Babinet.cz  /  Magazín  /  Volný čas  /  Trápí Vás přebytečná kila? Začněte cvičit! I.

Trápí Vás přebytečná kila? Začněte cvičit! I.

Redakce Babinet

Potřebujete po Vánocích shodit přebytečná kila? Nebo si jen chcete zpevnit a vytvarovat postavu? Začněte cvičit s profesionální cvičitelkou Petrou Jandovou. Dnes Vám představí názvosloví základních cvičebních lekcí, které můžete navštívit ve většině dobrých fitness center. Pro přehlednost rozlišujeme tři skupiny: aerobic - rytmické cvičení, step - cvičení s využitím stupínků a posilovací formy - na formování problémových partií: hýždě, stehna, mezilopatkové svaly, triceps a břicho.

Nejdřív vám však Petru představíme. Petra má několik odborných licencí:

Basic aerobics Instructor - Licence B (IFAA), Step-diplom advanced (IFAA), Camp Račice (aerobic, bodystyling, step, stretching) (IFAA), Bodystyling - diplom (IFAA), masérský kurz (REFIT), Dětský a juniorský aerobik (FISAF), Seminář pro lektory, trenéry a závodníky (FISAF).

Petra se specializuje na všechny formy aerobiku (Low + Hi) a stepu (interval, mix, class, body, dance, master, atd.), posilovací formy - bodystyling, p-class, kalanetika, atd. Právě tak zvládá dětský aerobik pro všechny věkové kategorie. Na Babinet.cz je vám od těchto dnů k dispozici ve Fóru životního stylu , kde se jí můžete ptát a diskutovat vaše problémy. Jinak Petru najdete téměř každý den v některém z nejlepších fitness center v Praze: Factory Pro, BBC, Fit Top. V létě ji pak najdete jako instruktorku se specializovanými cestovnímí kancelářemi na aerobické pobyty u moře, CAPRO a CK Lenka.

A teď již samotná Petra něco ze svého know-how, o které se bude s vámi na Babinet pravidelně dělit. Dnes o základním rozdělení aerobiku.

Aerobic

Milé dámy, někdy ani nevíme, co bychom vlastně potřebovali, který druh pro nás nejvhodnějšího pohybu zvolili. Níže jsem proto pro vás připravila nejdřív základní rozdělení aerobickým aktivit, jak je vnímám já. V dalších pokračováních se rovněž dostaneme k dalším formám pohybu, jako jsou například 2. body and mind (pilates, balantes, yoga,...), 3. bojové sporty (kickbox, fitkick, adk,...) a 4. dětský a juniorský aerobic (a jiné aktivity - karate, balet,...). Dnes začneme rozdělením aerobiku.

Aerobic - Dynamické aerobní cvičení, při kterém se kombinací základních kroků tvoří choreografie. Aerobic - basic je určen začátečníkům.

Dance aerobic - Dynamické aerobní cvičení s využitím tanečních prvků sestavených do choreografie. Vhodné pro všechny milovníky tance.

Master Aerobic - Vysoce účinné aerobní cvičení využívající náročnou choreografii, bohatou na krokové variace. Aerobní část trvá 60 minut, posilovací a protahovací 30 minut. Lekce určena pokročilým!

Step

Step aerobic - Vysoce účinné vytrvalostní cvičení s využitím stepu. Kombinací základních kroků se tvoří choreografie. Step - basic vhodný pro začátečníky.

Master Step - Vysoce účinné aerobní cvičení využívající step. Očekávejte náročnou choreografii, bohatou na krokové variace. Aerobní část trvá 60 minut, posilovací a protahovací 30 minut. Lekce pro pokročilé!

Posilovací formy

P-class - Po úvodním zahřátí dochází k dynamickému posilování a formování problémových partií. Netvoří se choreografie. Lekce určena pro začátečníky.

Bodystyling /Bodytraining, Bodyform/ - Jednoduchá choreografie pro zahřátí, posilování s využitím stepů, činek, tyčí, gumiček, apod.

Step body /Step class/ - Vysoce účinné vytrvalostní cvičení s využitím stepu. Step class /Step body/ je kombinací choreografie a posilování. Vertikální pohyb má vynikající účinky na formování stehen a hýždí. Dochází k vysoké spotřebě energie.

Aerobic body - Aerobní cvičení kombinované s posilováním. V aerobní části se pomocí základních kroků tvoří choreografie, posilovací část je zaměřena na posílení a formování problémových partií.

Aerobic mix /Step mix/ - Aerobic /step/ s využitím tanečních kroků, posilovací část je zaměřena na posílení a formování problémových partií.

Aerobic interval /Step interval, Interval body/ - Silově vytrvalostní cvičení, kde v pravidelných intervalech dochází ke kombinaci aerobiku /stepu/ a posilování.

Body pump - Posilovací lekce, kde je využita nakládací tyč (posilovací tyč se závažím) a různé stupně zatížení. Během cvičení se postupně zatěžují všechny svalové skupiny.

Kalanetika - Po počátečním zahřátí dochází k posilování ve větším počtu opakování. Charakteristické je pomalé tempo. Cílem je zpevnit všechny svalové skupiny. Vhodné pro začátečníky!

Kruhový trénink - Lekce zaměřená na posílení a formování celého těla. Na jednotlivých stanovištích se v pravidelných intervalech střídají posilovací a protahovací cviky.

Je libo něco speciálního?

Nike rock star - Taneční aerobik, který obsahuje prvky choreografie aktuální podzimní celosvětové akce NIKE, jenž navazuje na NIKE DANCE. Vhodné pro všechny příznivce módních trendů.

Video dance - Hodina aerobiku s prvky taneční choreografie světoznámého tanečníka Tonyho Stona, autora choreografií Michaela Jacksona, Jennifer Lopez nebo Justina Timberlaka. Lekce není určena pro začátečníky!

Jumping - trampolínky- Aerobní cvičení na speciálních trampolínách. Zpevňuje a formuje problémové partie. Šetrné ke kloubům.

Core bodytraining- Silově vytrvalostní cvičení na core boardu – pohyblivé desce, která je uprostřed připevněná kloubem k podložce. Posilovací a balanční cvičení je zaměřeno na zpevnění a formování postavy.

G. A. G. - anticelulitidní program zaměřený na cvičení problematických partii těla /stehna, hýždě břicho, zadní strany paží/. Vhodné pro začátečníky a těhotné ženy.

ABS (abdominals) - Cvičení zaměřené na posílení a protažení břišních a zádových svalů.

ABS+G (abdominals + gluteus) - Cvičení zaměřené na posílení a protažení břišních a zádových svalů + speciální část zaměřená na zformování hýždí.

Ať už si vyberete cokoliv, milé dámy, cílem každé sportovní aktivity je příjemná únava a dobrá nálada. Proto každá kvalitně odvedená lekce musí být zakončena zklidněním a důkladným PROTAŽENÍM!!!

Dobrou náladu zajistí kvalitní (kvalifikovaný) lektor, hudba, úprava prostor, cvičební pomůcky a v neposlední řadě klimatizace. Jak poznáte kvalitu? Zeptat se mě můžete na detaily taky ZDE.

Lekce jsou sice vedené instruktorem, ale intenzitu určujete VY! Občas stačí posilovat s vlastní váhou těla... Odejít z hodiny odrovnaný není to pravé ořechové... :)

Takže sportu zdar!!!

Na stránkách Babinet, k diskusi přímo zde u článku, na Fóru životního stylu (nebo v tělocvičně :-) se na Vás těší instruktorka aerobiku Petra Jandová. :-)

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip