Babinet.cz  /  Magazín  /  Čtenářské příběhy  /  Alena (65): Dcera skáče z postele do postele. Bojím se, že nikdy nepovede řádný život

Alena (65): Dcera skáče z postele do postele. Bojím se, že nikdy nepovede řádný život

15.6.2019 - redakce Babinet.cz

Máme tři dcery a ta prostřední je pořádný tajfun. Už dlouhou dobu nám dělá velké starosti. Obě její sestry vedou hezký, rodinný a spořádaný život, ale naše prostřední dcera veškerou tuhle spořádanost zatím úspěšně bojkotuje. Nechce se prý vázat a přesně to také poctivě dodržuje. Žije takový zvláštní život. Je jí ale už třicet let a mohla by mít rozum.

Nepomáhají žádné domluvy, nebo rady. Dcera má prostě svůj rozum a je jako urvaná z řetězu. Celá rodina cítí, že se nám trochu vzdaluje. Nejhorší je, že žijeme na malém městě a tady se všechno ihned rozkřikne. Tedy i to, že dcera vyloženě skáče z postele do postele. Ke mně se to vždycky nějak donese a zabolí mě to. Sousedky mají uštěpačné poznámky a jízlivé připomínky. Dcera se nechová jako dospělá žena a je jí úplně jedno, co si o ní ostatní myslí. Ale takto opravdu vychovávána nebyla. Vůbec nevím, kde se to v ní vzalo a proč teď najednou začala tak bláznit. Jako matku mě to samozřejmě trápí, ale ona se mnou o tom vůbec nehodlá diskutovat. Už mockrát jsem ji vytáhla na kafe, abychom si popovídaly jako kamarádky, ale její afektovanost vždycky všechno ihned zazdila. Téma muži a její sexuální život je před námi na jednu stranu přísně střežený, ale na stranu druhou zostuzuje svým chováním celou rodinu. A to je jí úplně jedno. Myslí si, že si prostě jen užívá života a nedělá nic nevhodného. Ale kritické myšlení jí naprosto chybí. Její sestry s ní nechtějí momentálně mít moc společného, protože teď začala přitahovat problémy. Kdykoliv hlídá děti svých sester, vždycky se něco stane. Kdykoliv se naše dcery vidí, taktéž se něco stane. Končí to hádkou, výtkami k jejímu chování a ona kolem sebe kope jako malá holka. Dotčeně opouští všechny rodinné akce. Vím, že zvenčí to nevypadá jako bůhvíjaká tragedie, ale velmi mě to trápí.

Alena, 65 let

 

Pokud se chcete i Vy podělit se svým příběhem, napište nám do redakce na bara.klimova@babinet.cz.

Redakčně zpracovala Bára Klímová

 

ilustrační foto: pixabay.com

 

 

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Ely
15.6.2019 20:28

A neděláte z toho kovbojku tak trochu? Možná byste se měla starat více o to, jestli je vaše dcera se svým životem spokojená (očividně je) a ne o to, co kde vypráví vesnické drbny. Asi vám na tu "spořádanost" kašle :). Tipla bych něco jako dlouholetý vzdor proti tvrdé výchově (silně věřící a velice aktivně praktikující katolíci možná??) nebo dost obvyklé zpracovává krachu vážného vztahu... Jedno mi v článku chybí a to info, jestli bydlí pořád u vás doma, že máte vše tak z první ruky? Jestli jo, tak vyslat do světa, zdravá třicítka nemá doma co dělat a to zcela bez výjimky. A jestli žije sama ve svém, tak ji dejte pokoj a všem těm fanatickým hysterkám s miliardou nevyžádaných soudů rovnou řekněte, ať se starají samy o sebe a ne o to, po čem je jim velké ....prd. Kromě toho, jak definujete to skákání z postele do postele? :) Jeden týdně? Jeden měsíčně? Já jsem měla kolem 28 letobdobí aspoň 2 měsíčně :D, holt sama v cizím státě, toho času nezadaná, tak to byl hukot. Je dost stará na svůj vlastní život, tak jí dejte svátek.

brejlovec
15.6.2019 21:01

Paní Aleno, na jednu stranu vás chápu. Mně by taky nebylo moc příjemné, kdyby se tak choval můj syn. Nebo dcera, kdybych nějakou měl. Dejme tomu každý týden jiného partnera. Nicméně na vašem místě bych její aktivity nekomentoval. Je doopravdy dospělá, žádná mladice, svůj rozum tedy má. A nemějte jí to za zlé, nic jí nevyčítejte, o jejích záletech doopravdy spolu nemluvte. A pokud jste věřící osoba, zkuste přemluvit vaše sousedky k modlitbám za její - řekněme - uzdravení.

normální chlap
16.6.2019 07:49

Kdyby mě rodiče vzali na kafe a pak do mě začali hučet jak mám nakládat se svým životem, abych se zalíbil vesnickým drbnám, taky budu afektovaný :-) :-) :-)

Nocturmas
16.6.2019 09:55

Souhlasím s Ely, místo podpory, bezpečí a lásky mám pocit, že dceři poskytujete manipulaci, srovnávání a výčitky. Co Vás na jejím chování nejvíce trápí? Z článku to na mě působí, že hlavně to, že pak před sousedkami vypadáte jako neschopná matka co odflákla výchovu. Podle toho se ale dobrá výchova přece nepozná, podívejte se na to z jiného úhlu. Nepoložila jste si někdy otázku, že když nestojí o Váš harmonogram šťastného života, podle kterého jedete vy i její sestry už minimálně na 120%, že by jste jí mohla potěšit něčím jiným, něčím jen pro ní? Jako prostřední dcera měla nejspíše nejméně času Vaší pozornosti. Takže to může chápat tak, že pro Vás byla celý život jako páté kolo u vozu a nakonec jí zase odfláknete jen nějakým rozpisem dokonalého chování. Pokud je mezi Vaším a jejím životem takový kontrast, tak zapřemýšlejte proč? Co jí tak moc chybí, že nenasytně vyhledává jednu náruč za druhou. Možná je pro ty chlapy jediná na světě, věnují se jí nebo žije excentrický život, který nesdílí s ani jednou svou sestrou a to jí možná vzrušuje nejvíce. Tvoří svou vlastní rodinu se svými ctiteli ať už je jakákoliv a cítí se prostě výjimečná a tak jí tak začněte brát taky. Minimálně máte dvě dcery, kterým jste krom svých genů, předala i své hodnoty což není málo. Vykašlete se už tedy na to, co je a není normální, dcera je dospělá, stejně jí nezměníte a vy jste snad už dost moudrá na to, aby jste si honila ego před vrásčitými sousedkami. Proto pokaždé, když Vás napadne jí měnit život nebo jí bude někdo pomlouvat, si cvičně řekněte větu: "Možná se chová jako kurva, ale je to moje kurva a já jí mám ráda a pokud jí odsuzuje okolí, tak já to dělat nebudu." A to platí i o jejich partnerech, berte je jak přicházejí. Konec konců pokud si je dovede domů, tak je to proto, že Vám chce představit část své rodiny.

Ely
16.6.2019 10:39

Mě je ta dcera z příběhu docela sympatická, klidně bych s ní šla taky na kafe a probrala nad kávou s ohromnou šlehačkou ty chlapy :D, třeba bychom si daly nějaké tipy, čím bych pak mohla překvapit manžela :D. :). Mimochodem, dcera se chová jako dospělá žena, přesně tím, že se nestará o to, co si o ní kdo myslí :). Tím já u sebe osobně odlišuji svoji fázi "božeee, spolužačky mě pomlouvají, co si o mě kdo pomyslí, buuuu", v tak 17 letech od "můžete mi klidně políbit zadek, je mi to úplně volný", tak kolem 25 a dál :). Buďte ráda, že je svá a že jsou jí názory vašich kamarádek ukradené.

Nocturmas
16.6.2019 15:03

Přesně, taky bych s ní šel na kávu :D. Nakonec je to třeba tak, že si její sestry jen uvědomují onu nespravedlnost, že ačkoliv ony splnily všechny zadání normálního života nakonec tenhle rebel vypadá spokojeněji než ony a to pak vyvolává třenice. Tím myslím to jak se na konci paní Alena zmiňuje o tom, že dcera dotčeně opouští rodinné akce. Což jak to slovo napovídá, bude proto, že jste se jí jako rodina dotkli (nejspíše opakovaně) a přesto Vám stále důvěřuje a chodí na další a další rodinné akce. U organizátorů rodinných a jiných akcí bývá dobrým zvykem, že hostitelé na své hosty fyzicky, slovně ani morálně neutočí, nepovyšují se nad nimi a chovají se tak, aby se každý cítil spokojený, vítaný a v bezpečí. Případné spory se snaží uhasit humorem už v jejich zárodku. Z takových akcí pak nemají hosté potřebu utíkat.

Ely
16.6.2019 16:05

Jooo, akce rodinné :D. Toho jsem si všimla až teď, že se jí na akcích vytýká její chování :D. Je jí třicet, dejte jí pokoj, moralisti :D. Mě na rodinných sešlostech někdo vytýkat můj způsob života, tak mě příště někdo zvát. To bude rodinka k pohledání... Mě je tahle pokrytecká matinka úplně fyzicky nepříjemná. Naštěstí mi moje matka do sexuálního života nikdy nekecala. Reagovala bych stejně, jako tady ta dcera, poslala bych mámu zdvořile někam, že je jí po tom úplně nic.

Nocturmas
16.6.2019 20:10

Je to zvláštní, že se vůbec někdo cítí oprávněný měnit někomu život. Aby to bylo možné musel by onen rádce znát skutečný smysl života, jestli vůbec něco takového existuje. Pokud ho nezná nebo nemůže dokázat, tak nelze určit, zda má život řádného člověka větší prioritu než toho, kdo si stojí za svým a jehož existence činí rozdíl. Sám sobě se teď snažím odpovědět na podobné otázky, ale abych byl objektivní tak mě nejspíše sundala krize středního věku, která má údajně přijít až po 40cítce, každopádně cvičit jsem už znovu začal s předstihem :D

kalupinka
16.6.2019 23:16

Je otázkou do pranice, co je a co není morální. Je morální, když se dva dají dohromady a pořídí si neuváženě děti, aby pak zjistili, že spolu vlastně být nechtějí a hledají další vztahy? Je morální, že se dva doma jen hádají a navenek se chovají jako dokonalý pár? Proč má člověk dělat, co od něj čeká okolí, když on tak žít prostě nechce? Paní Aleno, možná je Vaše dcera rozumnější a morálnější, než vy všichni dohromady. Kam by spěchala, proč by si partnera nevybrala až na kolikátý pokus? Zajímalo by mě, co byste třeba řekla za pár let tomu, že Vaše dvě "normální" dcery budou rozvedené a tahle pro změnu "normálně" vdaná. Změnilo by to Váš náhled na morálku? Myslíte, že Vaše dvě dcery se nemůžou někdy rozvést? Ta holka musí ve vaší rodině být chudák. Všichni se do ní strefují a to jen za to, že nežije podle vašich - s pochybnostmi u nás všech - obecných představ. Obdivuji místní tamtamy ve městě, kde žijete. Taky se divím, že tam vydržela žít i ta Vaše dcera. Ony jim k tomu místní drbny svítily? Ony jí je počítají? Chápu, že dámy ve věku možná s letitým manželstvím a možná s pochrupujícím partnerem u televize, který zapomněl, co znamená slovo sex, nemají nic lepšího na práci, než pozorovat okolí a hlavně mladé ženy, které jsou snadným terčem klepů. Předně bych je poslala.....no víte kam, ať se starají o ty zázraky, co si doma vychovali a ať si kritizují je. A dál bych jim s gustem řekla, no to víte, závist je holt hrozná vlastnost, ta dovede člověku otrávit den. Ta moje holka je ještě mladá a hloupá. Slyšel kdy tu někdo o MÝCH MILENCÍCH? Ne. A proč? Protože já to dělám mazaně! A šla bych domů, nechala bych je stát s otevřenou hubou na návsi, dala si frťana a řekla, teď budu počítat do deseti, abych se uklidnila nad tou lidskou neomaleností či rovnou možná blbostí, a pak promyslím, jestli se s nima, babama protivnýma, příště vůbec pozdravím.

Damián
17.6.2019 10:48

Milá Aleno, já chápu, že si děláte starosti o dceru, která Vám dělá ostudu. Souhlasím s Vámi, že není v pořádku, když střídá muže, jak na běžícím páse. Trápila by se tím asi každá máma. Snažte se jí nic nevyčítat. Nic s tím neuděláte. Viz komentáře nahoře. Vaše dcera se schovává za svým věkem, že je už dospělá. Ale věřte mi, jednou na to doplatí a bude litovat. Jen aby nebylo pozdě.

starykocour
18.6.2019 15:36

Mějte ji ráda a vše ostatní je hloupost. Řeči drben z Vašeho okolí i řeči ženských tady v diskuzi. Je to Váš, život, její život. Co je komu do toho. Nekradete, nefetujete, nechlastáte, nebperete se ( Vy , ani dcera ). Ať si každý hledí svého a uklidí před vlastním prahem.

Ely
18.6.2019 19:25

Damiáne, čeho přesně bude dcera litovat a na co doplatí? :D A čím že to dělá ostudu? Že vy si děláte srandu? :D

dobra.kamaradka
19.6.2019 08:35

Co tomu řeknou lidi...tohle jsem slýchávala hodně často. Proč? Co je komu do toho? Kašlete na lidi, spíš věřte tomu co jste do dcery svou výchovou vložila. Ty drby a pomluvy stejně roznáší lidé co jí závidí...svobodu, že je svá a že se nebojí. A možná i proto se s ní hádají její "spořádané" sestry. Spousta lidí se "stará" o jiné jen proto aby nemusela řešit vlastní problémy. A že jde z postele do postele? Jo kdyby to byl kluk tak je borec. Pořád dvojí metr. Aspoň bude mít ve vašem věku na co vzpomínat.

brejlovec
19.6.2019 19:57

Paní Aleno, myslím si, že jste celkem odlišná sorta než zdejší většina a že většina rad vám moc nepomůže. S vašimi sousedkami, ať jsou jakékoliv, klidně kontakt udržujte, protože každý člověk potřebuje společnost, nejlépe názorově blízkou. Myslím, že kdybyste je poprosila, aby o tom nemluvily, že by si říct daly. Nebo ne? Ale co s tou vaší dcerou? Je jasné, že probírat s ní takové citlivé věci by bylo spíš na škodu. Jenže o čem se spolu bavit, když se uvidíte? Nevím, třeba o její práci, pokud to není to "zkoušení matrací a lůžkovin". Nebo si něco vymyslet, s čím by vám ona mohla pomoci nebo poradit. Rozhodně nepočítejte s tím, že se vám se vším svěří. To po ní raději nechtějte. Myslím, že témat by se mohlo najít víc. Ale na to už nestačím, protože se neumím proměnit v 30tiletou ženu názorově blízkou vaší dceři. Možná některé zdejší rádkyně (nic ve zlém) napadne nějaké téma, které by oběma protilehlým stranám (generacím) vyhovovalo. Kromě počasí a politiky.

Ely
20.6.2019 17:30

Brejlovec, jediná rada, kterou by paní měla respektovat a chápat, zejména z pozice matky, je "dejte dceři pokoj a buďte šťastná, že je šťastná." Co si myslí drbny na návsi, je pro dceřino štěstí zcela irelevantní. A témat je asi miliarda. Moje matka se se mnou taky nebavila, a to nikdy, o mém sex životě, pokud jsem téma nezačala já, a do života mi nekecala, a přesto jsme dokázaly na kafi prodrbat hodiny... Domácnost, móda, dárky rodině, co se kde v rodině stalo, kdo se jak má, vaření, že jsem se zapsala na kurz toho a onoho, že ona začala s cizím jazykem, že, že, že. .. jestli má paní jediné téma k debatě, a to vyčítání jí její způsob života, tak je na nejlepší cestě k izolaci od dcery. Jednou to mladou ženskou přestane bavit a matka utře a zůstanou jí jen ty drbny. :/

brejlovec
20.6.2019 18:55

Ely, dík za reakci. Mně nešlo o to, co nedělat. To jsme ji poradili úplně všichni, že se aktivitami své dcery nemá zabývat. Tak pokud si paní to vezme k srdci, tak je to v pořádku, je to první krok k úspěchu. Taky soudím, že jako každá (nebo mnohá) matka nechce žádné své dítě opustit. Tedy aspoň při rodinných oslavách je šance, že ji uvidí. A když Alena nemá moc fantasie, o čem jiném by spolu mohly mluvit, tak by z toho setkání neměla dobrý pocit. Je tedy dobře, že jste některá z těch témat uvedla, Alena by třeba tápala, o čem se dnešní takové ženy baví. A je taky docela možné, že až spolu budou mluvit po třiadvacáté, tak nakonec se dozví, že doopravdy malovala čertíčky na zeď. Ale v něčem bych vás podpořil. Tedy vzkaz Aleně: pokud je dcera šťastná, a já si taky myslím, že je, tak se o ni bát nemusíte. A tím zbytkem se doopravdy netrapte, protože do budoucnosti nevidíte a navíc byste si sama sobě uškodila.

BloodyMystique
26.6.2019 12:17

Další ženská, co víc řeší pomluvy sousedů než svůj život! Pomluvy byly, jsou a budou. Kdyby prostřední dcera žila spořádaný rodinný život, i tak by se pomluvy našly. (Ty děti jsou ale fracci rozmazlený. Ta teď hrozně přibrala, asi se má dobře. Nedávno si koupili nové auto, ti maj ale život). Dcera je spokojená, tak ať si žije po svém. Jestli jí do toho pořád budete kecat, dopadne to tak, že s vámi utne kontakt a pak budete brečet. Tak holt střídá chlapy. Asi nepotkala toho pravého. Nebo nemá zatím mateřské instinkty. Některá je má ve dvaadvaceti, jiná je nemá ani ve čtyřiceti. LEpší, že se teď baví, než aby měla mimino a mateřství by neprožívala s láskou. A jak už tady někdo psal....její sestry jí závidí, protože vidí, že je spokojená a nepotřebuje zatím ke štěstí tři děti a plotnu. Kdyby nezáviděly, měly by radost, že je jejich sestra šťastná!

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz