Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Jak nasrtartovat tělo na hubnutí? Zkuste půst a poté hurá na racionální stravu

Jak nasrtartovat tělo na hubnutí? Zkuste půst a poté hurá na racionální stravu

19.1.2020 - redakce Babinet.cz

Jaro se nezadržitelně blíží. Nasvědčuje tomu i počasí za okny, které letos zimu nepřipomíná ani z rychlíků. Proč tedy nejít do sebe a nezačít pěkně cvičit, ať se letos nemusíme bát vysvléknout do plavek. Jen počkejte, až se léto zeptá… Takže, fitness centra už se pomalu vylidňují, protože největší nával už opadl a tak je nejlepší čas začít také u sebe. Hurá na to.

Výživový poradci tvrdí, že 80 procent dělá strava a 20 procent dělá cvičení. JE tedy jasné, že dneska začneme tou stravou.

Nejprve je fajn zahájit očistnou kůrou. Nejlepší je na pár dní si dát půst. To ale neznamená, že nebudete jíst vůbec nic. První den začnete tak, že budete popíjet jen ovocné a zeleninové šťávy. Samozřejmě doplněné vodou.

Druhý den už můžete kromě šťáv také teplé ovocné smoothie a syrovou zeleninu. Třetí den už si můžeme v poledne a večer dopřát teplý zeleninový pokrm, k tomu však popíjíme šťávy.

Následně vynecháme maso ještě alespoň do konce týdne. Už však můžeme postupně zařazovat vejce, mléčné výrobky a pomalu najíždět na racionální stravu. Os masa a masných produktů si ale ne chvíli odpočineme, ať se tělo vzpruží.

A co až nám toto období skončí? Zkusíme začít racionálně a s menším obsahem cukrů i solí.

Skvělá jsou míchaná vejce, ke kterým si můžeme nakrájet avokádo a rajčátka. Vejce můžeme i v dalších úpravách, jako například naměkko, natvrdo, volské oko a tak dále. Tělo tolik nezatíží a bílkovinu do sebe dostaneme.

Dalším příkladem dobré snídaně je tvaroh, do kterého si můžeme nasypat nejrůznější cereálie a ovoce.

Určitě je také v pořádku dát si celozrnný, žitný či pšeničnožitný chléb. Ten bychom však neměli mazat máslem ale třeba lučinou nebo jinou podobnou záležitostí. K tomu můžete dát plátek vysokoprocentní vepřové, kuřecí nebo krůtí šunky a zeleniny kolik chceme.

K obědu jsou potom vhodná masa s nízkým obsahem tuku. Přílohu si ale odpustíme a místo ní si dáme hodně zeleniny nebo nejrůznější zeleninový pyré. V pořádku jsou také třeba luštěniny.

Večeře řešíme obdobně, jenom ubereme množství na polovinu oproti obědu.

Nezapomínejte ani na svačinky. Dietologové doporučují tvaroh, který si uděláme na sladko, tedy s ovocem, nebo naslano – s tuňákem, vejci, či vysokoprocentní šunkou, nebo s nízkotučným tvrdým sýrem. Skvělou svačinkou jsou také ovocná a zeleninová smoothie.

Jíst by se pak mělo po 2,5 až 3 hodinách. Alespoň třikrát v týdnu vyrazte do bazénu nebo třeba na jógu. Každý den si dopřejte půlhodinovou až hodinovou procházku.

 

Napsala Zuzana Zelenková

ilustrační foto: pixabay.com

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip