Babinet.cz  /  Magazín  /  Čtenářské příběhy  /  Tomáš: Manželce jsem navrhnul otevřený vztah. Ona mi sbalila kufry!

Tomáš: Manželce jsem navrhnul otevřený vztah. Ona mi sbalila kufry!

27.3.2019 - redakce Babinet.cz

Občas zde pročítám příběhy nevěrnic a nevěrníků. Je evidentní, že člověk prostě není monogamní typ a věrnost je civilizační problém. Před oltářem ji většina z nás nemá problém slíbit, ale pak se nám nechce ji dodržovat. Někdo odolává déle, někdo má zaječí úmysly dříve. Já jsem se chtěl těmto nepříjemnostem vyhnout. Ale cesta do pekel je holt dlážděná dobrými úmysly.

Svou ženu miluji. Skutečně ano. Je opravdu hodná, možná až moc. Obětavá, pilná, přitažlivá, příjemná. Nikdy jsme spolu nemuseli řešit větší problémy. Máme dvě malé děti, které bych nikdy neopustil. Své ženě jsem byl vždy věrný a chtěl jsem, aby to tak zůstalo, ale bylo to silnější než já. Podlehl jsem nakonec svodům jiné ženy. Po x letech partnerského vztahu jsem už prostě nedokázal vzdorovat. Mojí prioritou je rodina, jednoznačně. Ale věrnost až za hrob mi asi nebyla dána do vínku. Měl jsem poprvé ohromné výčitky a svědomí mě kousalo neskutečným způsobem. Nemohl jsem spát, jíst, nebo se soustředit na práci. Nicméně jsem se chtěl zachovat čestně. Své ženě jsem se přiznal a slíbil, že se to nebude opakovat. Když jsem to sliboval, dokonce jsem tomu sám opravdu věřil. Moje žena, jak jsem již zmínil, je skutečně moudrá a laskavá. Dala mi druhou šanci. A já ji za nějaký čas znovu zklamal. Podvedl jsem ji zase. Ale tentokrát jsem to chtěl vyřešit jinak. Nechtěl jsem ji zase ranit svým selháním. U romantické večeře jsem ji proto navrhnul otevřený vztah. Narovinu jsem řekl vše, co jsem měl na srdci. Přiznal jsem, že já nedokážu být věrný. Že věrnost mě činí nešťastným. Že ji miluju, tak jako nikoho, ale nejsem typ, který dokáže poctivě odolávat svodům do konce života. Navrhoval jsem proto, aby si každý z nás mohl dělat, co chce. Nemyslím tím střídat partnery jako ponožky. Pokud ji však někdo opravdu okouzlí a fyzický kontakt s dotyčným ji udělá šťastnou, nechávám tomu otevřené dveře. Přiznal jsem se k tomu, že mě bolí, když ji musím lhát. Nechci ji lhát. Ona se usedavě rozplakala a z večeře odešla. Pak jsme měli chvíli tichou domácnost a nakonec pohár přetekl. Na stole ležely rozvodové papíry. Křičela na mě, ať vypadnu a že není cesta zpátky. Pak už mi nikdy nevěnovala vlídné slovo, a když už se mnou mluví, tak jedině o dětech, které v nejbližších dnech začnou podstupovat střídavou péči.

Takže, i když jsem byl za čestného chlapa, stejně jsem se se zlou potázal. V otázce věrnosti a nevěry tedy asi nikdy neexistuje správné řešení. Lžete, jste za padoucha. Přiznáte se, a letíte z domu.

Tomáš, 37 let

 

Pokud se chcete i Vy podělit se svým příběhem, napište nám do redakce na bara.klimova@babinet.cz.

Redakčně zpracovala Bára Klímová

 

ilustrační foto: pixabay.com

 

 

 

 

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Gagos
27.3.2019 15:57

Správné řešení existuje = nepodvádět.... Kdo podvání, fakt není za čestného...

Radimsx
27.3.2019 15:57

Borec se označí za čestného chlapa po tom co 2x podvedl svoji manželku. Já to lidstvo opravdu nechápu

tra
27.3.2019 16:08

Správný řešení je ovládnout se. Pán je sobeckej slaboch a ještě se lituje.

noral
27.3.2019 16:47

Hnus chlap.Aby si mohl užívat nehledě na to že je ženatý,navrhne volný vztah a tím se kryje.Pokaždé tak bude moci manželce říct"vždyt jsi souhlasila s volným vztahem".A manželka tak bude žít do smrti.. Můj soused,poté co se provalilo že má delší vztah s osobou v práci,navrhl své manželce že budou žít jako dříve,ale dvakrát do týdne si vymínil že mu bude tolerovat návštěvu milenky až do rána,prý tak žije spousta lidí.Divil se a pomlouval ji že je nějaká praštěná,poté co požádala o rozvod.

Kuk co
27.3.2019 17:21

No teď je mu 37, za deset let spláče nad vejdělkem. Sexuální výboje budou pomalu prerustat v jiné hodnoty a bude rád, když mezi ludrama najde zas nějakou hodnou. A až se tohle dozví jednou děti..

bamm
27.3.2019 18:53

Pokud byste prosil manželku o odpuštění bezprostředně po prvním skutku nevěry, měl byste ještě velkou šanci na odpuštění. Proč? 1.z manželky byste ještě nestihl udělat naivku co vám nějakou dobu věřila zatím co vy jste ji podváděl. 2.bylo by na tom vidět, že úletu opravdu litujete a vážíte si jí. Teď už vám věřit nemohla, řešení, že Vás bude sdílet s milenkou je pro ni neúnosné, nemohla by si Vás totiž již vážit a ani přijmout tuhle nedůstojnou roli pro sebe.

juliana
27.3.2019 19:40

neuvěřitelné! přesně to se mi stalo. také jsem ho vykopla.odžila si porozchodové blues a nikdy jsem toho nelitovala. naopak, jsem ráda že ho nemusím živit já a visí na krku jiné.

kamcama
27.3.2019 20:13

Vážený pane, původně jsem tady napsala obsáhlý rozbor Vašeho chování. Nakonec jsem usoudila, že mi za ten čas nestojíte. Jste obyčejný slaboch a sobec, který myslí jen na sebe a schovává se za láskyplné, ale prázdné řečičky na adresu své manželky. Tak si tu polygamii hezky užijte, nic nechyťte a žijte si dle svých chutí. Doufám, že Vaše paní se brzy vzpamatuje a najde někoho, kdo si jí bude skutečně vážit.

Reindeer
27.3.2019 21:40

Po dvou nevěrách se označit za čestného chlapa, to chce koule. Na návrhu dotyčného nic čestného není - chce mít doma jistou manželku a ještě si od ní div ne vynutit souhlas k tomu, aby si mohl šoustnout jinde. Souhlasím, že ne každý je asi stvořen (nebo je to svobodná volba, co já vím) k monogamii, nicméně asi by mělo platit, že si každý hledá sobě rovného. Manželka bude asi monogamní, a vám dala šanci si najít partnerku na otevřený vztah, která bude věci vidět stejně, a taky si půjde čas od času šoustnout někam jinam. Moudrá žena a ještě chlapovi dala možnost poohlédnout se po nějaké "adekvátní"... nevím nač si pán stěžuje :D

Ely
27.3.2019 21:43

Tomáši, ty nejsi čestný chlap. Jsi obyč nevěrník a ještě se divíš, že ti nakopala zadek. Dobře ti tak. Jen asi škoda, že jsi na to, že neumíš udržet poklopec zavřený, nepřišel předtím, než sis pořídil děti. :/

ilueli
28.3.2019 00:24

Tomuto říkáte čestný chlap? Podle mně jste sobecký křivák.

kolcava
28.3.2019 01:10

Sobec, slaboch bez sebereflexe a s pokřiveným vnímáním morálky: považuje se za čestného, ač podvádí, považuje se za čestného, i když zraňuje někoho, koho prý miluje, považuje se za čestného, ač rozbil něco, co mu prý je nade vše (rodinu). Ovšem jeho podváděná žena k němu zůstala neopodstatněně velkorysá na úkor dětí. Střídavá péče v situaci, kdy se u otce budou střídat ženy v otevřených vztazích, určitě není v zájmu dětí. Děti mají vysokou míru empatie a střídající se přítelkyně v otevřených vztazích tatínka - nadto tatínka, který jim rozbil domov a pocit bezpečí kvůli své neochotě ovládat své pudy - žádné šťastné dětství nevěští.

sawi
28.3.2019 06:25

No páni, tolik morálky na jednom místě.....Já naopak pánovi velice dobře rozumím. Jsem vdaná 18 let a musím říct, že i nejlahodnější pokrm se po tolika letech přejí. Takový volný otevřený vztah nemusí být vždy na škodu - za jistých podmínek (ochrana, hygiena). Jednou za čas se to prostě může stát....a proč si v tom těžkém životě upírat nějaké povyražení???? Nehodlám na smrtelné posteli litovat, že jsem si ten jediný život pořádně neužila....

JulcaX
28.3.2019 07:19

Chápu obě strany. Na jedné straně láska a chtíč, na druhé strach, že o partnera člověk přijde. Málo je párů, které by si byli tak moc jistí láskou toho druhého, že by se nebáli o dělení s jinou osobou. Proto se dává tak obrovská váha monogamii, protože nemáme jiná měřítka pro velikost vzájemné lásky. Avšak většina lidí narazí, aspoň jednou v životě, na někoho kdo je bude tak moc přitahovat, že budou zvažovat nevěru a věřím, že valná většina podlehne. Otázka zní, co s tím? Opravdu se nervovat jen z pohledu jiné osoby a hrozící možnosti nevěry a nebo najít jiná ujištění, že je společná láska tak pevná, a že vědomé zálety rodinu nezboří a naopak vzájemný vztah posílí?

dag123
28.3.2019 07:43

Ne čestný ale sobec...když už musíš podvádět tak mlč...to není o tom, že se chceš chovat čestně, ale o tom, že si chceš dělat co chceš a mít "čisté svědomí"...takže vlastně ublížuješ 2x...no neboj, on ti to jednou někdo všechno vrátí i s úroky..

Šlojmo
28.3.2019 07:44

Pobavil mě ten jeho "dobrý úmysl". Já se budu kurvit, protože věrnost je mi cizí, ale protože Tě miluji, opravdu ano, a ty jsi hodná, příjemná, přitažlivá, pilná a obětavá, tak to přijmeš jako normální součást našeho společného života. To je normální sobecký debil.

Jirka_26
28.3.2019 07:53

Zahýbat a myslet si, že se chová čestně a ještě o tom chce diskutovat a vyžadovat svolení od manželky. Takového blbce by jeden pohledal. Sebestředný a hodně bezohledný sobec. Všichni, co jste zde psali těmito slovy, máte naprostou pravdu. O věrnosti - nedá se nijak vynutit, jde o svobodném rozhodnutí. A Plzák měl pravdu - zapírat, zapírat, zapírat. Když už, tak se o tom nikdo nikdy nesmí dozvědět. Protože problém nevěry není v samotné nevěře, ale že se o ní partner dozví. Ona ta věrnost má cosi do sebe, silně omezuje možnost přenosu pohlavních nemocí.

Cara
28.3.2019 08:03

Chápu Tomáše a zároveň i jeho manželku. Nevím, jak bych se v takové situaci zachovala, nejspíš bych také chlapovi sbalila tašku, ale na druhou stranu vím, že i když jsem roky zamilovaná do svého přítele, přitahují mě i jiní muži, které neznám od A do Z. Člověk podle mého není monogamní tvor a pokud máte priority jasně srovnané, tak víte, co sám sobě můžete dovolit. Za mě jste čestný, když jste to manželce narovinu řekl, ale spíše zastávám názor: Co oči nevidí, to srdce nebolí...

Kerria
28.3.2019 08:29

Můj názor: "Když už neudržíš péro v gatích, tak drž aspoň hubu!" To je fakt borec! Zašoustá si kde se mu namane a pak aby ulevil svému svědomí, přehodí všechnu zodpovědnost za svůj čin na partnerku tím, že se jí přizná! Nevím, jestli bych dokázala odpustit nevěru, zatím jsem v podobné situaci nebyla. Ale to, že se mi s tím partner ještě "pochlubí" bych asi fakt nerozdejchala.

alez
28.3.2019 09:05

Přiznáním si chlapec jen ulevuje svému svědomí a hází to na manželku.Je líný si vymýšlet výmluvy své nepřítomnosti doma a takhle chce získat trvalou omluvenku.Dost vyčůrané.Dost pochybuji o tom,že by takhle byl "tolerantní" on.Už ho vidím jak si přeorganizuje svůj program aby mohl hlídat děti a postarat se o domácnost když by si takhle vyrážela jeho žena.A jak by ho s ní potom bavil sex-kdyby věděl že byla s jiným chlapem.Tohle přeci nikdo dobrovolně nezkousne.Když chce zahýbat-tak ať se snaží vše utajit.

člověk
28.3.2019 09:17

No podle mne kopnout do rozkroku a kufry za dveře neb tohle není chlap ale vůl.On nato přijde za pár let až ho vykopne víc ženských.

Lina583
28.3.2019 10:23

Záleží na úhlu pohledu.Paní je mladá, určitě si najde někoho kdo si jí bude vážit.Můj manžel je 85 roků starý, mně je 78.Před 20ti lety navázal dnes již souběžný vztah se svojí kolegyní, která je o 25 let mladší a který 1x měsíčně "naplňuje "dodnes osobně a nikterak se s tím netají. Možná jsem nenormální já, že jsem se nerozvedla, i když jsem se od něho odstěhovala a nakonec se vrátila, starám se o domácnost, žijeme vedle sebe, o všechno se finančně dělíme napůl, i když já mám důchod opravdu malý s porovnáním s ním, ale vycházím. Strach ze samoty????Nevím, ale co vím je, že sama bych být v tomto věku nechtěla.Někdy lituji že jsem se nerozvedla když jsem se to dozvěděla, ale stále sliboval, že už je s ní konec, nakonec žádný konec, ona se kvůli němu rozvedla, on údajně jí řekl že on nikdy, že má doma pohodu,servis a v jeho věku že je na radikál změnu pozdě. Víte, ono kolik lidí, tolik různých osudů a náhledů na věc. Já už s tím nic dělat nebudu, ale paní přeji ze srdce aby udělala rychlý konec s tímto pseudomanželstvím, protože se bude jen a jen trápit, to vím ze své zkušenosti, nikdy to nejde přejít tak, aby se jí to nedotklo, protože na kvalitní manželství a budoucnost ve 2 musí být opravdu 2.Nepřímá úměra tady neplatí.

noral
28.3.2019 11:05

Lino,ano ,vím že takových párů je docela hodně.Jsou ženy které uvěří slibům chlapa pořád dokola několik let,uvažují takovým způsobem že si řeknou "jak bych to finančně utáhla se dvěma nezletilými dětmi"a tak dělají že i o ničem neví,v pozdějším věku si řeknou že dva důchody jsou víc než jeden.Je to ale život nebo jen přežívání?Co ovšem nechápu vůbec,že bych měla v 60ti 85ti letého milence.Je mi přes 60,ale moji vrstevníci jsou pro mně nějak staří,jsou z nich už pohodlní dědové.

Nocturmas
28.3.2019 11:39

Neolitický alibismus na vzestupu, pokud by ho dotyčný bral vážně ve všech aspektech svého života tak se může vymluvit na vše. Bohužel pro pána mám ale pocit, že lidstvo dnes stojí více na vzájemném obchodu a dodržování dohod než pudovém pnutí. Pokud tedy dotyčný chce od manželky dostávat několikanásobně více, než jí sám nabízí tak se nemůže divit, že mu sbalila kufry. Milujícího a čestného manžela bych si představil jako muže, který zná přání a žebříček hodnot své manželky a který je tak díky svému know-how a vnímavosti schopen nabídnout adekvátní kompenzaci ke svým případným prohřeškům, což v jejích očích evidentně není volný prostor k ošoustání půlky města. A onu kompenzaci ideálně naservírovat předtím než se vůbec někde spustí, aby dotyčná měla vůbec co dát na jeho polovinu vah, až se začne krájet chleba. Pokud dotyčná uvidí, že jeho úlety nepřevažují přínosy, které jí a dětem skýtá tak se s ním minimálně bude schopna bavit o případných nových podmínkách nebo manželských úlevách.

Týn
28.3.2019 13:20

Za mě má chlap palec nahoru, že se dokázal přiznat, ač musel tušit co tím asi způsobí. Alespoň žena není za nějakou krávu o které se povídá, že jí manžel zahýbá kde může a má klid ona i on. Chudáci děti, kteří nic netuší a najednou mají pochopit proč jeden týden budou u maminky a druhý u tatínka. Já osobně bych byla radši kdyby mi to chlap řekl sám než třeba někdo jiný. Jak bych se zachovala sama nevím, ale určitě by to bylo s ohledem na děti. Ok, chceš mít rodinu, rodina budem, ale pokud hodláš chodit jinam, se mnou už v posteli nepočítej a stanovily by se jasný pravidla tak, aby to co nejméně ohrozilo chod a spokojenost všech členů rodiny. Dnešní doba je zvrácená. Za mě buď někoho miluju, jsem s ním spokojená a šťastná a jsem mu věrná a tudíž nemám ani sebemenší potřebu se ohlížet jinde a nebo ne. Nic mezi tím není. Je to o volbě a uvědomění si následků svých činů a co je pro mě důležitější, jestli spokojená rodina a milující muž/žena, děti a nebo nějaká rychlovka, která všechno na čem celý život pracuji může zničit. Za mě nevěra rozhodně ne, ale když už, tak by se měl dotyčný přiznat.

kolcava
28.3.2019 13:55

Naprosto souhlasím s Nocturmasem. A pro Linu: ve většině diskuze se tu zapomnělo na ty dvě malé děti, které mají. Pro děti je takový táta katastrofa. Nenaučí se od něho věcoi důsležité do života (jako odpovědnost za závazky, schopnost hledat priority těch lidí, na kterých mi záleží a snažit se jim dostát - a když už ne, tak je aspoň nezraňovat), odpovědnost za vytváření bezpečného hnízda pro mláďata, která se nemohou bránit. Děti, které mají takového tátu nenbo mámu v téměř stu procent případů (říkají výzkumy) budou v životě mít problém se zdravým sebehodnocením a sebevědomím (buď budou machrovat a zakrývat tím svá pochybnosti, anebo budou nesebevědomí) a budou si stále chtít dokazovat svou potřebnost pro jiné, anebo hledat bezpečí, které jim promiskuitní rodič nebio rodiče vzali. Takže v případě pisatele s malými dětmi není pro zveřejněný otevřený vztah omluva a už vůbec ne s modelem střídavé péče. (Koho to vůbec u tohoto sobce napadlo????) Vy jste v jiné situaci. Řešíte pragmaticky stav, kdy potřebujete žít s někým, raději než sama, protože ve stáří člověk není plně soběstačný, něco se může stát kdykoliv, nemá každodenní kontakty se spoustou lidí v práci, snadno se může začít cítit nepotřebný a přebytečný. Finančně se to také snáze táhne dvěma a naděje na nový partnerský vztah, který přetrvá a bude aspoň stejně funkční jako desetiletími prověřený vztah s vaším manželem, je malá. Vždyť mnoho lidí se dokonce uchýlí do domovů pro seniory jen proto, aby nebyli sami, i když tam narazí na společnost, kterou by si v mladším, soběstačném a aktivním věku třeba nikdy nevybrali. Vás chápu, i když i vy si jistě uvědomujete, že jste zvolila z nouze ctnost, nejméně špatnou z vesměs špatných možností.

orchidejka
29.3.2019 08:39

Plně pána chápu!! Já bych za takový přístup byla vděčná!! Bohužel naše společnost pořád bere nevěru za trestný čin!!! A děti budou daleko více trpět ve střídavé péči než kdyby rodiče žili ve volném vztahu, protože by stále fungovali jako rodina.

Erin
29.3.2019 17:42

:D tak to jsem se pobavila. Dobře udělala, že Vám sbalila kufry. Abyste chodil š....t jinou a ona vám doma dělala rodinné pohodlné zázemí - vařila, prala atd....tak to jistě najde kvalitnějšího muže, kterému to zázemí vytvoří. A kde berete odvahu mluvit o čestnosti? :D Čestnost by byla promluvit si s ní o tom problému - že neudržím výbau v kalhotách - dřív něž na nějakou skočím a zeptat se ji co si o tom myslí. A ne to udělat, až ji podvedu a hodit tak trapně vinu na ni :D

Damián
29.3.2019 21:08

Jsem ráda, že mám doma věrného, hodného a milého muže. Je to moje láska a životní opora. Má svoje koníčky, zahrádku, myslivecký spolek. Někdy zajde na pivo a to je asi tak vše. Nevěru bych mu nikdy neodpustila. S ní se v manželství nepočítá.....

noral
30.3.2019 14:07

No,ono je možné že osud to pánovi otočí a najde si ženu která vyznává to co on a navrhne mu volný vztah.Pán se mezitím vybouří,bude se chtít usadit a mít jednu parnerku mu bude stačit a pak uvidí jaké to je.

InuIná
30.3.2019 23:29

no..podelim sa i ja... mne to tiez raz ten moj navrhol, ked som bola "malo pritulna" :-) spravila som sa akoze kus hlupa a nevinne som sa opytala, ci on bude teda spat s inou ja mu nadalej prat trenirky... a ja budem tiez moct niekoho mat, spat s nim ... a takto slobodne volne...si uzivat... ostal v soku... na to, chlapec asi nepomyslel.... ze by som i ja chcela :-) rozhovor skoncil tym, ze ja som malo snaziva, ze on vzdy prvy musi zacinat, ze mu nepride, ze by mi nieco chybalo.. a ci uz niekoho mam :-) krizu sme prekonali, slobodu mu dam, ak chce kedykolvek, na tolko ho mam rada... ale slobodu, nie volny vztah. na ten nie som naozaj stavana :-)

noral
31.3.2019 20:05

Takže to myslel tak že on může a vy ne.Já bych mu teda tu svobodu dopřála a urychleně ho poslala do oběhu.................at si užije zas nějaká jiná.

eMaR
3.4.2019 22:01

Já bych ti kufry nebalila. Odešel bys jen v tom co máš na sobě a s brekem. Jsi sobeckej parchant, kterýho ovládá jeho péro. Tak good luck při hledání mymfomanky, se kterou bude ten tvůj “otevřenej model” fungovat. Syfilidě zdar!

Keltka
13.4.2019 22:46

Blb - prý manželku miluje. Kdyby jí miloval, tak by jí nepodváděl. A ještě se diví, že ho nechala, když ON je tak čestný. To snad ani není pravda. :-D. Takovému by měly dát košem všechny - i ty milenky.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz