku: David Grossman a Luchino Visconti

Jarní premiéry v Rokoku: David Grossman a Luchino Visconti

27.2.2020 - redakce Babinet.cz

Hned dvě premiéry se v březnu uskuteční v divadle Rokoko. První bude dramatizace bestselleru izraelského spisovatele Davida Grossmana Přijde kůň do baru s Jurajem Kukurou v hlavní roli a druhou divadelní verze Posedlosti, filmového scénáře italského režiséra Luchina Viscontiho.

V divadelní adaptaci Grossmanovy knihy, oceněné v roce 2017 prestižní Man Bookerovou cenou, se 6. března divákům poprvé představí Juraj Kukura jako stárnoucí stand-up komik Dovík Grunstein, který se během dvouhodinového vystoupení v baru na periferii nevýznamného města pokusí o nemožné: pobavit publikum a přitom se vyrovnat s vlastním životem. „Je to příběh jednoho pokleslého komika, ze kterého se stane člověk, “ řekl Juraj Kukura k inscenaci. Vedle Kukury obsadil režisér Martin Čičvák ještě Terezu Marečkovou.

O tři týdny později 28. března bude následovat premiéra Posedlosti. Film italského režiséra Luchina Viscontiho z roku 1943 je inspiroval román představitele tzv. americké drsné školy Jamese M. Caina Pošťák vždycky zvoní dvakrát. Snímek v době uvedení (1943) vyvolal skandál a do běžné distribuce se dostal až po skončení druhé světové války. V Rokoku v nastudování temného psychologického příběhu o milostném trojúhelníku hrají mileneckou dvojici Lucie Žáčková a Aleš Bílík. „James M. Cain stál u zrodu žánru drsných milostných příběhů. Jako básník vraždy a morálních důsledků viny plynoucí ze silného vášnivého milostného citu se soustředil na subjektivní psychologické pochody hrdinů, kteří se kvůli rozličným ambicím stále více zaplétají do osudové smyčky svého zločinu. Viscontiho scénář, z něhož jsme vycházeli v naší inscenaci Posedlosti, téma posunuje do osobitého zobrazení zklamané a zbídačené společnosti, determinované beznadějně pudovým a duchovně rozvráceným ovzduším. Inspirace drsnou školou leží spíše v rovině kritického pohledu na absurditu vnějškově zmanipulovaných mezilidských vztahů. Tak jako Viscontiho nás zajímají nikoli vítězové, ale poražení, krajní situace odhalující pravdu o člověku a pohled, který jde dál za realitu,“ uvedla dramaturgyně a autorka divadelní adaptace Simona Petrů. V režii Jakuba Šmída dále hrají Radim Kalvoda nebo Vojtěch Dvořák.

 

David Grossman                  Přijde kůň do baru

Divadelní adaptace  Saša Sarvašová a Martin Čičvák s použitím slovenského překladu

Silvie Singerové

Režie                               Martin Čičvák

Dramaturgie                     Saša Sarvašová

Dramaturgická spolupráce        Kristina Žantovská

Hudba                      Ivan Acher

Výprava                         Georges Vafias

Poradce pro výběr vtipů              Peter Matyšák

Hrají                           Juraj Kukura a Tereza Marečková

Česká premiéra                  6. a 7. března v divadle Rokoko

Nejbližší reprízy                    20. a 21. 3. 2020

Luchino Visconti                Posedlost

podle románu Jamese M. Caina

Pošťák vždycky zvoní dvakrát

Režie                           Jakub Šmíd

Divadelní adaptace a dramaturgie Simona Petrů

Scéna                           Petr Vítek

Kostýmy                       Lenka Odvárková

Hudba                          David Hlaváč

V hlavních rolích        Lucie Žáčková, Aleš Bílík a Radim Kalvoda

Dále hrají                    Renáta Matějíčková, Vojtěch Dvořák a Pepa Honzík

 

 

Česká premiéra                  28. března v divadle Rokoko

Nejbližší reprízy                    30. 3. a 3. 4. 2020

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip