Babinet.cz  /  Recepty  /  Zajímavosti a ostatní  /  Dejte šanci zelenině a připravte si ji netradičně

Dejte šanci zelenině a připravte si ji netradičně

2.5.2019 - AndreaP.

Snažíte se jíst vyváženě, dbáte na dostatek ovoce a zeleniny ve stravě, ale ty stejné druhy pořád dokola vás už nudí? Zkuste si klasickou zeleninu připravit trochu jinak. Nejenže obměníte jídelníček, ale navíc získáte potřebné vitamíny a minerály. S přibývajícími teplotami jsou lehké zeleninové pokrmy ideální volbou. Zaměříme se na ředkvičky, mrkev a špenát, ze kterých se dá při troše fantazie doslova kouzlit.

Jak jsou na tom tyto druhy zeleniny s prospěšnými látkami? Sice malá kulička, ale zato plná vitamínů, tak by se dala charakterizovat ředkvička. Co se týče minerálů, obsahuje draslík nebo zinek, bohatá je zejména na vitaminy C, K a skupiny B. Známým mýtem je, že mrkev zlepšuje zrak, odborníci ale upozorňují, že oční problémy pojídání zeleniny nevyřeší. Na druhou stranu v sobě ale mrkev skrývá řadu jiných benefitů, a proto bychom si ji měli dopřávat pravidelně. Lze z ní získat vitaminy A, C nebo zinek. Díky betakarotenu funguje také jako přírodní solárium. A jak je na tom špenát? Sice vám po něm opravdu nevyrostou bicepsy, ale je prospěšný díky draslíku, hořčíku, kyselině listové či vitaminům E, K a C.

Až pro tuto zeleninu zamíříte do obchodu, dejte si pozor na její kvalitu, kterou může spolehlivě garantovat pouze označení zkratkou BIO. Certifikované logo biozebry či zeleného biolistu vám zaručí, že v koupených ředkvičkách či mrkvi nebudou stopy chemických hnojiv a postřiků. Zároveň podpoříte ekologické zemědělství, které produkcí potravin neznečišťuje životní prostředí, ale naopak pomáhá přírodu zachovat v dobrém stavu.

 

Ředkvičková polévka

●       Na másle zpěňte pokrájenou šalotku a přilijte 800 ml zeleninového vývaru. Až začne vřít, přidejte čtyři střední na větší kusy nakrájené brambory a vařte, dokud nezměknou.

●       Uvařené brambory vyjměte a spolu se dvěma svazky pokrájených ředkviček, stroužkem česneku, solí a pepřem rozmixujte na pyré.

●       Směs společně s 250 mililitry smetany ke šlehání vlijte do vývaru.

●       Milovníci masa a uzenin si polévku mohou přizdobit kousky opečené klobásky.

Sladký salát s celerem a mrkví

●       400 g mrkve, 250 g celeru a jedno jablko očistěte a nastrouhejte do mísy.

●       Směs zakápněte šťávou z jednoho citronu.

●       Přidejte hrst rozinek a oblíbených oříšků, skvěle se hodí například vlašské.

●       Směs promíchejte a skvělou svačinu do teplých dní máte připravenou.

Špenátové palačinky

●       Z klasického palačinkového těsta vytvořte několik palačinek. Pokud jste zvyklí přidávat cukr, tentokrát jej vynechte.

●       Pokrájenou slaninu opečte, přidejte oprané lístky špenátu a stroužek česneku. Vše promíchejte a krátce orestujte. Přidat můžete i sýr například slanou Fetu.

●       Osolenou a opepřenou směs rozdělte do palačinek a přeložte je.

●       Pokud chcete recept povýšit ještě o úroveň výš, posypejte náplň jemně nastrouhaným parmezánem.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

libuno
4.5.2019 12:18

Zelenina nemá chybu. Dělám palačinky se špenátem. Mňam.

Vložit komentář

Další recepty

Náš tip