Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Nejčastější příčiny a projevy ochablých svalů pánevního dna

Nejčastější příčiny a projevy ochablých svalů pánevního dna

16.7.2019 - redakce Babinet.cz

Pánevní dno je jednou z nejdůležitějších struktur lidského těla a přesto mnoho z nás o něm máme jen málo informací nebo se stydíme se o této problematice jen zmínit. Svaly pánevního dna leží hluboko v našem těle a nepohybují konkrétními klouby jako povrchově uložené svaly. Tak si jejich existenci a důležitost často uvědomíme až když začnou svaly ochabovat a nepříjemně na sebe upozorní….

Nejčastější projevy ochablých svalů pánevního dna

- Bolesti zad především v bederní části

- Kostrčový syndrom

- Samovolný únik moči ( inkontinence )– např. při kašli, kýchnutí či prudkém pohybu

- Pokles až výhřez orgánů malé pánve

- Snížené prožitky až bolesti při sexuálním styku

Přestože jsou tyto stavy nejčastěji přičítány pouze přibývajícímu věku, pravda je zcela jiná a někdy dokonce velmi překvapující. Až 20% žen ve věku od 20-ti do 40-ti let se běžně setkává se samovolným únikem moči a procento žen, které se v tomto věku potýká s ostatními projevy ochablých pánevních svalů je mnohem vyšší. Bohužel mnoho z nich o svém problému nikdy nehovoří a tím si samy a vědomě snižují kvalitu svého života. Zde je na místě si uvědomit : „Nejsem jediná, nejsem ojedinělá a nepřiměřený stud mi tuto situaci nevyřeší.“

Příčiny ochabování svalů pánevního dna:

- Těhotenství a porody

- Těžká fyzická námaha – např. zvedání těžkých předmětů

- Sedavé zaměstnání

- Obezita

- Chronická zácpa

- Hormonální změny

- Přibývající věk

Jak docílit zpevnění vnitřních pánevních svalů

Běžně jsou doporučovány speciální cviky, které musí být prováděny velmi přesně, pravidelně a dlouhodobě. Avšak i v případech, že se tyto instrukce přesně dodržují, není vždy vyhráno. Důvodem je naše schopnost jednotlivé svaly ovládat. vyzkoušet můžete například Kegelovy cviky, které jsou pojmenovány podle amerického gynekologa, který se touto problematikou zabýval. To znamená, že jste zcela uvolněné (např. v leže na zádech) a soustředíte se výhradně na zapojení svalů pánevního dna, aniž byste aktivovaly další svalové skupiny.

 

zdroj textu: Babinet.cz

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip