Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Slazení bez výčitek? Jaké jsou zdravé alternativy cukru

Slazení bez výčitek? Jaké jsou zdravé alternativy cukru

19.8.2019 - redakce Babinet.cz

Již dávno se prokázalo, že nadměrně množství bílého cukru škodí, ale čím tedy sladit? Je mnoho pokrmů, kde si absenci cukru nezvládneme představit. Avšak v dnešní době již existuje spousty zdravých alternativ cukru.

V první řadě je třeba si říci, že by se neměla přehánět konzumace jakéhokoliv cukru, protože každý z nich může způsobit obezitu, zvýšenou hladinu cukru v krvi a další vážné problémy. Nicméně u těch zdravějších variant do sebe dostáváme místo cukru i jiné, pro tělo důležité, látky.

Med

Med se skládá z mnoha prospěšných látek pro naše tělo, které posilují naši obranyschopnost. Nachází se v něm vitaminy skupiny A, B, C, D, K, E, vápník, draslík, hořčík, fosfor, sodík, železo a mnoho dalších. Med se užívá hlavně vnitřně kvůli jeho zklidňujícím účinkům na hrdlo. Dokáže zmírnit kašel a zlepšit spánek. Naše babičky věděly, že med má i antiseptické účinky. Je to skvělý bojovník proti virům a bakteriím jako je salmonela.

Stévie

Stévii musí člověk přijít na chuť, je specifická. Sladidlo ze stévie se již tradičně využívá po staletí. Kapky ze stévie jsou nejpraktičtější, ale na trhu nalezneme i tablety nebo prášek. Je taktéž vhodná pro diabetiky, díky jejímu velmi nízkému glykemickému indexu.

Datle

Patříte právě mezi ty, kteří si nedokáží představit pečení lahodných dezertů bez cukru? Pak musíte vyzkoušet datle. Zkuste si je rozmixovat do těsta místo cukru. Prodává se i datlová pasta, která je pro pečení praktičtější. Datle jsou bohaté na vitaminy, minerály a další cenné látky. Podporují činnost mozku a soustředěnost. Datle mají výtečnou chuť, kterou si zamilujete. Jsou dobré jak čerstvé, tak sušené.

Banánový prášek

Takový prášek je složený čistě jen z banánů. Získává se sušením banánů, které byly uzrány na stromě. Má typickou žlutou barvu a sladkou chuť po banánu. Kdo miluje banány, toto sladidlo si zajisté oblíbí. Dá se přidat do různých kaší, jogurtů, smoothies nebo využít při pečení dezertů. Banán obsahuje mnoho prospěšných látek, zasytí a navíc dodá energii.

Sušené ovoce

Samozřejmě nejlepší způsob, jak si osladit pokrmy je sušené ovoce. Obsahují přirozený obsah cukru, na který je naše tělo zvyklé a každý druh ovoce je napěchovaný vitaminy.

Tip: Sušené ovoce můžete nechat chvíli odstát ve vodě a poté rozmixovat na sladkou ovocnou pěnu, kterou můžete dosladit vše, co chcete.

 

Napsala Michaela Procházková

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip